Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2018 10:50 - Русенско варено - домашно
Автор: thestone Категория: Рецепти   
Прочетен: 14210 Коментари: 8 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Една от любимите консерви в миналото ми беше Русенско варено. Пробвал съм много производители, но отдавна онзи вкус е изгубен. Затова си правя сам.
Имайте предвид, че класическата рецепта е само със сол и черен пипер, но понеже винаги е хубаво да добавиш нещо от себе си и за себе си, аз съм добавил малко други подправки.

Нужни са ни:
2 кг. шарено свинско месо
1 килограм телешко
сол - около 12-15 грама на килограм месо, аз ползвам морска
черен пипер - на вкус, но около 12-15 грама за това количество месо
кимион - също на вкус, около 30 грама слагам аз
дафинов лист - 1-2 листа, да не са едри
бахар - няколко зрънца
сминдух на вкус
понякога слагам и едро смлян лют червен пипер, но си отделям бурканчетата, за да не стане фал с децата:)

Месото се почиства от ципите и се мели през ситна решетка. Ако нямате месомелачка можете да помолите в магазина да ви го смелят. Подправките също се смилат ситно (мелничка, кафемелачка, блендер) . Всичко се омесва добре и се оставя около час да си почине. След това пълним в бурканчета, предпочитам тези които са около 400 грама, за се изяжда наведнъж след отваряне. Пълним хубаво бурканчетата, като притискаме, за да не остава въздух. Напълнените до ръба на гърлото, се затварят и се варят два часа. След ваденето се обръщат на капачка и се оставят около час, а след това се съхраняват на тъмно и хладно.

Консумира се намазано на филия, като предястие, мезе за ракия, вино или бира, може да се панира, защото се реже много добре на парчета. Мазнинката, която се образува е страхотна.

Добър апетит!



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - https://borimes.com/shops/
10.12.2018 11:39
„Дунавско варено„ ... сигурен съм, че ще се изненадате.
цитирай
2. thestone - да
11.12.2018 17:39
getmans1 написа:
„Дунавско варено„ ... сигурен съм, че ще се изненадате.


Купувал съм си и такова, както и други продукти на фирмата, не мога да си кривя душата, че са едни от най-добрите на пазара. И все пак домашното си е домашно:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thestone
Категория: Бизнес
Прочетен: 237497
Постинги: 133
Коментари: 75
Гласове: 300
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031