Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2011 03:39 - Аспаруховите българи са християни - слово на Константин Апамейски пред събора от 681 г.
Автор: terbelius Категория: История   
Прочетен: 7638 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 06.04.2012 23:14


На шестнадесетото заседание на Трулския вселенски събор в Константинопол през 681 г., в присъствието на император Константин Погонат, представителство на римския папа и епископите на православието се изправя Константин Апамейски и държи реч:
„ Дойдох при вашият свети събор, за да ви поуча, че ако бях изслушан, нямаше да претърпим онова, което претърпяхме във войната с България. Защото аз поисках още отначало да дойда на събора и да помоля да стане мир, така щото да се извърши нещо, което да обедини двете страни, та нито едните нито другите да се измъчват, сиреч нито тия, които изповядват една воля нито тия, които изповядват две воли.” ( ГИБИ III стр. 169)

image
Обърнете внимание на бележка 4: две воли – сиреч монотелитите …

Дълго време този паметник е считан за първият, който назовава създаване на нова държава – Дунавска България. Няма да се спираме на този въпрос, защото на него вече всеки сам може да си отговори. Само ще обърна внимание, че Константин Апамейски посочва "България" - държавата, а не българите, като народ или племе. През 681 година България вече е утвърдена държава, дали от Кубрат или от легендарният Авитохол, историята ще отговори някой ден. Любопитно в това изказване, водещо след себе си куп въпроси и проблеми за решаване е фразата : „ …така щото да се извърши нещо, което да обедини двете страни, та нито едните нито другите да се измъчват, сиреч нито тия, които изповядват една воля нито тия, които изповядват две воли.”
Кое нещо ако се бе изпълнило би обединило двете страни и би предотвратило войната с България ?
Защо изобщо се поставя въпроса
за войната  на един форум, който има за цел да разреши един чисто теологичен въпрос?
Какво общо има България в
спора между монотелисти и православни?

Християнското вероизповедание преминава през различни етапи и учения за да достигне до днес във вида, който ние познаваме. Свиквани са събори на които се разглеждат въпроси на вероизповеданието. изказвани са различни гледни точки по всякакв...и въпроси, но има един който довежда до най-ожесточените спорове. Анатемосвани и отлъчвани от църквата са видни църковни ръководители. Налагани са всякакви наказания, от заточение до обвинения в еретизъм и изгаряния на клада. Тези спорове са довели до ожесточени преследвания и жестока разправа, та дори и до кръстоносни походи срещу еретици. Най-ожесточен спор през вековете се води по повод въпроса със естеството на Исус Христос. Какъв е бил, Бог, човек или Бого-човек. Различните гледни точки водят до различни течения в самото християнство, като всяко учение си има своите последователи. Император Константин Велики свиква Никейският събор, на който е приет Символа на вярата застъпен във Православието. Съществуват обаче и други гледни точки, и се появяват разни учения.Няма да се спирам на всичките. Голямата борба започва между православните и монофизитите. Последните са крайно настроени фанатизирани християни, изповядващи едно естество на Исус - Божественото. Положени са огромни усилия за постигане на компромисен модел, но без никакъв резултат. Напротив доста често конфронтацията се изостряла. Точно това се е получило, когато император Ираклий и патриарх Сергий се опитват да наложат такъв компромисен модел - монотелизъм. Според това учение Исус е имал една воля и две природи, Божествена и човешка. Такова изповядване е приел най-вероятно и кан Кубрат, които е приел християнството в Константинопол още в детството си, което показва, че неговите родители са били християни. След като застава начело на българите и създава българската държава той "заедно с първенците и копиеносците си дошъл във Византион и поискал от императора да бъде посветен в християнството". С този акт Кубрат получил "Божествено кръщение" за цялата българска аристокрация и личната си гвардия. По това време (ок. 635 г.) официалното християнство в Константинопол е било монотелитство. Това повторно кръщение показва, че променя изповеданието си, но не и религията. Преминава от едно учение за Христа в друго. Така е и при княз Михаил, първо преминава в лоното на католицизма, след което е покръстен в православие. Можем ли да кажем за него, че е два пъти кръстител на българският народ? естествено, че не. Събора от 680-681 г. осъжда именно монотелиското учение на патриарх Сергий, но то се запазва в България. След смъртта на Ираклий през 641 г. в империята започват размирици в които се намесва Кубрат, а 40 г. по-късно Константин Апамейски говори пред събора именно за тези българи, които изповядват една воля, сиреч монотелизъм. Което означава, че българският владетел, цялата българска аристокрация и дворцовата гвардия (багатурите?) са християни към 681 г., а и преди това, но вероизповеданието им е във  разрез със византийското.

ОТ ТОВА ИЗКАЗВАНЕ СТАВА ЯСНО, ЧЕ КОНСТАНТИН АПАМЕЙСКИ ПОСОЧВА БЪЛГАРИТЕ КАТО МОНОТЕЛИСТИ - ХРИСТИЯНИ !!!






Гласувай:
6



1. shtaparov - Правилно
16.11.2011 21:32
Правилно- много от тях са били християни от типа на гностическите Ариани. Но съвсем не всички разбира се,а самият Велик Къняз /Княза/ е бил отгоре на всичко първожрец и на всички езически религии в Българската империя,която по времето на Кубрат /Коврад,Конрад/ е имала колосални размери: от Алпите и Балтийско море до Урал и Аралско море и от Кавказ до днешния Петроград,
с което за времето си е била най-голямата държава в света.
цитирай
2. letopisec - Г-н, който говорите небивалици...
18.11.2011 15:45
Ами вземето го 8-мия Вселенски събор, който както казвате се е водил в Трулската зала, и ми прочетете от протоколите КОИ СА БИЛИ БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛИ В НЕГО...Не разбирам, как може да изкарвате чисто богословски проблем, като сблъсък между две държава. Ами епископът Константин, като е от Сирия, той участва със сирийски войски ли, или пък не...
цитирай
3. terbelius - Г-н Летописец
05.04.2012 06:00
"....прочетете от протоколите КОИ СА БИЛИ БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛИ В НЕГО..."
Мога да ви посоча причините поради които липсват български представители, но едва когато вие ми посочите КОИ СА ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА АРИАНИТЕ НА СЪБОРА В СЕРДИКА. Освен ако не искате да докажете, че арианите не са християни.

"Не разбирам, как може да изкарвате чисто богословски проблем, като сблъсък между две държава."
Нормално е да не можете да разберете. Вероятно не можете да разберете и какви са причините да се води една религиозна война, може би защото просто не разбирате от религии.
цитирай
4. demograph - Проблемът е точно както и този с "даряването ни" със собствената ни азбука
25.07.2012 00:44
Не схващате ли, че "летописецът" е лайномет. Той хвърля лайна без да мисли, защото това му е задачката, а и как да мисли като му е забранено, пък и не му е дадено свише.
Битките по съборите се водят по категорично политически причини. Това са битки между българите/траките/ и гърците за императорската корона в Цариград. Траките като съперници на гърците, след утвърждаването на гръцката глупава версия за светата троица, са били изгаряни на кладата в не по-малък мащаб от този на инквизицията. Когато загубили политическия спор /религиозно-идеологическата битка/ траките се отказали от домогванията си за трона по "мирен" път, основали своя нова държава - България и повели политиката спряму гърците с логичното и продължение - войната.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: terbelius
Категория: История
Прочетен: 101361
Постинги: 7
Коментари: 97
Гласове: 126
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031