Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2016 14:18 - РАЗМИСЛИ на един тъжен съвременен Дон Кихот
Автор: ggenov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2870 Коментари: 0 Гласове:
12

Последна промяна: 17.09.2016 14:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 



   Преди началото на новата академична година /2016/2017/ с горчивина си правя равносметка - всъщност отчитам трагичния си ПРОФЕСИОНАЛЕН БАНКРУТ: Макар че вдъхновено преподавах 44 години на студентите-филолози във ВТУ класиците и модерните автори на Западноевропейската литература, аз всуе съм подбуждал колегите си студенти, бъдещи българисти, да четат бавно, с повече аналитичен разум и с по-малко подвеждащи субективни емоции автори като Данте, Шекспир, Сервантес, Молиер, Русо, Волтер, Гьоте, Шилер, Байрон, Юго, Стендал, Балзак, Дикенс, Джойс, Пруст, Кафка и другите. В края на дългогодишната си университетска преподавателска кариера осъзнавам, че съм се борил с вятърни мелници: прагматичната нагласа у студентите ми /някак да ме минат с някой нескопосан ридър дайджест я на "Хамлет", я на "Клетниците"/; борил съм се с хитро изработени "пищови" / които на изпит по ЗЕЛ са много рядко "точно стрелящи"/; борил съм се и с колегите ми по историко-литературните дисциплини във ФФ на ВТУ /които се бояха да не ги нарочат ДС и БКП "академичните" тартори като "бариерни дисциплини"/; борил съм се и срещу номенклатурни декани и ректори, за които неуспехът на студента на изпит е "дупка в бюджета" /т.е. във ВТУ на студента и до днес се гледа като "вносител на учебна такса"; борил съм се срещу лицемерни БГ-политици и БКП-измекяри като Първанов, Станишев и останалата червена сволоч; борил съм се срещу чалга-шоумени като Слави и като ТВ-тъпотии като "Биг-бръдър", "Фермата", "Съдби на кръстопът" и куп други. Бях се опълчил като "рак на бързей" срещу подмолната деструктивна стратегия на партидеолози като някогашния Лилов и сегашния Цветанов. Упорствах като тъпак срещу мъдрото наставление на вече блаженопочившия проф. Богдан Богданов /като негов асистент/ , който ме "укротяваше" накратко с фразата: "Щом като в системата на културата ни има толкова пробойни на триумфиращата поредственост, внедряването в манталитета на БГ-студентите на респект към западноевропейската класика е МИСИЯ НЕВЪЗМОЖНА!" Бог да те прости, драги Богдане, но си беше и си все още, за жалост, напълно прав!

                                                    Доц.  Гено  Генов




Гласувай:
13



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ggenov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1074832
Постинги: 662
Коментари: 49
Гласове: 367
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031