Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2009 14:09 - Може би за последно празнуваме Коледа на 25 декември?
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 4337 Коментари: 10 Гласове:
4



Владиците от Светия синод решиха да оставят Коледа да се празнува на 25 декември и тази година, съобщиха от Синодалната палата, пише "Монитор".

Това обаче може да е за последно, ако на 20 декември архиереите решат да бъде върнат старият църковен календар. Според него Рождество Христово се пада на 6 януари, обясни главният секретар на Светия синод епископ Наум.

На 20 декември се очаква да бъде разгледана молбата на група вярващи от Челопечене и свещеник Марий Димитров, който служи по стария календар с разрешението на патриарх Максим повече от 20 години. Искането е заведено с входящ номер 1014 от 20 ноември. Документът е парафиран от председателя на Богослужебната комисия Сливенския митрополит Йоаникий като допустим  за разглеждане от Светия синод.

Имам мнение по въпроса, но ще го кажа след заседанието на синода в зависимост от решението, което вземе, каза Неврокопският митрополит Натанаил, който също е в Богослужебната комисия, която има решаващ глас по въпроса за стария и новия календар.

Вносителите подчертават, че петима епископи са ги подкрепили  през 1997 г. Това са покойният Доростолски митрополит Иларион, сегашният Пловдивски Николай, Ловчанският митрополит Гавриил и покойният главен секретар на синода митрополит Геласий.

society.actualno.com/news_273421.html

Лично аз съм скептично настроен, че точно този болшевишки клир би поправил тази грешка, но нищо не се знае.


  Автор: monarchism



Гласувай:
4



1. rpatel - Абе, тия да си решават каквото ис...
01.12.2009 14:18
Абе, тия да си решават каквото искат! Ако щат и на 20 май да я сложат Коледата! Обаче аз винаги съм празнувала и винаги ще си празнува на 25 декември! И изобщо от къде на къде няколко човека, пък били те и с духовен сан, ще казват на цял народ кога и как да празнува?
цитирай
2. анонимен - учудващо
01.12.2009 21:55
Група остаряващи църковни величия, назначени за такива от червените следовници на дявола (комунисти, за по-кратко) решават, дано да е за последно, да направят каквото могат за да продължава народът да е разделен от събратята ни в католическа европа. А там в момента се води битка за оцеляване на християнството изобщо - напр. току що обявеното решение на Брюксел да забрани разпятията в училищата в Италия и съпротивата на обикновените италианци. Естествено, за това нито дума от църк. велможи.
цитирай
3. rpatel - Sanata simpicitas ! А тези к...
02.12.2009 10:59
danailvdimitrov написа:
Sanata simpicitas !

А тези които си празнуват каквото си решат и когато си решат не се наричат народ а стадо !
При това еретици !

Не съм сигурна, че коментарът ти се отнася за мен, но все пак ще ти отговоря.
Първо, промяната е, ако не греша е през 1948 г., а не през 1968 г.
После, аз съм католичка и изобщо не ме интересува какво ще реши Светия синод, защото аз винаги съм празнувала и винаги ще празнувам на 25 декември, но просто ми стана смешно след всичките тези години изведнъж им хрумнало да се занимават с това. А и според мен, Българската православна църква си има много по-сериозни проблеми за решаване. Но вместо да се замислят за това, че младите хора не стъпват в църквата и да потърсят начин да ги върнат към вярата, те са тръгнали да водят такива безумни спорове! Христос е един! И е много по-важно да живеем спрямо неговия пример, да се опитаме да бъдем добри, толерантни, прощаващи и т.н., а не да затъваме в глупави религиозни спорове кога се е родил. Сам виждаш какво се е получило заради един такъв спор през 1054 г. И до днес църквата не е единна. Вече близо 1 000 години!
цитирай
4. rpatel - Католичка или не, аз съм родена и ...
02.12.2009 12:42
Католичка или не, аз съм родена и живея в България! И виждам какво става около мен. Как никой от приятелите ми не само няма желание да ходи на църква, признавам си и аз не ходя много редовно, но което е по-лошото е загубил вярата си в Господ! А това мисля, че е много по-важно и по-трудно за решаване от въпроса кога точно се е родил Христос! Защото, кажи ми, защо им е да променята датата, след като и тъй и тъй храмовете са празни. И в случая не става дума за католическата църква или за православната такава. А изобщо. Младите хора в България изобщо не вярват! Това не те ли притеснява много повече от спора за Коледата? Мен да.
цитирай
5. анонимен - изключително важно
02.12.2009 22:04
danaildimitrov, не мога да ес въздържа да не се включа в диалога ви с г-жа католичката. Разбирам, че това, за което говорите, е изключително важно за вас. Това е важно и за мен. А вие бихте ли разбрали също, че за много християни днес е безкрайно по-изключително важно само и единствено това, което ни събира. Вижте напр. какво твърди n°3. Давате ли си сметка, че се води неравна борба за душите на нашите деца, т.е. за бъдещето?
цитирай
6. анонимен - стар стил
09.12.2009 23:53
Ако се върне  старостилния календар,всичко си идва на мястото.Така наречения от седесарите  "Дядо Коледа"!?- всъщност е Санта Клаус който пък е свети Николай Чудотворец.Та по стария календар този ден е 21 срещу 22 декември,тоест най-късия ден в годината или началото на новото слънце.Ето ви първият празник с подаръци.Следва Новата година с първи януари и Бъдни вечер с Рождество Христово на 5 и 6-ти .После Йордановден ,Ивановден и пр. И не се обърква,щото денят на Възкресение да се пада понякога с Гергьовден на една и съща дата,какъвто абсурд имаше преди няколко години.
цитирай
7. анонимен - още заколеда
09.12.2009 23:57
Сегашния календар е въведен за да се обърка християнското богослужение и да се забрави кой е Санта Клаус,та да си мислят децата(а според възрастните той не съществува,което е логично на тази дата няма нищо особено,не е слънцестоене и прочие) че това е вожда на ескимосите или нещо като главен еленовъд в лапландски колхоз. Първи са заблудени католиците,а от 1968г.и православните българи в комунистическа България. Това е истината.
цитирай
8. анонимен - Спящият разум ражда чудовища
15.12.2009 10:02
От друга страна погледнато,спорът за повсеместно и повторно връщане на старият стил в богуслужението,не е толкова просто разрешим.Не нам е дадено да се произнасяме с присъда;-това трябва да стори светият синод и то след внимателно претегляне на "за и против",изхождайки единствено от вярата в Бога и кое е угодно нему,и разбира се с необходимото смирение,тъй като нам не е дадено познанието а само пътят към него. И сега има храмове в които се служи старостилно,но дали като самоволно се черкуваме по този календар,не изпадаме във "фарисейщина" или горделивост,че сме по православни и от патриарха?
цитирай
9. grigorsimov - Да, но..
15.12.2009 22:02
Има закони, правила и предания, по които се ръководи църквата, и в тях пише, кое може да се променя, и как. Пише също и как се избират архиереите, и патриархът. Пише и как не трябва да се избират! И за тези неща обикновените вярващи или миряни, както е според църквата, не трябва да си затварят очите.
Освен това е щателно документирано, че Вселенският патриарх, двадесетте години на миналия век, еднолично, в разрез с устава и в разрез с решенията на вселенските събори, е решил да се приеме Григорианският календар.
А през 60-тте години, по внушение от светските антихристиянски власти, е решено да се смени и църковният календар.
За тези две важни промени на календара, на всички нас ни бе внушено, че са за добро, защото били "научни", а всъщност е ставало дума за объркване, и на църковните празници и на вярващите, което успешно е постигнато!
Всичко това е вършено планомерно, а не е плод на грешно решение.
Тук, естествено, няма място да приведа многото решения от вселенските събори, по въпроса за календара, както и далаверата на вселенския патриарх.
цитирай
10. анонимен - към danailvdimitrov
16.12.2009 17:53
Напълно съм съгласен и разбирам гнева ти,но само искам да уточня че,аз съм напълно за връщането на старият календар,въпреки че се черкувам по сегашното положение.Само си позволих да поразсъждавам по повод на разделението,в датите на служене в някои храмове.Съжалявам че синода не възприе това желание на миряните,щото да се върне истинският календар.А това че е заговор,е извън съмнение;-възникналата полемика по въпроса,ме накара да се замисля и да открия отговора.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28313853
Постинги: 4287
Коментари: 7547
Гласове: 8239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031