Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2012 23:39 - За рождението на Горин юнак - Веда Словена (непубликувана ведическа песен)
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 1930 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 12.12.2012 14:38


Велю чуду на земета, На земета на Чимита, Тука долу Димва Юда, Димва Юда Самодива, Тука долу аф гората, Аф гората уф Калита, Та са рукна и подрукна: Трънфил юне исуре, Ратав юне усухно, Чуден юне шенита, У рука му златна кимина, Златна кимина ясна пейка

Пее свири доста на висита

На висита на ерита.

Ясна му песна на Вишнум

Златна пейка дур на Яра

Дур на Яра и на майка

Молба му е сълзи му са

Да си слезе тука долу

Тука долу аф гората

Аф гората уф Калита

Яснум Богум да си пее

И да пее и да свири

Дур да чуе Има царе

Негувуту първе либе

Ми си нема мъжку дете

Мъжку дете малка мома

Сега юнак аф гората:

Де си царю тука да си

И да видиш юнак над юнаци,

Да ти седи аф сарае

Рече Юда ни утрече

Глас и виси аф сарае

Аф сарае и при царе

Тръгнал царе навървил ми

Йоще аф гора не ми стигнал

На пътя му църна пуйка

Златум пуйка позлатена

Има царе стара дирита

Курбан Коле църна пуйка

Курбан Коле яснум пее

Йоще пуйка ни фъркнала

Де си виде малку дете

Чудну дете нишенлие

У ръка му златна свирка

У ръка му златна сабе

Малку йоще и продума:

Тате ми бабайку

Майка имам татку немам

Цар ми е бабайку.

Рече дете ни утрече

Зададе са Димва Юда

Чи са царе чудум чуди

Как му име на детету

Име му говори Димва Юда

Име му горин юнак

Чи си ми е млади Горчу

На поле ми йоще ни слезал

Раста дете и порасна

Аф сарае и при царе

Си ми свири и ми пее

Чудна му свирка

Чудна му песна

Чул са юнак прочул са

Ут край земе ду край земе

Загоди са зажени са

Млада му булка Юда Самодива

Дет и е лику ясну слънце

Бог да бие Харапската Крале

Чи е доста касканджие

Със юнак са борба бори

Сега малу три години

Чи да му булка утемни

На юнак са нажелилу

Нажелилу натъжилу

Та са молба моли дур до Бога

Да гу дигна на небету

Бога му молба чуе

Я ни прати Мора Юда

Да му сече руса глава

Лу си прати Дмива Юда

Служба гу служи димва вода

Йоще вода ни ми пие

Излели му златни криле

Та си фъркна на небету

На небету и при Бога

Със свирка си Бога фали

Чи му песна устанала

Да са пее на земета

Да са пее да са фали.

 

Речник:

велю - голямо

Чинита - (името на) Край-Земя

Димва Юда - която давала живот на хората

Калита - (свещена) Планина на Край-Земя, където живеели Юдите

трънфил - Божий

юне - юнак

исуре - не се знае значението му (вероятно е - свят, свещен (?ясун)

Ратав - много силен

усухне - безсмъртен (асухна)

шемита (или- шенита?) - не се чете добре значението в ръкописа!

Златна камина - Златен камен (по-скоро е - кемене?)

Пейка - свирка с която пеел

висита - на високо

Ерита (ярита?) - на небето

Вишнум - на Бога (на Вишну?)

Яре - небе

..................................

източник: Научен архив на БАН




Гласувай:
3



1. demograph - Гриша, тези откъси са лек за душата
02.04.2013 16:02
Чета си ги за кураж.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28315754
Постинги: 4287
Коментари: 7547
Гласове: 8239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031