Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2008 21:45 - За какво и от кого всъщност бе изгонен Коритаров? И какво е искал да кажа Емин, с израза: – налице е чудовищен сценарий за връщане към 1989 година!?
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 2360 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.12.2008 05:19


Керим Караали:– парите ги получавах аз. С документи не работим, подписи нямаме никъде. Всичко е устно при нас 
И "докладна" на Ахмед Емин, за предадените на Сидеров 1 600 000 лева


Запис на разговора на Коритаров с Керим Караали
от 14. 11. 2008

(Дано стигне до повече хора!)

На основа на публикация в:  angeligdb  

Георги Коритаров:
Как се правеха обръчите от фирми около Движението за права и свободи? Досега си задавахме малко абстрактно този въпрос,
защото освен сензационното изказване на лидера на ДПС Ахмед Доган отпреди три години, когато той за пръв път каза, че около всяка партия има обръчи от фирми, нищо друго като фактология не се беше подреждало. Сега, и то точно днес, имам чувството, че бихме могли да започнем разказа за това как се правеха фирмите около ДПС от първо лице, тъй като мой гост е господин Керим Караали, който е бил предшественик на Ахмед Емин като началник на кабинет на Ахмед Доган. Нали така? Добро утро.
Керим Караали:
Като началник кабинет. По мое време нямахме тая длъжност...
Водещ:
Официално такава длъжност. Но?
К. Караали:
...официална, но като шеф на бизнес център, отговарящ за финансите на партията.
Вие отговаряхте за финансите на ДПС?
Да, да, точно така.
Вашата функция по някакъв начин прилича ли на това, което и Ахмед Емин е изпълнявал доскоро?
По мое време малко по-различно беше, защото ДПС не беше на сегашното ниво, както си е, защото след падането на Беровото правителство и идва Жан Виденов след това, идва Костовото правителство, пет-шест години там лидерът на партията...
Беше в опозиция.
...Ахмед Доган остана извън управлението, така да се каже, на улицата.
Вие като шеф на този бизнес център, всъщност как беше наименованието? Бизнес център на ДПС?
Точно така, бизнес център.
На ДПС ли?
На ДПС.
Какво точно правехте?
Ами, точно - посрещахме бизнесмени, не само бизнесмени, политици и разни, даже и мафиоти, да кажем.
Мафиоти?
Да.
Помните ли кои?
Точно сега имена не мога да помня...
Някакви по-ярки имена помните ли?
Ами точно, как да ви...
Без да ви внушавам, че някой е политик, бизнесмен и мафиот, но например вие ли организирахте срещи с хора, да речем, Рем Вяхирев или с Илия Павлов, през вас ли минаваха?
Ами, директно Илия Павлов, не минаваха през мен. Пък хората навремето на Рем Вяхирев, които идваха в България, чрез някои от тях, тяхно поставено лице се казваше Степан, Стьопата...
Стьопата.
...така го наричаха. В последствие Стьопата...
Стьопата уреждаше срещите на хората на Рем Вяхирев с Доган ли?
Да, беше техен представител. По принцип със Стьопата, аз срещнах Доган и Стьопата.
Вие ги срещнахте?
Да. И на среща естествено шефове на фирми идваха точно тогава по мое време, имаше чувството, че ДПС ще идват на власт, и много често разни бизнесмени, големи бизнесмени идваха на среща с Доган, искаха запознанства и естествено преди запознанството минаваха през мен и аз им определях ден, кога да идват, в колко часа, за среща с Доган.
Тези бизнесмени трябваше ли да плащат нещо, за да се срещнат с Доган?
Не, вижте, тогава действително партията имахме нужда от средства. Много често ни спираха телефоните, парното и естествено в сградата на централния съвет по мое време работеха някъде около 28-30 човека.
Така.
И естествено през месец, два, три, четири месеца не са си получавали заплатите и се получаваше вътрешен...
Напрежение.
...напрежение между хората, и естествено от идващите бизнесмени сме просили тогава по 1000 марки, по 1000 долара, и естествено тези пари влизаха в касата на Доган.
Как беше регламентирано това? За да дойде някакъв бизнесмен
и да се срещне с Доган, трябва да си плати?
Ами, естествено. Първо минаваха през, особено при мен и аз вече преценявах дали при Ахмед Доган или при Касим Дал съответно от бизнеса на съответната фирма.
Вие ли получавахте парите?
Ами, точно да ви кажа, парите ги получавах аз.
Вие ли казвахте на съответния бизнесмен колко трябва да плати?
Ами, разбира се, това беше уговорката още от началото, когато бях поканен на работа в централата.
Има ли някаква документация за получаваните пари?
С документи не работим, подписи нямаме никъде. Всичко е устно при нас.
Всичко е устно.
Да.
И вие лично получавахте тези пари.
Да.
И на кого ги давахте?
Ами, в касата на Доган или в касата на Касим Дал, съответно в зависимост от хората, при Доган ли ще ги... или при Касим.
Чакайте. Ама това все пак не са чак толкова малко пари.
Е, не са малко, да, действително.
И седяха по касите?
Ами, да.
Сега се сещам нещо. Този Стьопата, за който ми говорите, имаше един такъв човек, който беше убит след убийството на Илия Павлов. Същият човек ли е?
Същият човек е. Те го застреляха, точно не мога да си спомня как е станало, защо е станало, защото аз вече бях извън централата. Това става вече...
Вие общувахте с този човек, когото убиха.
Да.
Нямахте ли усещането, че общувате наистина с хора, които са част от престъпен бизнес и които...
Ами, аз откъде, как да усещам, когато веднъж или два пъти се срещам с тези хора и по-нататък мен не ме интересуваше. Просто те си влизаха, излизаха, говореха директно вече с Доган на четири очи.
Не знаете какво са си говорили?
Е, разбира се, аз не знам за какво...
Нямате ли ситуация, при която да сте успял да чуете нещо?
Не, когато ставаше за бизнес, примерно за доставка на петрол или нафта с големи количества, ние определено работехме за
Турция.

Как така? Чакайте, че нещо важно казвате. ДПС се е
занимавало с доставка на петрол и на нафта?
Сега, като говорим за доставка, това е руски петрол. Русия си предлага петрол, нафта за продаване.
На кого го предлага?
Предлагат на нас.
На ДПС?
Ами, да.
Русия предлага на ДПС?
Да.
Кой от Русия?
Ами, аз мисля, че хората, дето Стьопата ги представляваше, аз мисля, че бяха хората на Рем Вяхирев.
Хората на Рем Вяхирев.
Да.
Те предлагаха петрол, а ДПС да е посредник?
Точно така ставаше.
Ама вие не сте търговско дружество, вие сте партия.
Не, ние сме търговско дружество. Точно по мое време бяхме търговска партия.
Как търговска партия бяхте?
Щом търгуваме, значи сме търговска партия.
Всъщност така ли започна изграждането на обръчи от фирми,
това е доста страшно?
Точно по мое време така почна, нали, и това са много хора вече, защото всички усетиха, че ДПС ще идват на власт, и естествено 1997 г. ние бяхме, излязохме на изборите като ОНС.
Това си го спомням.
Да, и съответно бяхме пак коалиционен партньор на царя. Даже имахме...
На тях... да, беше малко по-особено.
Малко по-особено беше със снимките на Доган и на царя, големите афиши ги залепихме...
Така беше.
Да.
Имаше ли някаква договорка на бизнес основа между Ахмед
Доган и Симеон Сакскобургготски тогава? Точно по това време аз не бях в централата, бях окръжен, назначен окръжен председател в Разград, и съответно за изборите, преди изборите става въпрос, тогава беше окръжен председател Гюнер Тахир.
Така. Той беше изключен после.
Да, от град Самуил. Впоследствие той беше изключен от партията.
Чакайте да ви върна към нафтата и петрола. Има ли големи
реализирани сделки?
Точно тази сделка не беше осъществена, защото...
Защо?
...де факто аз бях изолиран от сделката. Първото, не знаех, че бях изолиран. Трябваше аз да заминавам за Турция с хората, които идваха от Русия, но на мое място беше изпратено едно
момиче, се казваше Невин от Шумен. Работеше в централата.

Хората на Рем Вяхирев са били придружавани от хора от ДПС в
Турция.
Да.
Така ли ставаше?
Точно така.
Това ли имате предвид, като казвате, че сте работили за
Турция? Как точно работехте за Турция?
Работехме пак чрез междинни фирми, турски, обаче вече на
високо ниво.

На какво високо ниво?
Ами, например милиони тонове... за милиони тонове нафта
говорим. Това е вече на държавно ниво.

Е, че как става? ДПС е в опозиция в България, а вие говорите
за държавно ниво. Държавно ниво в Турция ли?
В Турция, разбира се.
В Турция.
Да.
1997 година... Всъщност говорим...
За деветдесет и. . .
За коя година говорим?
Значи, това е 1999 година.
Премиер на Турция по това време е Месут Йълмаз, ако не се
лъжа.
Да, Месут. Точно така...
Месут Йълмаз...
Месут Йълмаз.
...или вече беше дошъл Бюлент Еджевит?
Тройна коалиция имаха те тогава.
Така. Вие когато говорите за високо държавно ниво, Месут
Йълмаз ли имате предвид в Турция?
Не. В Турция тогава най-сближената партия на ДПС бяха
Милиетчи харекет партиси, значи, това са партия на... не мога да си спомня името на...

Чакайте сега. Те бяха Партия на верния път, Отечествена
партия на труда...
Да, и национална...
...Народно-републиканската партия на... кой беше, Дениз
Байкал. . .
Не, не, не. Не е Байкал.
...социалдемократите на Бюлент Еджевит.
Девлет Бахчели.
Девлет Бахчели?
Да.
Това е радикалната партия.
Да, радикалната, те бяха тогава...
Това на Девлет Бахчели беше най-близката до ДПС?
Да.
Как така?
Да, точно така. Още мисля, че са най-сближени с ДПС.
Ама, това е, чакайте бе, това е радикалната партия. Тя е...
Да.
Тя?
Точно така.
Ами, това е доста... Сигурен ли сте в това? Вие ще си го...
На сто процента съм сигурен. Когато 1999 година бях
упълномощен и ходих в Турция, даже съм ходил в парламента.

С кого се срещахте?
Специална среща имах, над 70 депутата в парламента, и то
най-вече с депутатите на отечествената...

Отечествената партия е на Месут Йълмаз.
Не, не, става въпрос за партията на Девлет Бахчели.
На Девлет Бахчели.
Да.
Пари от тях получавахте ли?
Аз лично пари от тях не съм получавал, но мисля, че по
по-други канали са давали пари.

А вие от Турция пари получавали ли сте лично, откъдето и да
било?
Лично пари съм получавал от фирми.
Турски фирми.
Да, турски фирми...
Големи фирми ли?
Не много големи, най-вече от българи, дето са се изселили...
Изселници.
...1989 година, не са големи сумите - по 1000, 2000, по 3000
долара.

Чакайте сега. Имаше ли някаква неписана стратегия ДПС
всъщност да бъде нещо като представител на интереси на турски партии в България или на турската държава, или просто беше на бизнес основа?
Сега, по принцип в Турция Движението за права и свободи си
има представител, човек, който отговаря за ДПС в Турция.

Български турчин или турски турчин?
Български турчин.
Нещо като посланик.
Е, нещо като посланик, отговаряше там и по агитациите, по...
Членски внос събирате ли?
Отначало по мое време членски внос - да, но впоследствие
спряха да събират членски внос, защото хората нямаха нужда вече от...

Чакайте, нещо много интересно. Казвате, че по ваше време
нивото е било малко по-ниско, тъй като е...
По-ниско, да, в началото.
...било в опозиция ДПС.
Да.
Въпреки това вие сте събирал пари без разписки и те не са
малко и сте ги давал по касите на Доган и на Касим Дал.
Да.
Имате ли логично обяснение за тези стотина хиляди евро ли,
там, някаква много голяма сума в касата на Ахмед Емин, която
беше намерена? Какви биха могли да бъдат тези пари?
Ако са без документи, естествено това са пари, странични,
където идват от разни фирми. Това са рушветни пари.

Рушветни пари.
Да.
Вие рушветни пари по ваше време получавахте ли?
Ами, тогава точно, точно това ми е целта всичките пари, които сме ги получавали, са по същия...
Са били рушветни.
Да.
Рушветни.
Щом без документи, без разписки, това са рушветни пари.
Кажете ми, вие всъщност защо напуснахте поста си? Как стана?
Ами, точно на моето... Просто се скарахме за...
С кого?
Да кажа, с Касим Дал и с шефа.
С Ахмед Доган.
С Ахмед Доган.
За какво се скарахте?
Точно за тази сделка за петрола, което говоря.
Как се скарахте за сделката за петрола? Защо?
Ами, защото впоследствие сделката се развали, не по моя
причина, точно причината е господин Касим Дал. Когато аз бях
изолиран, даже не знаех, че съм бил изолиран от сделката, той ми се обажда, вика - тъй и тъй, ти си изолиран. Ние имахме отделна уговорка с руската страна извън...

С коя руска страна, на Рем Вяхерев?
Ами, хората, които предлагаха петрола.
Кои го предлагаха?
Ами, хората мисля, че бяха точно на Рем Вяхерев.
Ама това е "Газпром"?
Разбира се. Аз...
"Газпром" предлага на ДПС?
Да.
Как да? Ама вие... вижте, един от нас двамата след този
разговор може да бъде гръмнат. Кой ще бъде той?
Може би аз да съм. Аз мога да ви кажа естествено...
Не се знае.
Бях в Украйна, Украйна, 1999-та, към края на 1999 година,
когато лично Рем Вяхерев идва да опрощава външен... това, не външен дълг, ами дълга на Украйна към Туркменистан.

Това става в Украйна?
Да.
Вие бяхте ли...
Да, аз представлявах ДПС тогава в Украйна, работехме с една
турска фирма...

Какво общо има ДПС в Украйна?
...за изкупуване на железа.
Чакайте, ДПС партия ли е, с какво сте се занимавали?
Ами, точно...
Как ДПС в Украйна? Какво правите вие в Украйна?
Бях изпратен.
От кого?
От партията.
Ама защо?
За сделки.
Бяхте ли на тази среща с Рем Вяхерев?
Не, точно на срещата не бях, но бях вътре в това...
В кое?
Просто знаех, че ще идва Рем Вяхерев за опрощаване на дълга.
Те затова ли ви пратиха?
Аз ходих за осъществяване на сделката...
С железа.
...с железа за една турска фирма.
На какъв език си говорехте между другото?
Със?
С украинците.
С украинците на руски.
Вие руски говорите ли?
Аз малко говоря, но имах преводач от София.
Кой ви го осигури този преводач?
Впоследствие... точно как стана, сега...
ДПС ли осигуряваше преводачи, въобще всички плащания?
За жената, която беше преводачка, просто не мога да кажа от...
Чакайте само да ви попитам нещо, горе-долу какви пари се
очакваше да спечелите като посредник от сделките за петрола, да кажем, и за железата?
За петрола мисля, че беше около 4 милиона...
Какво? Долара или...
...тона.
Тона петрол.
Да. По 3 долара на тон.
Това... А за ДПС какво щеше да...
Това е за ДПС.
По 3 долара на 4 милиона, това са 12 милиона, щяха да дойдат
при вас.
Да.
Е как щяхте да ги легализирате?
Ами, всичко по нормален път си правехме, междинни договори.
Ама това са бизнес пари, а как ще отидат при партията?
То си има съответно канали вече за прехвърляне на парите.
А за железата?
За железата пак по същия начин - с комисионен договор.
Договорът, комисионният договор се правеше на мое име.
На ваше име.
Лично на мое име.
Вие не рискувате ли Касим Дал или някой друг да ви даде под
съд за клевета?
Ами, за клевета, аз в момента не правя клевета. Щом Касим
Дал иска да ме съди, аз имам пълномощно, издадено, лично, лично с негов подпис.

Ама имате ли доказателства за всичко това, което ни
разказвате сега, защото искам да ви кажа, че подобен скандал аз не съм чувал.
Това според мен не е скандал.
Как да не е?
Това е действителен случай.
Ама как действителен? Това ли е практиката на ДПС?
По мое време така си беше, но сега мисля, че още по-големи
сделки и още по-големи неща се правят.

Е, добре де, извинявайте, тогава какво е вашето обяснение за
смъртта на Ахмед Емин? Хайде, той е ваш приемник на поста, пише:
- налице е чудовищен сценарий за дестабилизиране на Република България, аз не съм... не, налице е чудовищен сценарии за връщане към 1989 година, аз не съм предател на Република България. Какво може да означава това?
Не, аз просто... това дали е писано лично от Ахмед Емин, не
вярвам да е писано лично от него.

Добре, това е друг въпрос, некролозите... По ваше време
турските специални служби работеха ли с ДПС? Турското
разузнаване работеше ли с вас?
Конкретно дали са от Турция... Най-много контактуваше...
Турското разузнаване МИТ... Да?
...с Доган по мое време беше Фатик.
Кой Фатик?
Фатик, турски бизнесмен, когото впоследствие го...
Убиха.
...убиха.
Това този Фатик ли е?
Да.
Аз ви питам за разузнаването...
За разузнаването просто не знам.
Добре.
Защото не съм бил вътре в разузнаването.
Добре. Ами, главоболие, дами и господа, ама това ни е
работата сега. Благодаря ви за този разговор. Керим Караали,
който е бил нещо като предшественик на Ахмед Емин на поста,
който и той е заемал, иначе бизнес център на ДПС, нали така?
Да.

 

 

 Препис от документ на ДПС /с печат и подпис/:

 /от блога на LAMBO/

ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРАВА И СВОБОДИ

-------------------------------------------------------------

                                           До

                                           г-н Председателя

                                           на ЦС на ДПС

                                           гр. София

 

ДОКЛАДНА

от Ахмед Емин – началник кабинет

 

Г-н Председател

Във връзка с постигнатото споразумение с г-н Волен Сидеров и решение на ЦОБ, аз изпълних поставената от вас задача, като предадох сумата 1 600 000 лв. /милион и шестстотин хиляди лева/ на г;н Волен Сидеров, за подпомагане на неговата предизборна кампания.

Сумата бе предадена в присъствието на определените от Вас представители от ЦОБ – Камен Костадинов и Росен Владимиров.

 

                                                                       /ПЕЧАТ/

 

С уважение:

                                                                   /А. Емин/

-----------------------------------------------------------------

27.04.2005 г.

гр. София


Кратък послеслов: ДПС е масонска организация, каквито са и БСП и НДСВ, а масоните са "чиста проба" сатанисти.  Те са поклонници на Луцифер и са убедени, че могат и трябва да властват над всички останали хора, само със сила, хитрост, лукавство, безчестие, безсъвестност и всяко друго зло!
А доброто и добродетелите, за тях, са проява на слабост и глупост. Затова прибягват до "добродетелна риторика", само с лукавата цел, да лъжат и мамят наивните, неосведомени хора!
   



Тагове:   Какво,   кажа,   сценарий,   налице,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28377142
Постинги: 4303
Коментари: 7561
Гласове: 8248
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930