Прочетен: 2008 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.04.2014 00:29
Един от театрите в Москва, пише известният бразилски журналист и добър християнин Густаво Корсан, представи нов кощунствен фарс «Христос в куртка». На премиерата докараха комсомолци и ученици, и залата беше перепълнена.
Главната роля повериха на Александър Ростовцев — първокласен актьор и близък на кръговете, имащи контакти с Хрушчов. А Ростовцев минаваше за правоверен марксист (т. е. съзнателен безбожник).
В дълбочина на сцената беше въздигнат „църковен престол“ с кръст от бирени бутилки и от водка, пред които се търкаляха бутилки, пепелници и изпочупени чаши. А наоколо се мотаеха „свещеници“ шкембелии. «Молебствието» трябваше да се съпровожда с пиянски викове и други не много целомъдрени сценки. Около "престола“ бяха наредени маси, на които стари дебели монаси играят карти, пият водка и пускат непристойни шеги. В началото на второто действие, на сцената излезе Ростовцев, изобразяващ Христа. Облечен в хитон и плащ, а в ръка носеше дебел том на Новия Завет, откъдето трябваше да прочете двата първи стиха от Заповедите за блаженствата, за да захвърли след това книгата на пода, да хвърли хитона и да се развика: «Дайте ми куртка и шапка».
Но тук се случи нещо непредвидено. Александър Ростовцев прочете с достоинство и без гримасничене първите стихове: «Блажени нищите духом, защото тяхно е Царството Небесно. Блажени плачещите, защото ще се утешат». Нататък не влизаше в ролята му да чете. Но той продължи да чете: «Блажени кротките, защото ще наследят земята». И така — до края.
Отдавна беше изпуснат момента, когато трябваше да хвърли книгата и хитона на пода, и да поиска куртка и шапка. Отдавна суфльорът му правеше отчаяни знаци от будката си. Отдавна залата със зрителите беше замряла, чувствайки, че тук нещо не е наред.
Но Ростовцев продължи да чете. Ето че прочете всичките Заповеди на блаженствата. Прочете и за прелюбодеянията, за клетвата, за непротивенето на злото... Спря се чак когато дочете последния стих от петата глава на Евангелието от Матея. А после широко се прекръсти и произнесе гръмко и ясно:
– «Помени ме, Господи, когато влезеш в Царството Си!»
И слезе от сцената — с Новия Завет в ръка, с хитона и плаща Христов.
Густаво Корсан прави извода, че въпреки половинвековното преследване, властта не е можала да изтреби в народа любовта към Христос — любовта, която не се спира, ни пред изповедничество, ни пред мъченичество.
(Яков Левен, «Сеется семя»)
Превод, Григор Симов, от:
http://www.logoslovo.ru/forum/all_410/topic_4529/
И като "подарък"
Херувимска песен
“На Трисвятата-Троица песен пеем“
На гръцки език, в ортодоксален стил
– Наистина, ангелско пеене!
http://www.logoslovo.ru/forum/all_401/topic_4604/
или
http://www.logoslovo.ru/forum/all/topic_1196
Тагове:
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata