Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2017 00:56 - Защо Равините не вярват в Исус? Натанаил Kaпнър, американски евреин, православен монах
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 1635 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 04.03.2017 01:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Когато приех Исус като еврейски Месия майка ми изпадна в истерия и веднага ме заведе при равина Сайовиц, известен в еврейските среди, като учен, за да ме разубеди.

"Кажи на сина ми защо равините не вярват в Исус", - каза майка ми на равина.

Равинът изглеждаше много прозорлив, почука с пръсти по бюрото си, вдигна очи и каза:

- "Няма такова нещо като" месия ", това е само патерица за слабите хора."

Майка ми се надяваше на по-добър отговор, по-богословски, а не психологически. Затова ме заведе при равина Любавич, с надежда, да ме разубеди.

А той използва съвсем различна тактика.

Аз трябваше първо да "опитам" Еврейско училище (Yiddishkeit), да се потопя в Shabbatons(?), и с много кошерна храна, да се почувствам истински евреин, и едва след това бих могъл да бъда убеден, че Иисус не е Месия.

Бях само на двадесет и една години и се съгласих, повече заради майка ми.

Още си спомням първата ми Shabbaton.

След синагогата отидохме в дома на равина Kaцен, за Шаббос храна.

Седехме около една голяма маса, около 9 души, заедно с неколко други равини.

Точно по средата на яденето на риба, един от равините започна да чука с юмрук по масата и да пее "Йифраш Биямаов Цадик", еврейска песен за идването на месията, от Псалм 72.

Всички започнаха да бият с юмруци по масата, докато равинът, след неколко чаши вино, започна да се уморява.

Мислех, че масата ще се пръсне от неговите удари, и си казах: "Ако това е "еврейското", по-добре да се измъквам от тук."

Тогава дойде Shabbos проповедта:

"Мошиах е пред вратите и цадиците ще избуят!"

Дете - еврейче, до мене, посочи картина на стената.
Това беше Менахем Шнеерсън, Главният равин.
(Скоро научих, че неговите последователи вярват, че той е "месията")

- "Но той не е роден във Витлеем, както казва Тората", - опонирах аз.

- "Той е роден в Русия," беше отговорът, за доказателство на писанието.

Е, аз не бях убеден, и след една година Еврейско училище (Yiddishkeit), все още вярвах в Исуса.

Вярвам и до днес.

А след като Meнaхим Шнеерсън почина 1994 г. всички хасиди, които са вярвали, че е месия, седнали около гроба му, с надеждата, че ще възкръсне от мъртвите.


Но той не възкръсна.


И така, - защо равините не вярват в Исус?

Те или (изобщо) не вярват, че (ще) има месия, или са направили погрешния избор.


Превод, Григор Симов, от:
http://www.realjewnews.com/?p=1192


image



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28356763
Постинги: 4299
Коментари: 7559
Гласове: 8247
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930