Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2011 15:54 - КАК УМИРА БЪЛГАРИЯ! проф. Петър Иванов. Автор: lyubomircholakov
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 3937 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Статията е от 1995 г., но с времето става все по-актуална. Разбираемо е защо контролираните медии и управляващите от всички цветове премълчават фактите в нея.

ЦИГАНСКА КАРУЦА НЕЗНАЙНО ЗАКЪДЕ

“Революцията” от 1989 г. бавно и неизбежно се превърна в маскарад. Нови маски, нови жестове, нови политически идеи и платформи скриват отчайващи истини: за корупцията и мафията, за зашеметяващата престъпност, за болестите и високата смъртност, за бедността, за свирепия глад. Но най-дълбоко е потулена, естествено, най-ужасната истина – истината за бъдещето на българите като нация.
По задачата за дебългаризирането на Балканите се работи от сто години. Изконни български територии се предадоха на всички съседни балкански държави и българското землище от 215 хил. кв. км. се смали първо до 170 хил. (Санстефанска България), а после – до сегашните 111 хил. кв. км.
В отнетите земи спрямо българското население се провежда открита асимилаторска политика: затриват се българското самосъзнание, език, национална култура, нрави, обичаи, традиции.
Известно е отдавна, че българското общество на територията на България винаги е включвало основна маса българи плюс определен брой етнически малцинства (турци, цигани, евреи, арменци и др.) През 1932 г. според националното преброяване всички малцинства представляват общо 16,3%, като турците са 608 000 души, циганите – 83 000 души. През 1956 г. турското малцинство възлиза на 656 000 души (голяма част от него през 1951 – 1952 г. се изселва), а циганите са вече 198 000 души. Преди печалния “възродителен процес” турците са вече около 1 200 000 души, от които по данни на турската преса 140 000 остават след “екскурзията” в Турция, където са и до днес. Преброяването през декември 1992 година сочи 1 078 000 турци, а циганите са представени с изключително съмнителната цифра 257 000 души. Според експертни данни и демографски екстраполационни анализи истинският брой на циганското малцинство през 1992 г. би следвало да е бил около 650 – 700 000 души, тъй като е налице трайна демографска тенденция циганският етнос в България за двайсет години да се удвоява. В същото време общото население на България, което след Освобождението от турско робство през 1878 г. винаги се е увеличавало, през последните десетина години рязко намаля в резултат както на масивни емигрантски потоци, така и поради ниската раждаемост на българския етнос и високата смъртност на целокупното българско население.
И така, в началото на Третото хилядолетие демографската картина на България е следната: общо население – 7 600 000 души, българи – 5 250 000, турци – 1 150 000 души, цигани – 1 100 000 души (Според циганските лидери 14,4% от населението на България е циганско, така че числата съвпадат), други малцинства – 100 000 души.
Ако демографските тенденции не се променят през 2020 г. циганите ще са приблизително 2 000 000 души, турците – 1 500 000 души, а другите етноси – 1000 000 души (тук следва да се прибавят и очакваните заради отворения Шенген незнайно колко имигранти, които може да са и стотици хиляди), а българите ще стигнат обезсърчаващото число 3 780 000 души, много голяма част от които възрастни хора и старци. През 2050 г. тези българи, които все още са останали, отдавна ще са екзотично етническо малцинство. Този факт беше предсказан преди десетилетия от уважавани професори статистици от Софийския университет и отдавна е обществена тайна, но поради понятни причини винаги е бил игнориран от политиците и държавниците на България.
През 70-80-те години на XXI век българи като етнос просто няма да има. Населението на държавата, която очевидно ще се нуждае от преименуване (ако вече не е част от друга балканска държава), ще се състои главно от цигани и турци в приблизително съотношение две към едно.
В момента в България тече изключително всеобхватен и дълбинен процес на циганизиране на нацията. Въпреки че този процес е най-очебийното демографско, социално, икономическо и духовно-културно нещо, което става на нашата територия, той е най-укриваният и най-премълчаваният поради включеността му в общата тенденция на дебългаризиране и съсипване на държавата ни, от които имат интерес както не малък брой солидни балкански и небалкански субекти (включително и международни институции и обединения), така и определени вътрешни сили и общности.
“Циган”, по-точно “ци хан” е понятие на повече от 2 200 г. Най-древният известен извор, където то е използвано като етнически синоним на скитничество, чергарство, номадство, е старинна китайска хроника “Бей Ши”. Още от тогава циган, циганин, освен като етнос се схваща и като специфичен начин на живот, който очевидно много харесва на някои протоиндуски демоси, настанили се в Европа и на Балканите.
И сега циганството е по-скоро мироглед, начин на живот и устройство на битието, отколкото етническа идентификация. Този начин на живот включва:
1. Леност, мързел, нагласа за неработене. През комунизма, когато имаше хиляди свободни работни места, циганите не ги заемаха. Протестиращите цигани никога не скандират “Искаме работа!”. Няма цигани, които да искат земя за обработване, тъй като този начин на живот отрича труда;
2. Егоизъм;
3. Безотговорност към семейство, деца, родители, държава;
4. Незачитане на институцията “собственост”;
5. Живот по схемата “Ден за ден”, без оглед и грижи за бъдещето;
6. Крадливост (най-характерна черта);
7. Лъжливост, измами, коварство;
8. Свадливост, конфликтност, отмъстителност;
9. Простотия и цинизъм;
10. Специфична примитивна романтика;
11. Традиционна престъпност (около 80% от осъдените по българските затвори са от циганския етнос; и това е така не само в България);
12. Страст към пари и особено към злато (прочутите златни накити и златни зъби на циганите и циганките);
13. Липса на хигиенни навици;
14. Силни афекти, емоционална инконтинентност;
15. Нахалство, бруталност и др.

Има и няколко мита, които битуват твърде отдавна и обикновено се поставят извън всякакво съмнение. Но те съвсем не са безспорни и според мен въобще не са верни.
Първият мит е, че циганите са бедни. Не е вярно. Всеки циганин има злато. Циганските булки се купуват за десетки хиляди левове. Почти всяка циганска къща има телевизор, видео, сателитна антена. Не са малко и циганските леки автомобили. Богатите цигани като процент не са по-малко от богатите българи. Само този, който не е виждал циганска сватба, цигански празници (Васильовден, Гергьовден и др.) и цигански погребения, може да счита циганите за бедни.
Вторият мит е, че циганите се нуждаят от помощ и грижи. Не е вярно. Поради манталитета си те не ги искат. За тях помощта няма нравствени стойности. Те се интересуват само от безвъзмездното получаване на пари или други материални неща (продукти, дрехи и др.). Схващат помощта, която получават, като успешно състояла се кражба от самото общество и се гордеят с нея. За сравнение при един българин получаването на социална помощ е и нравствен въпрос, и обикновено повечето бедни българи се срамуват от този факт.
Третият мит гласи, че циганите имат същите личностни качества като българите. Не е вярно. Генетично и психологически циганският етнос е твърде различен от българите.
Според четвъртия мит циганите крадат, защото са принудени да крадат. “Крадем и ще крадем, защото сме гладни” - казват самите цигани. Този мит също не е верен. Кражбата при циганите произхожда от самата им природа и е заложена в тях като традиционна форма на битие. Поради циганството си и най-ситият и най-богатият циганин не би се посвенил да открадне.
Петият мит твърди, че циганите са непоправими. Не е вярно. Съвременното общество по принцип притежава средства да промени начина на живот на даден етнос и да го социализира, а от там да измени в положителна посока и неговите нравственост, психични особености и поведение. За това има достатъчно красноречиви примери, например в САЩ по отношение на негрите и индианците.
В България циганите са над 60 автохтонни групи с характерни особености на битието си, със своя култура, обичаи и нрави. Не е прието да се женят извън своята група. Изповядват различни религии - от исляма до различните протестански секти. Говорят на различни езици: български, турски, влашки и, разбира се, цигански в няколко диалекта. Най-известните цигански групи са: йерлии (уседнали), кърдараши (чергари), лингурари (копанари), бургуджии (правят бургии), урсари (мечкари), келдерари (калайджии), грастари (ловари) и др. Тази еклектична система от най-разнообразни капсуловани групи фактически започва да доминира, като успешно завзема и духовно-културното пространство на България.

Как става това?

Първопричината е известната българска толерантност, граничеща с примирение и мазохизъм. Факт е, че циганите се чувстват много добре в България. Това прави силно впечатление на Запад; вестник “Дейли Телеграф” преди врме писа, че циганите са много по-добре в България, отколкото в съседните източноевропейски страни. Истината е, че циганите виреят там, където ги търпят. Такава търпимост към тях и тяхното асоциално поведение, каквато има у нас, не е възможна никъде по света. Можете ли да си представите какво би се случило с нашите крадливи и нахални цигани в Германия например, или даже в съседна Турция?
Символно значение има непонятен за мен факт, че в България сме заставени да наричаме циганите си “роми”, както те сами се наричат на циганския си език. Всички народи по света без изключение от хилядолетия назовават този етнос по обичайния древен начин с име, чийто корен е въпросното старокитайско “циган”, или с дума от собствения си език. За англичаните те са “цингаро” или “джипси”, за германците – “цигойнер”, за французите – “житан” или “боемиян”, за италианците – “дзингаро” или “житано”, за гърците – “циганос”, за руснаците – цъйган и т.н
Само в България сме длъжни не само да слушаме новини на чужд език, но и да идентифицираме един етнос с дума не от официалния български език. По същата логика би следвало например германците да ни се сърсят, че не ги наричаме “дойче”, а англичаните – че не ги наричаме “инглишмен” и т.н. Само много невежи хора не са в състояние да видят в този парадоксален реверанс към циганите истинския смисъл и далечната цел на подмяната. Новото за българина понятие “ром” му звучи необичайно и сякаш има друга семантична стойност. То му внушава: “Лоши сме, но сме си ние. И ти, българино, вече си длъжен да се съобразяваш с нас. А не ние – с теб”.
Според класическата Теория на културните кръгове (Ф. Гребнер, В. Шмидт и др.) в едно етнопространство (като българското) могат да възникнат нови връзки между елементите на националната култура, да се развият, да обхванат и да доминират цялостния духовно-културен процес и самото битие на демоса, както и неговото по-нататъшно развитие. Този културен кръг слага начало и/или съпътства ред същински етнически процеси: акомодация, адаптация, акултурация (изменение на националната култура), миксация (смесване на етноси), асимилация (в нашия конкретен случай просто циганизиране на българите).
Тези етнически процеси текат сега у нас. Според мен акомодацията и адаптацията са завършени с приемането от страна на държавата и обществото на наименованието “роми”. Понастоящем сме свидетели и участници на протичането на главния процес – акултурацията. В обозримо бъдеще на база на демографските реалии, за които вече говорихме, ще започне и процесът на асимилация на българското малцинство от преобладаващото циганско (и турско) население.
В същото време характерните за всяко съвременно гражданско общество процеси на социализация и инкултурация (постепенно приемане от страна на малцинствата на националната култура и на националния дух) при циганите у нас въобще отсъстват, даже съвсем напротив: българското мнозинство по култура и дух се променя в нежелана посока, циганизира се. Причините за това са: капсуловаността и етническата енергия на циганския етнос, нехайството на държавата и политиците, нихилизмът и апокалиптичността на обществото, външни фактори.
Неусетно в българската национална култура и в българската душевност навлезе циганското. Електронните медии, особено телевизиите, са задръстени от цигания. Каналите охотно показват направени с необичайни за друга тема захлас и умиление предавания и филми за циганите, например като филма “Черната лястовица”. Всички наши знаменити шоумени и актьори от ранния Тошко Колев с “Иръпшените” и Слави Трифонов до Георги Мамалев, Чочо Попйорданов (какво ли би казал дядо му Миле от македонската народна песен, ако го види да се прави на циганин), Мартина Вачкова, Камен Воденичаров и Тончо Токмакчиев, Мая Новоселска и Кръстьо Лафазанов, които определено имат силно въздействие върху обществената психика, считат за висше задължение да се изявяват в циганско амплоа.
Стилът на продукцията на доста солидни културни институти гравитира към циганското. Всеки ден в най-четените български ежедневници виждаме ярки прояви на цигански жаргон даже в заглавията на първа страница; виждаме откровени прояви на циганска субкултура в самото съдържание на материалите и в тяхната стилистика. Да ме прости Господ, но прекомерно много цигански мотиви и обсесии има в творчеството и на такива културни титани като Николай Хайтов, Йордан Радичков, както и при много по-скромните откъм възможности Дончо Цончев, Александър Томов и др.
Циганията вече е национално идентифициращ феномен. Тя спечели всички битки в естрадната музика в шоубизнеса, в аудиоиндустрията, в дискотеките и ресторантите, навсякъде. Националната интонационна среда и обществения саунд в държавата категорично, трайно и безвъзвратно са завоювани от циганско-българската чалга. Българското вече не се идентифицира с “Излел е Делю хайдутин”, а с мегахита “На теслата дръжката”.
Еманацията на българската национална култура вече отдавна не е Николай Гяуров, а … сливенският циганин Кондю с неговите абсурдни ала Димчо Дебелянов, представете си, чалга-парчета. Кондю е символ на циганизирането на българската култура и на българския дух и е първият триумфатор и вестител на финала на циганската акултурация на България. Той като всички гении е изпреварил малко времето си и всъщност е знаменателна фигура от бъдещето на България, любезно и милостиво украсила скромното ни настояще.
Промяната на националната идентичност на българите в посока на циганизиране особено остро се усеща при по-младите. Освен чалгата като музика, младите, в това число и студентите даже е от престижни университети, все повече харесват циганско-турските танци (кючеци, гюбеци) с всичките ориенталски иширети – върху масата, с бутилки, с метли и др. Без тях за жалост вече не става никакъв купон. В самото начало на циганската културна инвазия циганското се вижда просто като мода (спомняме си световното модно увлечение по “Джипси кинг” преди години), впечатлява безобидната му забавна страна, схваща се като необичайна екзотика. В циганията има и привлекателни за някои хора откровени ескапистки елементи (ескапизъм – бягство от действителността). Но постепенно циганското става близко, става привичка, става нужно. И… навлиза в собствения духовен идентитет, влиза в душевността на българите.
Циганският жаргон, циганско-тарикатското поведение и особено циганската безпардонност и хиперсвобода също се харесват на по-младите, очароват ги като контрапункт на прозаичните и затруднителни семейни, училищни и обществени задължения. Най-трагичното е, че успоредно с това и поради това, в българското национално самосъзнание избледняват патриотичните идеи и мотиви, губи се националният дух. (Кой още харесва българските възрожденски песни?) Интериоризират се както циганският начин на мислене, така и характерната циганска безнравственост.
Циганският модел на поведение вече е наложен в обществото ни. Кражбите, също като в циганските групи, в България вече не са нравствено укорими. Даже и премиерът не се трогва от очевидни злоупотреби, присвоявания и золуми. Лъжата и измамата, включително и политическата измама вече въобще не впечатляват българите, защото съвсем по цигански те ги считат за най-нормални, даже похвални неща. Евалла за гяволъка, бате. Също както при циганите нахалството, примитивната хитрост, двуличието и ласкателството заместват отдавнашните български добродетели като доброта, достойнство, честност.
Социалнопсихологическите изследвания показват, че българинът все повече става циник и егоист. За него всяка почтена постъпка е смешна и нелепа. Той все повече мрази труда и се срамува от него. Все по-много използва цигански номера (рушвет, изнудване, просия, издевателството и др.) И все по-често като циганина мисли и планира само днешния си ден; става все по-безотговорен към собственото си бъдеще.
Всичко това можем да го видим като факт и в самия български парламент. Там словесните и ръкопашни схватки са типично по цигански нагли и с гротескна афектация, а работата – по цигански вяла и безотговорна. Въобще налице е очевидна тенденция цялостното обществено поведение на българите да става по-просташко, по-циганско. В този контекст съвсем логично възниква въпросът “Какво прави държавата?”. Този въпрос обаче може да бъде зададен само от трогателно простодушен лаик.
Всички нормални българи отдавна знаят, че държавната система у нас е заменена от братовчедско (орионско или олимпийско) обединение на властници, грижещи се по цигански първо и единствено за себе си. А самата държава е най-корумпираната, най-крадливата, най-престъпната, най-лъжливата и поради всичко това най-бедната и най-изостаналата (Албания наскоро ни задмина по икономически растеж) в Европа.
Сега, знам, че тук веднага щръкват контрааргументите “Шенген” и “Европейски съюз”. Но те не приличат ли твърде много на мънистата на капитан Кук, които той раздавал на простите и наивни туземци при завладяването и разграбването на техните острови? Българската държава като никоя друга в света пряко и откровено по най-различни начини толерира циганите. Как?
Тя се погрижи да им създаде изключителни комфортни условия за контрабанда. Изгради им хиляди най-различни битаци и контрабандни пазари; допусна пълните им с контрабандни стоки бараки, палатки, навеси, юрти и кьошкове по всички по-големи улици и площади на страната. Циганите завладяха и българските курорти със сергиите, с каруците си, с мечките си. Ежедневно на Дунав мост им е осигурен практически безплатен влак за контрабандна търговия до Румъния със специално безпроблемно митническо “обслужване”.
Подобни екстри има и на другите граници, само и само контрабандната им куфарна търговия да няма никакви проблеми. Познайте сега след падането (дай, Боже) на Шенген, кой ще дойде в България, дали няма да са циганите на всички балкански народи? А кой от България ще тръгне из Европа със сезалови торби и ножовки? Айфелова куло, горко ти! Орешарски, вади парите за скраба!
Нашата държава си затваря очите за циганския монопол върху производството и търговията със спиртни напитки. Ментетата на царкировите мургави технолози и търговци заливат цялата страна. За родните алкохолици и пияндета употребата на алкохол е като руска рулетка. Затова след всеки запой те неистово се радват, по ъндърграундски пеейки горанбреговичовата “Пролет пукна, ние – не!”
Държавата не иска да види и да контролира изключително доходоносния цигански бизнес с покривните изолации, със сапаните и др. Особено внимателна е тя с циганския скраб бизнес, чийто висш пилотаж е кражбата, насичането и търгуването с цветни метали. Наскоро правителството много срамежливо и учтиво помоли крадците на метали и кабели, създавайки огромни проблеми и загуби на обществото, да си помислят и ако обичат да се помъчат повече да не правят така, защото никак не е хубаво.
Тук се появява фамозната фигура на крадеца на праск…, пардон, на кабели: ловък, мургав, с ореол от волтови дъги, безстрашен (краде кабели направо от тролейбусното трасе и от действащите далекопроводи, реже опашката на лъва от софийския Лъвов мост, даже може да си отреже каквото си иска и от чапкъновата бронзова София), красив, почерпен и весел.
Ах, де го Емилиян Станев!
Държавата нехае и за това, че циганите никак не обичат данъчните служби и затова не плащат нито данъци, нито такси, нито нищо. Да знае някой циганско семейство, което да си е платило данъците, тока, водата, сметта? Някой да е виждал циганин с билет? Няма такъв. Гинес чака. Циганите са имунизирани и срещу всички номера, които измислят данъчните, Здравната каса, Топлофикацията, ВиК-то и Енергото (като например смяната срещу 17 лв. на работещия ти водомер, уж за да се провери и регулира). Да сте чули за сменен цигански водомер или да сте виждали инкасатор в цигански квартал?
Дали циганите не ще си сменят паспортите и дали ще си платят за това или разноските пак ще се поемат от държавата, т.е. от работещите българи?
Самонастанилите се в чужди имоти в страната с много малко изключения са все цигански семейства. В Пловдив, София, Варна, Русе, Търново - навсякъде циганията пронизва самото сърце на градовете с всичката си мръсотия, кражби, цигански песни и пиянски свади.
Всеизвестно е, че в цяла България циганите крадат безогледно по всички възможни начини. Опустошават лични имоти и стопанства, обществена собственост, национални богатства. Селата са пропищели от набезите им по селскостопанската реколта, по инвентара, по имуществото на селяните. Годишно хиляди декари гора се изсичат. Продукцията от ниви, зеленчукови градини, овошки и лозя се обира и се пренася в късна доба по циганските махали. Утре вечер пак. В градовете денонощно се шета по складове, къщи, апартаменти. Знаменити цигански школи подготвят квалифицирани крадци, джебчии, просяци, врачки и измамници.
На всяко по-значимо публично място из България (площад, гара, пазар, парк, болница, даже пред училища и детски градини) можеш да видиш цигани, чакащи своя удар на деня. На всяка автогара, не без благосклонността на полицаите, поне няколко дружинки цигани търсят наивници за играта “Тука има, тука нема”. На всяка по-голяма магистрала – млади цигански жрици на платената любов. До всяко училище – барака или сергия с циганин. Във всеки парк – цигански атракции.
Пред всяка църква – просещи и благославящи цигани. По всяка улица – циганин, продаващ чорапи или гащи.
На всяка пейка – циганка, която иска да ти гледа на ръка. Българската държава е единствената държава в света, която разрешава на нейната територия да функционира паралелна съдебна система (циганското мешере). Само в България има цигански партии. Те се канят солидно да влязат в Парламента; искат си и цигани – министри. Само в България циганските движения и циганските лидери се радват на открита политическа подкрепа и на ухажване, особено преди избори.
Само в България има нелегална стройна “аристократична” система, включваща цигански цар (цар Киро и царица Костадинка), цигански барони, цигански принцове и принцеси, с които българските власти общуват по всички правила на дипломатическия протокол и които се ползват с почти президентско благоволение.
Накрая и малко сметки. Ако се приеме, че за физическото оцеляване на едно лице днес в България са нужни два лева на ден (за всичко: храна, дом, отопление, осветление, дрехи, обувки, обучение, лечение и др.), което е на границата с немислимия минимум, следва, че за 2000 г. за издръжката на българските цигани е била нужна сумата от 800 000 000 лв. Фактът, че циганите в края на годината са реалност, говори за усвояването от циганския етнос на най-малко тази сума. Тоест, разходната част на този специфичен бюджет е налице. Каква е приходната част? По експертни данни тя не би могла да изглежда много по-различно от:
1 Социални помощи и др. ( от общо 319 000 000 лв.) 210000000 лв.
2 Кражби 340 000 000лв.
3 Неплатени задължения (ток, вода, данъци, такси и др.) 50 000 000лв. 4 Черна икономика и контрабанда 160 000 000лв.
5 Трудови доходи 30 000 000лв.
6 Други източници (помощи, дарения и др.) 10 000 000лв. Всичко: 800 000 000лв.
Коментарите не са нужни. Всичко се вижда много ясно. Цифрите говорят за себе си и всеки може да направи заключенията си. От всичко казано до тук следва елементарният логичен извод за фактическата дискриминация на българите в собствената им държава. По всички линии българският етнос е потърпевш от циганите.
Чрез държавата и държавния бюджет трудът на работещите българи е експлоатиран в полза на циганското етническо малцинство. Фактически българите не са равни с циганите пред законите на България. Циганите са над или извън много закони, например за задължителното образование. Циганите са ненаказуеми. Дали ще накажат циганите, които посред бял ден убиха професора в София? А тези, които обират вече цели влакове? Или тези, които нападат цели квартали?
Циганите имат редица скрити и явни привилегии, включително и при изплащането на социалните помощи. За разлика от циганите бедните българи много рядко са обект на внимание от страна на правителствени и неправителствени организации и институти. Даже и в такава важна и деликатна сфера като духовността българите са ощетени. Навремето в Парламента министърът на образованието каза, че изучаването на исляма в българските (!) училища е по-напред и е по-обхватно, отколкото изучаването на българската конституционна православна вяра.
Ето защо вече съвсем правилно навсякъде образът на Майка България се свързва с циганите. Този образ, точно както го представят европейските телевизионни канали (Евронюз, например) представлява циганска каруца с надпис “Към Европа”, натъпкана с многолюдно мръсно и весело циганско семейство, теглена от стара кранта по кален път незнайно за къде.
Всъщност можем ли да се досетим къде води калният път? Той ни води към бъдеща циганска държава на сегашната българска територия, която гостоприемно ще приюти балканските и европейските цигани по подобие на евреите в Израел. Доскоро тази циганска държава се планираше по север. Очевидно стратегически европейски съображения са наложили слизането й на юг на Балканите.
Тази парадигма е единствената, която обяснява всички необясними неща, които се случиха в икономическия, политическия, социалния и духовно-културния живот у нас през последното десетилетие. 

Бог да пази България.
====================================


"Превръщат циганите в пречка за интергрирането ни в ЕС
"
в."Монитор", 12.02.2004 г.:


"На всяко лице от цигански произход у нас се предоставят над 200 лева, отделно от социалните помощи и загубите за страната от извършваните от тях престъпления. В годишния доклад на ЕК се внушава наличие на "ромско малцинство" и нарушаване на колективните му права. И то в противоречие на чл.1 на Маастрихския договор от 1992 г. и чл.6, пар.1 на консолидирания договор за ЕС от 1997 г., които постановяват зачитане на индивидуалните права на човек, без да уреждат статут на никакви "малцинсттва" в държавите-членки. Такива уредби няма нито в приетата през декември 2000 г. в Ница Харта, нито в Европейската конституция от 2003 г."

"

Роми получават безлихвени заеми
10.08.2010 14:44 BGNEWS 

Нуждаещи се ромски семейства от Търговище ще подобряват условията на живот в домовете си с безлихвени заеми. Инициативата идва от Клуба на нестопанските организации (НСО), в партньорство с Фондация "Подслон за човечеството", предаде кореспондентът на БГНЕС от града. Една от причините ромите да оставят децата си в различни домове са лошите условия за живот у дома. "Това е една от причините клубът на НСО в Търговище да започне инициатива, която да подпомогне финансово семейства в риск", сподели председателят на организацията Невена Маджарова. Тя допълни, че вече има десет одобрени ромски семейства от Търговище и селата Голямо Ново, Вардун и Лиляк. Заемът, който ще им бъде отпуснат е от 250 до 500 лева, а в рамките на 10 месеца, ще трябва да ремонтират домовете си. "Това са многочленни семейства, които живеят в 1 стая или такива, чиито покриви на домове текат и правят невъзможно пребиваването в тях", сподели още Маджарова. За да получат парите обаче те трябва да гарантират че ще могат да ги върнат, допълни председателят. Тя призна, че да се дават, макар и безлихвени заеми, на хора с много ниски доходи крие рискове. За това и едно от условията е заемите да се дават с поръчители. Но поръчителите ще бъдат избирани от клуба на НСО. "В село Голямо Ново например поръчител стана председателят на читалището. Във Вардун местен бизнесмен гарантира за семейството", уточни Невена Маджарова. Като цяло идеята на нестопанската организация е да помогне на повече семейства в риск. В случай, че изискванията на Фондация "Подслон за човечеството" бъдат спазени от всички страни, ще има възможност да се отпуснат пари за още семейства. Възможно е и същите да получат други заеми. /БГНЕС / 

проф. Петър Иванов, Варненски свободен университет.



Гласувай:
3



1. grigorsimov - Какво се случва в Blog.bg от неколко месеца насам?!
21.06.2011 00:40
Долу виждате стандартно съобщение по АБВ Поща, за нов коментар в (мой) постинг:

Подател: Blog.bg <no-reply@blog.bg>
До: gringo.simov@abv.bg
Относно: Blog.bg - нов коментар към ваш постинг
Дата: Понеделник, 2011, Юни 20 20:05:36 EEST

Здравейте Григор Божилов,

имате нов коментар в вашия постинг:
http://grigorsimov.blog.bg/politika/2011/06/18/kak-umira-bylgariia-prof-petyr-ivanov-avtor-lyubomircholakov.767505
............

Ето това е съобщението, но след отваряне на посочения постинг, там няма коментар!? И това не се случва за първ път.
Проблемът не е само в това, че не е публикуван нечий коментар, а че с това непубликуване от страна на Blog.bg, независимо дали по технически причини или преднамерено, в читателито се създава впечатление, че авторът на блога трие коментари, без обяснение и даже без никакво основание.
И де да беше само този проблем в Blog.bg. Напоследък срещам все повече констатации и оплакваня от много блогъри в Blog.bg, че се трият коментари, че се трият публикации, и т.н.
А с моите публикации в този блог, от началото на тази година се случват и други неприятни неща, като това, че изведнъж името на блога ми изчезна от класацията за най четени в категория политика, където в продължение на година бях около средата на класацията, а публикациите ми престанаха да се появяват в "последни публикации", които редовно преглеждам, прочитам и копирам по-важните според мен, публикации на колеги от блога.
И да не помислите че се тревожа за "рейтинга си" сред читателите на Blog.bg. Не, не се тревожа за популярността си и съвсем не целя лична популярност! Тревожа се само затова, че публикациите ми станаха по недостъпни, понеже не се появяват в списъка "последни публикации в категория Политика".

Извинявам се на конкретния читател, че коментарът му не е публикуван, и го уверявам, както и в многото подобни случаи до сега, че вината не е в мен, а е в Blog.bg, независимо дали по технически или по други по-особени, субективни причини!
цитирай
2. grigorsimov - Коментар то 25.06.11 00:00, за който имам съобщение в АБВ БГ, не е публикуван!?
25.06.2011 18:56
Съжалявам и се извинявам на читателя, пуснал коментара.
Явно става въпрос за технически грешки, в смисъл: или няма коментар, но получавам съобщение, или е добавен коментар, но по някаква причина не се публикува!
Но де да бяха само тези технически грешки в блог.бг.
А току що обърнах внимание, че часът на пускане на коментара е 00:00, което говори за автоматично изпращане на съобщения по АБВ Поща, или поради технически неуредици или за отчитане на фалшив оборот.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28297134
Постинги: 4280
Коментари: 7543
Гласове: 8235
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031