Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2013 21:51 - РОДИТЕЛИ, СПИТЕ ЛИ? 388 страници практическо сексуално и хомосексуално образование за деца от 5-ти до 8-ми клас! Автор: sourteardrop, Автор: nikikm
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 6241 Коментари: 8 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В някои електронни медии и интернет-постове се появи информация за въвеждането на ново учебно ръководство, наръчник или образователен предмет, насочен към децата, ученици между 5-ти и 8-ми клас със следното заглавие: “Азбука за теб и за мен“.

Информацията бе тревожна и съдържаше следните заглавия и текстове: “Хомосексуалната пропаганда и разврата нахлуват в българските училища с нов учебник“, “388 страници сексуално и хомосексуално образование за деца от 5-ти до 8-ми клас!

Разделите включват:”ЕРОТИКА” Сесия 1-сексуални фантазии, Сесия 2-САМОЗАДОВОЛЯВАНЕ!!!“, “Честито български родители – наръчника по европейски стандарт ще развращава и подтиква децата ви към содомия, естествено с одобрението на МОН.” и т.н.

Подобна информация не може да остави някого или поне не би трябвало, наричащ себе си с Христовото име, безразличен към такава новина.

Направих справка и потърсих информация относно въпросното ръководство, неговите цели и прилагането му. С почуда установих, че то не е изобщо ново или нещо тепърва предстоящо, но се оказа, че е разработено, подготвено и вероятно вече прилагано от 2004-2005 г. до сега.

След кратка справка в сайта на Министерството на образованието и науката (МОН), се оказа, че това ръководство е разработено по “ПРОЕКТ BUL1R205/BUL1R303 “ПОДОБРЯВАНЕ НА СЕКСУАЛНОТО И РЕПРОДУКТИВНОTO ЗДРАВЕ НА МЛАДИТЕ ХОРА В БЪЛГАРИЯ”” от юни 2004 г. – юни 2008 г., след Национален конкурс, обявен от Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването и Фонда на ООН за население в рамките на проект BUL1R205/303 “Подобряване на сексуалното и репродуктивното здраве на младите хора в България”. В официалната информация на сайта на МОН по този проект е записано следното: “На 25 юни 2004 г. Министерството на здравеопазването (МЗ), Министерството на образованието и науката (МОН) и Фондът на ООН за население (UNFPA) подписаха споразумение за изпълнение на проект BUL1R205/BUL1R303 „Подобряване на сексуалното и репродуктивното здраве на младите хора в България”.” (http://www.minedu.government.bg/left_menu/projects/unfra/)

“Този проект е естествено продължение на осъществения в периода 2000–2004 година проект BUL00P01 “Разгръщане на националната програма по репродуктивно здраве” …“, откъдето става видно, че по свързан проект в това направление е било ВЕЧЕ работено четири поредни години с начало още от 2000 г. В следваща информация в сайта на МОН е обявено на 10 юни 2005г., че “ПРОЕКТ „ПОДОБРЯВАНЕ НА СЕКСУАЛНОТО И РЕПРОДУКТИВНО ЗДРАВЕ НА МЛАДИТЕ ХОРА В БЪЛГАРИЯ” ЗАПОЧВА В ПИЛОТНИ УЧИЛИЩА” и ВЕЧЕ “се осъществява пилотно в четири общини“. Става видно от липсата на информация в общественото и медийно пространство, че този проект НЕ Е бил поставен на широко обществено обсъждане и информацията за него е била изключително лаконична, обменяна само между няколкото едностранно заинтересовани държавни ведомства и неправителствени организации и представена само в техните сайтове.

От МОН обявавят, че проектът “се осъществява пилотно в четири общини – Враца, Ловеч, Сливен и Търговище, като в първите три са включени по четири, а в четвъртата пет училища“, а в изразените “балгодарности”, отпечатани в началото на това ръководство за учителя, четем изброени благодарности, към 19 училища в общо 9 общини – Айтос, Благоевград, Бургас,Варна, Велико Търново, Лясковец, Габрово, Разград и Русе. Информация, която драстично се разминава, като се споменава и немаловажната причина – наличието на ОПРЕДЕЛЕНА ПОЛИТИЧЕСКА ВОЛЯ за прилагането на проекта, откъдето стават явни част от причините за недопускането до широко обществено обсъждане на този проект от всички заинтересовани страни.

Преглеждайки ръководството, “ПЛОД” на въпросния проект, в един от разделите му, виждаме записани следните образователни цели на съответната тема:

“- работата по тази тема цели да развие чувствителността на учениците към техните еротични преживявания и еротичните преживявания на съучениците им.

- развитието на позитивна нагласа към еротичните фантазии и индивидуални практики, свързани със самостоятелното удовлетворяване на еротичните потребности, е друга съществена цел при работата по тази тема (стр. 193)

- да се формират чувствителност, заинтересованост и толерантност спрямо сексуалните фантазии на другите и използването им като възможност за съгласуване на реалните сексуални отношения с тях (стр. 195)”

При преглед на съдържанието виждаме практически сесии озаглавени: “Сексуални фантазии, Самозадоволяване, Киберсекс” и т.н.”, като едно от ОСОБЕНО ПРИТЕСНИТЕЛНИТЕ неща след преглед на уводните думи към съответните раздели и сесии е ОБУЧИТЕЛНИЯТ МЕТОД, записан на страница 14 в това ръководство: “Основен подход на обучение – УЧЕНЕ ЧРЕЗПРЕЖИВЯВАНЕ и ОПИТ: Основният подход на обучение, който се използва в рамките на сексуалното здравно образование, е т. Нар. Емпирическо учене чрез преживяване и опит, или активно учене. Може да бъде наречено още учене чрез (или фокусирано върху) действие/правене, учене чрез участие, учене, центрирано върху обучавания и др. Както и да го наречем, акцентът се поставя върху процеса на учене и върху обучавания. Обучението се разбира като непрекъснат процес, основан на опита.” – което буквално означава, че децата ще бъдат подтиквани към реални действия извършващи практиките описани в това ръководство.

В опита си да наложат положително отношение към определен порок, авторите на въпросното учебното ръководство, на стр. 197, пишат следното:

“Допреди едно-две десетилетия у нас, а и в други страни, господстваше погрешното мнение, че самозадоволяването е нежелано поведение поради възможностите чрез него да се нанесат съществени вреди на телесното или психичното здраве на младежа. Доказателства в подкрепа на тази теза така и не се привеждаха, защото всъщност чрез тази псевдомедицинска позиция на практика се изразяваше нравствена оценка. Подобна традиция съществува в християнските канони, които осъждат ръкоблудството като грях. През XVIII век се появяват първите писания, в които се разкриват пагубните последици за организма, до които може да доведе отдаването на този “порок”", по-надолу авторите на това ръководство отхвърлят порочността на това, като дори изтъкват редица преимущества, като изброяват няколко особено важни според тях функции в живота на младия човек, които могат да изпълняват тези пороци, както и “чудесни възможности” за самоопознаване, като накрая дори правят следното заключение: “В обобщение може да се каже, че самозадоволяването не само че не е свързано с някакви рискове от увреждане на здравето, но е и практика, която при целенасочено и спокойно осъществятване може да доведе до редица важни изводи както за момчетата, така и за момичетата.”

Това е явно и преднамрено атакуване на християнските ценности и морал, подкрепени от официалните институции и закона в една държава, която се обявява в собствената си Конституция за християнска, което ще рече, изповядвайки и живеейки според съответните християнски ценности и морал, както и заявявайки и поемайки (явно само на думи) ангажимент от страна на официалните държавни власти на тази държава за възпитанието на своите граждани в тези ценности морал.

Защо подобен проект би трябвало да се постави на широк обществен дебат, а не да се решава тихомълком, между институционално и едностранно?

Първо - децата не са собственост на държавата и държавата не може да изземва отговорността, която семейството и родителите имат към възпитанието на своите деца.

Второ - родителите са заинтересована страна по отношение на това, кой, как, с какво и по какъв начин въздейства на собствените им деца и доколко нарушава правото на родителя да формира възглед противоречащ на моралните и етични възгледи на съответните родители, произтичащи от правата им по Конституция като граждани на съответната страна.

Трето - нужно е трезво да се оцени от съответните отговорни страни – държава, родители, Църква и др. – до колко подобен тип обучение ще повлияе негативно и ще разруши моралните и етични устои на даденото общество.

Темата поражда още редица въпроси и те никак не са маловажни.

Призоваваме родителите и Църквата към една активна позиция по въпроса, защото това касае както младото поколоние, така и цялото общество на България.

Владо Генов 
Радио “Глас на Истината“
https://docs.google.com/file/d/0B8OyuStyvkMHbDNaZmFOdzgxV0U/edit?pli=1




Гласувай:
11
0



1. bulgarinut57 - ДА СИ Я ЧЕТЕМ !
21.09.2013 23:45
http://www.hristiqni.com/media/docs/azbuka_za_teb_i_men.pdf
цитирай
2. danailvdimitrov - добре дошли в предверието на Содом и Гомор...
22.09.2013 17:47
наричан още ЕС!
За където тръгнали...там и стигнали!
цитирай
3. freeoldmen - Това чудо има ли го на хартия?
22.09.2013 19:03
Само вижте кой го е съставил. Всички са служители на чужди организации, някои платени и от нашите пари, но не чак дотам отговорни, че да се чувстват длъжни да питат българите какво ще правят с децата ни...
цитирай
4. raders - Виновни са управляващите. Съвсем ...
22.09.2013 21:09
Виновни са управляващите. Съвсем спокойно могат да кажат "не" на подобна дивотия. Но не го правят, тъй като много от тях са корумпирани и получават някакви суми от някъде, а други - откровени педерасти. Би трябвало обществото да ги понатисне на тази тема, ако изобщо има общество в България.
цитирай
5. dimat - Виновни сме всички ние!
23.09.2013 11:20
Много ни е лесно,да изкараме виновни тези,които по дефиниция са продажни - политици,разни НПО и т.н.А къде е нашето място ,включително и на нас,седящите пред мониторите и празнословещи.Каква полза от информираността(безусловно,необходима),при наличието на тотално бездействие?
Бездейният информиран човек е също толкова несъществуващ ,както и неинформирания,А ТОВА Е ОСНОВНАТА "БОЛЕСТ" НА ОБЩЕСТВОТО НИ!
цитирай
6. socialismus - Какво е мнението на учениците?
25.09.2013 10:05
Ако те се противопоставят, родителите ще подкрепят и читанката няма да мине. Ако не, тайно ще си я четат и ще си ръкоблудстват.
цитирай
7. bulgarinut57 - ???
26.09.2013 00:41
"6. socialismus - Какво е мнението на учениците?"

"Мнението" на ДЕЦАТА е в пряка причинно-следствена връзка с ВЪЗПИТАНИЕТО и
възпитателните ВЪЗМОЖНОСТИ на РОДИТЕЛИТЕ !!!

РОДИТЕЛИТЕ са тези, които са ОВЛАСТЕНИ по право и закон да взимат РЕШЕНИЯ.
Имам три деца и внуче.

Мисли преди да пишеш лозунги !!!
Социализъм НЕ Е мръсна дума, стига да не е марксизъм, сиреч сатанизъм, има и други решения. Силвио Гезел.

Темата е ЧИСТО ПОЛИТИЧЕСКА, въпреки привидния И "образователен" характер !!!!!







цитирай
8. mikolaj - Какво да правим тогава със сексуалното образование?
27.09.2013 14:30
В наръчника (това не е учебник за ученици, а наръчник ЗА УЧИТЕЛИ!) има някои неща, които са стряскащи, като да речем обсъждането на еротичните фантазии. Струва ми се, че това е нещо, което се отнася до ученици в 7-8 клас, а не в 6-ти или дори 5-ти.
Като цяло обаче, сексуалното образование, искаме или не, трябва да включва дискусии по определени въпроси. Вие как виждате родителите да говорят с децата си за мастурбиране или венерически болести? Да, ама все някой трябва да им обясни тези неща! Ако пък смятате мастурбирането за порок, колко пъти в живота си сте се поддавали на този порок? И как ще аргументирате, че е порок?
Изобщо- как да изглежда сексуалното образование в училище? Или може би е най-добре да го няма? Ама в училище или не в училище, децата ще си придобиват истински опит, безконтролно, без да знаят какво и защо правят, без да има специалист, с когото да обсъждат случващото се. Това ли е по-добрият вариант?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 11832376
Постинги: 3602
Коментари: 6456
Гласове: 7300
Архив
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930