Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2013 17:52 - Продължението на песента за Орфю юнак
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 1901 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 09.02.2013 22:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Де си му е златна люлька

И аф люлька мъжку дете

Та гу бави Сланка Юда

И гу бави и гу храни

Храна му пресну млеку

Плаче ми Орфю вика

Ах ти Юду ах

Ти ма си юду лъгала

Лъгала Юду мамила

Три нидели поминали

Па си ми свирка свири

Та ми са песен чуе

Я ми свирка ни свири

Песна ти са ни чуе

Чекал си Орфю чекал

Ша ми чекаш йоще малу

Йоще малу три години

Дур да ти дете порасне

Дур да ти е дете аф къщи

Да ти са дете годи

Да са годи да са жени

И ти ми свирка свириш

И ти ми песна пееш

Сос свирка Орфю на небе

На небе Орфю ф"сарае

Де ти е Дана първе либе

Първе ти либе Юда

Първе ти либе Дафина

И ти си Орфю Юден

Юден си Орфю Дефа

Дума му Юда говори

Мъжку ми дете бави

Бави ми дете люле

Раста ми дете порасна

Юнак ми веке над юнаци

Юнак веке да са годи

Да са годи да са жени

Дребна си лова лови

Годи са веке ужени

Хаде ми Орфю на свирка

Свири ми Орфю свири

Свири ми орфю пее

Триста ми звезди ф"сарае

Триста ми звезди триста ми Юди

Плели ми люлька изплели

Златна ми люлька звезна

Та си ми люлька спуснали

Праву ми люлька ф"сарае

Ф"сарае люлька на дори

Измами са Орфю излъга

Та ми на люлька седна

Хеле са Орфю дусети

Та ми свирка ни устави

Тегли са люлька затегли

Тегли са люлька на небе

Заплака Орфю завика

Па си са люлька тегли

Златна си свирка искара

Та ми свири и ми пее

Люлька са веке ни тегли

Люлька са веке ни дига

Я ми на земе ни слева

Чека ми Орфю сртои

Я що ми е стара юда

Стара юда самувила

Та му дума и говори

Бре ти Орфю

Що ми свириш и мипееш

И ут свирка хаир немаш

Ни на небе ни на земе

Ша ти стоиш сега малу

Сега малу три години

Дур ти са веке дуделу

По боле (по добре) на небету

На небету аф сарае

Де ти е Дана Юда

Да е видиш, да та види

Дана ти млада Дефина

И ти млада Дефа

Що да прави Орфю

Що да прави що да стори

Ни ми свири ни ми пее

Хеле свирка ни оставе

Свирка му за неволе

Па са люлька потеглила

Та ми люлька на небету

Аф сарае ни ми флева

Дана Юда ни излева

Зададе са Мора Юда

Мора Юда Самувила

И ми носи люта срела (стрела)

И ми носи билька тровита

И ми носи люта сабе

Лютум са Орфю канила

Чи ми жив на небету

И ут Бога изим немал

Та искара люта сабе

Я му са глава ни сече

Лу са златум позлатила

Па искара люта срела

И със срела да гу срели

Люта срела ни му фаща

Подаде му билька тровита

Я що ми е стара юда

Та му дума и говори

Е бре Орфю ебре Игне (Огню)

Билька да ни зеваш

Чи та Юда измамила

Измамила излъгала

Ас (Със) билька та утровила

Млада йоще си загинал

Млада йоще и зелена

Писна Юда да ми плаче

Приметна си църну руху

Доста хи хатър устаналу

Та са крие аф сарае

Стара Юда на чешмата

На чешмата на бел кладенец

Та си точи студна вода

Студна ми вода Ясна

Точила вода наточила

Банила Орфю убанила

Излели ми триста звезди

Триста звезди триста юди

Та си пели ясна песна

Орфю ми Орфю

Орфю ми Игне

Яснум си Орфю Ясните

На лику ти Ясна зора

Та ти са лику узарилу

На йоку ти Ясно слънце

Банила та стара Юда

Банила та веке убанила

На Бога си млада Дефа

На Бога измет правиш

Сега малу три години

Уй уй ясну слънце

Я отори Ясни сарае

Аф сарае млада Дефа

Млада Дефа Орфю Игне

Да си види Дана Юда

Да е види, да гу види

Пели ми звезди испели

Бог да бие сура ламие

Чи на порти ми стои

Извила ми девет глави

На Орфю са лютум кани

Чи да флезе аф сарае

Истурила ясен огънь

Със огънь го унурила (угурила?)

Що да прави Орфю

Що да прави що да стори

На порти ми стои

Та ми рони дребни сълзи

Уф ръка му златна свирка

И да свири ни ми свири

И да пее ни ми пее

Дур излезе стара Юда

Та му дума и говори

Орфю ми Игне

Бре що ти е неволе

Та ти стоиш и ми плачеш

Уф ръка ти златна свирка

Свирка ти за неволе

Свирка ти нишенлие

И си веке млада Дефа

И ут Бога изим имаш

Да ми седиш аф сарае

Де ми седи Дана Юда

Ламие ти каскандисала

Туку хаир ниша види

Хеле Орфю са дусети

И със свирка ми засвири

Свири Орфю и ми пее

Дур са небе залюлелу

Излели ми триста звезди

Триста звезди триста Юди

Та ми хору играли

Дур са веке умали (омаяли)

Умала са сура ламие

Завила си девет глави

Чека Орфю що ми чека

Хаде веке ни ми чека

Та ми свири и ми пее

Та са порти расторили

И си флезе аф сарае

Ясну ми слънце спие

Дана ми Юда готви

Аф сарае златна трапеза

На трапеза киселица

Малу млогу девет пещи

Буди са слънце разбуди са

Чи ми зора излела

Та ми седна на трапеза

Та ми еде и ми пие

Дана Юда измет чини

Я ми Орфю седи

Чи ут Бога изим нема

И той измет да чини

Я си свири и си пее

Дур да грейне Ясну слънце

Свири Орфю и ми пее

И ут Бога изим нема

Да ми слезе на земета

Чи ми е млада Дефа

Сал" му песна устанала

Та са пее на земета

Да са помни да са знае

Чи бил юнак над юнаци.         (443 стиха)
.......................................................................

пояснение от записвача:

Дефина ми трисулетна – Три години си слугиня.           




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28369999
Постинги: 4301
Коментари: 7559
Гласове: 8248
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930