Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
15.08.2017 22:00 - ПОЗНАНИЕ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 8606 Коментари: 18 Гласове:
29

Последна промяна: 16.08.2017 00:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ПОЗНАНИЕ

 

Крилете ми са

над глетчерите

описват кръг

на сърце

от злато

Потъвам в пропастта

на сърцето ти

отвъд мембраните

на езерото му

отвъд огледалата

на небето му

и отново политам

в себе си –

Познах те!

17.
VI. 2017.


image

image



Тагове:   Мария,   Oceania,   знание,   Ние,   злато,   gold,   aurum,   djaja,   jaya,   the pacific ocean,   Element 79,   proton,   symbol Z,


Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - От пропастта към висините.
16.08.2017 11:21
От пропастта към висините.
цитирай
2. bezistena - С Любов от екипа ни!
16.08.2017 11:26
ПОЗНАНИЕ на=на Бог Иза

ПОЗНАХ ТЕ=Бохиня Диана и Иза
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - 1. kvg55 - От пропастта към висините.
16.08.2017 15:11
kvg55 написа:
От пропастта към висините.

Здавей, Краси, да, от бездната :) Поздрав!

Пиша с думи от вятър
брайлово писмо, което
само котката чете

28. VI. 2017.
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 2. bezistena - С Любов от екипа ни!
16.08.2017 15:14
bezistena написа:
ПОЗНАНИЕ на=на Бог Иза

ПОЗНАХ ТЕ=Бохиня Диана и Иза

Здравей, Безистена, радвам се, че поспря, бъди здрав и безкрайно вдъховение! Поздрав с "Калиграфия" от последната ми поетична книга - "Мълчания от Надежда":

КАЛИГРАФИЯ

На два подскока
от всички азбуки,
на три хвърлея
от сърцето
съществува
това, което
наричаме
с имена,
но няма
име.
_______
издателство СИЕЛА, София, 2016; ISBN 978-954-28-1901-1; дизайн и фотография - Ивайло Златков, редактор - Мирослав Александров
цитирай
5. stela50 - Твоите думи сякаш творят познание, Надя...
16.08.2017 17:26
разделени една от друга с мъдрост, дар, светлина...
Прегръдки !
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 5. stela50 - Твоите думи сякаш творят познание, Надя...
16.08.2017 19:39
stela50 написа:
разделени една от друга с мъдрост, дар, светлина...
Прегръдки !

Благодаря ти, скъпа Таничка, много се радвам, че това мое "Познание" звучи за теб. Поздрав с нещо миналогодишно, пак непубликувано - от любимата Варна:

МАТЕРИЯ ОТ ВРЕМЕ

Да спреш часовниците
означава
да пребъдваш в себе си
сънят ти – несмутен
от нищо и от никого
към тебе да пътува –
кораб, спрял на рейд
в пристанищата на сърцето,
отдавна напуснати от теб
и ето, превръщаш се
внезапно във вода
материята на водата
те подема високо някъде
където вместо ветровете
разперените ти ръце
като стрелки
подреждат времената.

Варна-София, септември, 2016

Прегръдки, хубава и лъчезарна вечер! :)
цитирай
7. stela50 - 6. malchaniaotnadejda7
16.08.2017 20:04
Прекрасен поздрав !
Великолепно е, Наденце... Благодаря.
цитирай
8. starforlife - Миш машини "Познание" - хах
16.08.2017 20:29
Потъвам в пропастта на глетчерите на сърцето си...
Крилете ми треперят като огледални мембрани,
в които се оглежда златото, струящо от небето ти...
Сърцето ми се носи над пропаст във небето ти...
Политам в пропастта, където неизвестното ме кани,
за да открия, че в огледалото ти аз откривам... себе си.
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 8. starforlife - Миш машини "Познание" - хах
16.08.2017 21:10
starforlife написа:
Потъвам в пропастта на глетчерите на сърцето си...
Крилете ми треперят като огледални мембрани,
в които се оглежда златото, струящо от небето ти...
Сърцето ми се носи над пропаст във небето ти...
Политам в пропастта, където неизвестното ме кани,
за да открия, че в огледалото ти аз откривам... себе си.

:) Привет, Жоре! Ами май и аз като в песента на Iyeoka, която си пуснал при теб - Simply Falling... Това е положението, иска ми се или не да си го призная. Останалото е... литертаура. Или - мълчание, все тая. Страхотна песен, благодаря и за поетичния кавър! И с риск да се повторя - пиши, дерзай, имаш доста добри разкази!

ps И друго - благодарности за това, че ме научи да вграждам клип в постинга. Всеки път отивам на онези инструкции в твоя коментар от "Старата къща на съня" - не мога да ги запомня наизуст. Благодаря ти! Поздрав със "Старата къща на съня" и хубава вечер! :)

http://malchaniaotnadejda7.blog/poezia/2016/01/16/starata-kyshta-na-synia.1422950
цитирай
10. starforlife - Ха ха ха - "Миш машини"...
16.08.2017 21:20
Миш маш, бре - миш маш трябваше да е.
Като манджата.
'Щото, нали... От твоето стихо - забърках... мишмаш.
Но ще го оставим както Т9 го е... машинизирал. Хах.

Знаеш ли? ...
Най-добрите ми разкази, стихове... Въобще - творби... Никой не ги е чел.
Да,нескромно звучи, зная... Но аз определено пиша добре.
Имам дори роман писан. Фантастика.
Чела ли си "Часът на бика"?
Нещо подобно, но много по-съвременно като изказ вътре...

Поздрави, Искрица!
ж
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - 7. stela50 - 6. malchaniaotnadejda7
16.08.2017 21:32
stela50 написа:
Прекрасен поздрав !
Великолепно е, Наденце... Благодаря.

И аз ти благодаря за прекрасния постинг, Таничка - токова обичам Уилям Блейк! И твоите откровения, разбира се - както винаги стоплящи, искрени, как бихме живяли без тази наша човешка споделеност, без вродения ни стремеж към съвършенство, към един по-добър и по-красив свят, който със сигурност е истинската ни родина.
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 10. starforlife - Ха ха ха - "Миш машини"...
16.08.2017 22:06
starforlife написа:
Миш маш, бре - миш маш трябваше да е.
Като манджата.
'Щото, нали... От твоето стихо - забърках... мишмаш.
Но ще го оставим както Т9 го е... машинизирал. Хах.

Знаеш ли? ...
Най-добрите ми разкази, стихове... Въобще - творби... Никой не ги е чел.
Да,нескромно звучи, зная... Но аз определено пиша добре.
Имам дори роман писан. Фантастика.
Чела ли си "Часът на бика"?
Нещо подобно, но много по-съвременно като изказ вътре...

Поздрави, Искрица!
ж

Жоре, ще им дойде времето на твоите неща. И аз съм трудна на публикуване, добре че е Блог. бг и приятелите тук :) Иначе си работя, но 17 години не бях се появявала с книга, такъв инат. О, Иван Ефремов! Ами за мой срам не съм чела "Часът на бика", нито "Мъглявината Андромеда", не го познавам, трябва да започна повече да чета. Много е хубаво това, че така оценяваш работите си, това говори добре и за теб, и за това, което правиш, че вярваш в него. То иначе няма смисъл и аз съм така, не мога да живея без моите си миш маши:) А, тук няма място за скромност, тук тя не е качество, така си мисля. Аз имам едни опити с разкази, колеги ме окуражиха за някои от тях, но според мен, не са "мои води". Виж, поезията, там съм си аз. Жоре, с радост ще прочета нещо ново от теб, а и други хора тук ще прочетат, ще очаквам! И знаеш ли, какво забелязах, докато слушам невероятната песен на Iyeoka в постинга ти. Новият й албум се казва... "Gold" :)

https://iyeoka/album/gold-official/

Много хубави песни, а "Simply Falling" е връх! Поздрави!
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 13. donchevav - Субективно опосредстване в дви...
16.08.2017 22:33
анонимен написа:
Субективно опосредстване в движения, пулсации, рефракции. Много ми хареса! Поздрави, Наде!

Здравей, мила Вени, много се радвам, че ти харесва и че поспря при мен, ще дойда пак при теб, винаги се зареждам от твоите неща и си тръгвам една идея по-мъдра и по-добра... До следващия прочит. Да, рефракции, колко хубаво си го казала, това обяснява всичко. Законът на Снелиус... И после - на Декарт! Скоростта на светлината винаги ме е вълнувала. Анизотрoпията на кристалите, на сапфира, вторият по твърдост след диаманта! Поляризацията, ниските симетрии и различните среди..., толкова относително е всичко това! И колко хубаво е, че светлината на Словото, съотносителността му е така дистантна, така константна и... неподвлатна на физичните и на философските закони. Но не и на Духа! Прегръдки Вени, лекокрила вечер и ефирни сънища, благодаря ти!
цитирай
14. bezistena - Благодаря,Надежда,за насърчението и вдъхновението на мене и на екипа ни!
18.08.2017 12:14
И за вдъхновение и на тебе,ето какво послание са вложили в наследствено Божествената ти и феноменна поетичната душа и слово Светейшите ти оператори от Горе:

КАЛИГРАФИЯ

На два подскока
от всички азбуки,
на три хвърлея
от сърцето
съществува
това, което
наричаме
с имена,
но няма
име.

НАРИЧАМЕ С ИМЕНА НО НЯМА ИМЕ=НАРИЧАМЕ Иса и МаМаМа=НАРИЧАМЕ Иса и Майка Мария Магдалена

Продължаваме заедно с Любов!
цитирай
15. lion1234 - Вълнуваща игра!
22.08.2017 15:48
Полетът над глетчерите, потъването в пропастта загатват за познанието като научаване, а връщането в себе си вече го представя като (при)познаване, оприличаване, идентифициране. И в това е, според мен, висшият смисъл на познанието: да ни прави съ-принадлежни към света вън от нас.
Поздрави, Надя!
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. lion1234 - Вълнуваща игра!
22.08.2017 23:21
lion1234 написа:
Полетът над глетчерите, потъването в пропастта загатват за познанието като научаване, а връщането в себе си вече го представя като (при)познаване, оприличаване, идентифициране. И в това е, според мен, висшият смисъл на познанието: да ни прави съ-принадлежни към света вън от нас.
Поздрави, Надя!

Добър вечер, приятелю Джошкун, много се зарадвах, като видях, че ми гостуваш и си ми писал, извинявай, че чак сега ти отговарям. Благодаря ти, да, това искам да кажа. Колко хубаво си го изрекъл-
"(при)познаване" - това е думата! А тя има онзи тътен на дума от прасветовете, от истинската родина на Духа, от онова Отечество, в което можем да бъдем - свободни и съвършени. И ние сме там и ще бъдем там. Ще се завърнем! Това зависи единствено от нас самите, от нашия свободен избор. И колко хубаво е, че този избор все още ни принадлежи, че е богоравен в буквалната цялост на смисъла. Свободата да си, да бъдеш - това е върховната свобода, върхвенството на свободата. Защото света вън от нас е нашето истинно, първо и единствено лице, лицето на святОстта, на Онова, което го е създало. Нека те поздравя с нещо от последната ми поетична книга "Мълчания от Надежда"-

С ВЯТЪРА

Ние винаги пътуваме -
с прахта, с вятъра
за нас е създаден света -
не ние за него сме създадени
и вечно ще ни има
във всяко нещо, което
го е имало и преминава
от нас в нас завинаги
неизменно като себе си.

Бъди здрав, Джошкун, всичко хубаво от сърце, до скоро! Благодаря ти!
цитирай
17. lion1234 - Ето как
23.08.2017 20:36
чрез тази великолепна метафора - вятъра, олицетворяваща волята, устрема, свободата - си пресъздала ,,на живо'' онова най-съкровено усещане че ,,вечно ще ни има във всяко нещо, което го е имало и преминава''. Тъкмо това усещане ни изпълва със свобода, щастие и смисъл да бъдем! Чудесен подарък!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - 17. lion1234 - Ето как
23.08.2017 22:54
lion1234 написа:
чрез тази великолепна метафора - вятъра, олицетворяваща волята, устрема, свободата - си пресъздала ,,на живо'' онова най-съкровено усещане че ,,вечно ще ни има във всяко нещо, което го е имало и преминава''. Тъкмо това усещане ни изпълва със свобода, щастие и смисъл да бъдем! Чудесен подарък!

Благодаря ти, радвам се, че ти харесва Джошкун! :) Поздрави от София и до скоро! Тук вече се усеща есента, любимият ми сезон.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267289
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566