Прочетен: 2558 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 22.05.2009 22:07
В началото на ХV в., след изгарянето на Ян Хус, неговите последователи в Бохемия - таборитите (по името на град Табор) искали унищожение на властниците, на църквата и на "стария свят".
Таборитите унищожавали планомерно църкви и манасшри, грабели имуществото им и избивали монасите-християни.
Всъщност протестантската Реформация ражда псевдохристиянски, социалистически в същността си учения, като баптизма и анабаптизма, днес владеещи милиони хора в САЩ. Анабаптистиге не признавали Библията като цяло, а само избрани части от нея. Те отричали църквата като институция, вярвали, че всеки може да е свещеник, и живеели на принципа на комуната с обща собственост. В “хрониката" си от ХV в. Себастиан Франк ги определя като "секта, която искала и жените, и цялото имущество да бьдат общи". Анабаптистите създали и правила как да се облича всеки и от какво да е материята на дрехите му - нещо като униформи. Германският "апостол" на анабапстите Щорх учи своите последователи да не спазват брачния съюз, да избият поповете и "изедниците”, да разграбят имуществото и да разрушат жилищата им. Една перспективна програма, която ще бъде приложена едно към едно от болшевиките в Русия през 1917 г.
Въстания на анабаптистите избухват в Мюнстер, цяла Германия и Холандия. Резултатите са като след ураган - опустошения, грабежи и убийства. В някаква разновидност, наречена "рентери", те минават и в Англия и участват в репюцията от 1643 г. Тяхното верую било: "Дяволът е бог, адът е небе, грехът е - святост, проклятието - спасение." В социално отношение рентерите отричали собствеността и брака. През 1650 г. много рентери се присъединили към квакерите и границата между тях се размила. По-късно, чак в началото на XIX В. последователи на рентерите ще съставят ядрото на английските трейдюниони, на първите борци срещу капиталистическия ред.
Томас Мюнцер е типична рожба на Реформацията. Ппърво богослов, след това бунтар-нихилист. Във възгледите си бил толкова краен, че дори самият Лутер го нападал. Той го обвинил, че иска да завземе властта. Наистина Мюнцер пише:" Властта на князете има край, тя съвсем скоро ще бъде предадена на простия народ." Както виждаме, отново уж религиозно течение се изражда в чисто комунистически порив за избиване и ограбване на имащия, уж в полза на народа. Мюнцер взема участие в т.нар. селска война през ХVI в., в която бил победен и екзекутиран. "Който е видял Мюнцер, може да каже, че е видял дявола в цялата му свирепост" казал вместо епитафия Лутер, който минавал за върл бунтар срещу църквата.
Всъщност ХVI век е за Европа поредица от кланета, в които фанатизирани протестанти-анабаптисти избивали наред и въвеждали своя "нов ред", както го разбирали - по комунистически. С обща собственост и жени, с разрушаване на църквите и съсипване на художествени и религиозни ценности, със събаряне на камбанарии и кули. В Мюнстер анабаптистите царували половин година и опустошили всичко. В Холандия те превзели Амстердам за кратко през 1535 Г., унищожавайки всичко църковно и "буржоазно". След тази буря Амстердам станал център на еврейството, изгонено преди това от Испания.
В Англия по това време действа и групата на “лтевелери"-те - уравнители. Те стигали в егалитаризма си дотам, че призовавали да няма огради и стени. От този период са социалистическите произведения на Уинстенли "Законът на свободата" и "Кралство Макария" на Самуел Хартлиб, описващи общество, в което всичко е подчинено на държавата. Тези автори са част от вълната утопични социалистически произведения, заляла Европа през ХVII и ХVШ В., подготвили почвата за така наречения "научен комунизъм". Америка е превзета и от сектанти, които основават там комуни. Социализмът придобива все по-радикален характер.
Т. нар. Просвещение е едно истинско възраждане на античното езичество и теоретична подготовка за последвалите революции. Платон е най-издаваният автор във Франция през ХVII век. На мода идва .хуманизмът", който поставя човека над Бога. Монтен - основна фигура на Просвещеето, въздига в своите "Опити" човешкия разум като най-висш критерий.
Но крайъгълен камък в предмарксовия социалкомунизъм е утопичният социализъм на Томас Мор и Томазо Камланела. През 1516 г е публикувана книгата на Мор “Утопия". Пълното и заглавие е: "Златна книга, не по-малко полезна, отколкото забавна, за най-добрата уредба на държавата и за новия остров Утопия." Томас Мор тогава е влиятелен държавник с кариера. През 1529 г. дори е лорд-канцлеp на Англия - вторият човек след краля. След 1535 г обаче става противник на Хенри VIII. "Утопия", както при Платон, e написана във форма на диалог между Мор, приятеля мy Егидий и пътешественика Хитлодей. Утопия е република, управлявана от изборни длъжностни лица, наричани бащите". (След 250-300 години ще нарекат масоните, основали САЩ, точно така – “Бащнге-основагели”). Няма частна собственост и пари. Има всеобща трудова повинност. Постигналите определена възраст граждани отиват на работа в селата (Мао приложи това 4 века по-късно). Чрез масови преселения държавата регулира разпределението на населението (Това пък го реализира руският еврейски болшевизъм след 1917 г.). Всички са с еднакви дрехи. Тежката работа се върши от роби (в СССР - затворниците на ГYJIAГ), храната се раздава от специални складове. В романа на Мор има неприкрита омраза към християнството - описано е как бива съден един проповедник-християнин заради проповедта си. Еврейската болшевишка върхушка през 1917 г. също ще обяви за свой основен враг “попщината", тоест православното духовенство, и ще го избие.
Сто години след Мор, Тома&
ВЯРАТА В БОГА И СЛУЖБАТА НА САТАНАТА!? А...
Кой плаща за Хелоуин в България?
Отново всички са с униформи, всичко е общо, а властта е силно централизирана. Има "главен началник по раждането на деца", няма семейства, а наказанията се изпълняват не от палач, а като в древна Юдея - народът убива осъдения с камъни. На върха на централния храм стои не кръст, а нещо като подвижно знаме - ветропоказател.
Томас Мор пише на Еразъм, който наглеждал как върви отпечатването на "Утопия": "Ти не можеш да си представиш как ликувам, как съм горд, как съм възвисен, когато си представям как моите утопийци са ме назначили за безсменен управител, че се виждам как шествам с почетна диадема от пшеница, държащ в ръка скиптър от житни класове ... "
Друг интересен автор социалкомунист от ХVIII В. е Жан Мелие, написал яростното антихристиянско съчинение "Завещанието", в което ругае Христос и насъсква богатите срещу бедните. Мелие е предвестник на екзистенциализма, на апологията на нищото. Завършва със самоубийство. Волтер нарича книгата му "съвършена" и я препоръчва на свои колеги-масони.
По това време пише и друг автор-комунист: Дешан. Той се смята за предвестник на Хегел и Фойербах и говори за предстояща революция, "която ще предизвика повече разрушения от всяка досегашна ерес".
Така самите социалкомунисти издават връзката между еретичните богоборчески учения и нихилистичния социализъм, мечтаещ за разруха и смърт. Само след стотина година ще се появи и теоретик N1 на разрушението - Карл Маркс, човекът, посвещавал стихове на Сатаната, като студент.
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1