Прочетен: 10696 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 18.03.2013 16:23
В НАЧАЛОТО бяха АРИЙЦИТЕ, ПРЕДЦИТЕ на ИДЕЛЦИТЕ, СЛЕД ТОВА ПЕЛАСГИТЕ и ПРОТОБЪЛГАРИТЕ се ОБОСОБЯВАТ от ИДЕЛЦИТЕ. ПРОТОБЪЛГАРИТЕ са ЯДРОТО на ТРАКИЙСКИТЕ ПЛАМЕНА.
Начални исторически жалони:
-
- Херодот свидетелства, че земята наречена по негово време Гърция в миналото е наричана Пеласгия.
-
- Страбон твърди, че в древността цяла Гърция е била населена с пеласги.
-
- Плиний Стари пише, че Пелопонес е носил името Пеласгия, а Хемония е наричана Пеласгийски Аргос.
-
- Пеласгите в Аркадия са наречени от Аристотел - хората отпреди месечината - Пра-Селени (Proselenes, proselenoi) - Селене е богинята на месечината.
траки – до VI век сл.Хр.
-
- Платон пише: "У траките се намирали много книги... Купища книги от Орфей и Музей".
-
- Ксенофонт също съобщава, че: "У траките се намирали и много книги."
-
- Еврипид: "На тракийски таблички е записано Орфеевото слово".
-
- За подобни таблички пишат и Платон, и Питагор, и Хераклид.
-
- Херодот казва, че гърците са нашественици в днешните си земи и, че гърците идват от Африка ( История, VI- 53).
-
- пак Херодот - погребалните гръцки обичаи са като на африканските номади (История -IV-190).
-
- пак Херодот - типичната гръцка дреха е от африкански произход (История -IV-189).
-
- Плиний Стари и Страбон също са на мнение, че гърците идват от Африка (Плиний, Естествена История- VII. LVI.195-198, Страбон, География -VII, 7. 1).
-
- Есхил описва гърците като тъмнокожи и идващи от Африка, предавайки думите на пеласгийския цар към данаидите
-
- "Вие не приличате на хората от нашата земя, а по-скоро сте като либийците, или даже като хората живеещи край река Нил." ( http://classics.mit.edu/Aeschylus/suppliant.html).
-
- Генетично изследване на различни учени доказа, че гърците са роднини на африканците http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11260506).
-
- Гърците напускат Египет когато Ахмозе изгонва хиксите -1550 пр. Хр.
-
- Пеласгите нападат Египет през 1150 пр. Хр.
-
- Херодот още твърди, че ахейците не са гърци и, че ахейците са местно население, а дорийците-данайци са нашественици...( История, VIII-73 ).
-
- Херодот е йониец, а според него самия, йонийците са гърцизирани пелазги, такива са Левкип и Анаксагор, а
-
- Орфей, дал музика на гърците е тракиец,
-
- Линей е също тракиец,
-
- Тамир е също тракиец,
-
- Клеофон е от тракийски произход,
-
- Хермий Атарнейски е тракиец,
-
- Дионисий Тракиец е този, който създава първата гръцка граматика,
-
- художникът Бригос е тракиец.
-
- Хегел казва, че до Питагор сред гърците науката била непозната и последният бил почнал да я въвежда. Интересното е, че Питагор всъщност пренася египетски знания и идеи и ги присажда сред гърците
-
- Аристотел е "метек", тоест атиняните са го имали "втора ръка" елин.
-
- Платон изразява отношението на гърците към труда. За гърка труда е робска работа. Той не знае от коя страна се сади житото и от коя се жъне, знае само да граби и убива, а после да философства.
-
- Гърците считат, че около V век пр.Хр., всичко важно гърците вече са го написали и направили.
-
- Елини и гърци да не са едно и също.
-
- Предгръцките селища от Крит като Гординия (Гортиния), Пергам (Бергам!), Даво, Кносос (Нос) са само варианти на тракийските Гордиум, Пергам, Дава, Книшава.
ТРАКИЙСКИТЕ надгробни могили в археологическия резерват „Сборяново", недалеч от Исперих, са строени като огледална проекция на звездното небе и крият астрономическа информация, по-стара от вавилонската.
Разположението на могилите отговаря на някои групи звезди от видимата небесна сфера на нашата географска ширина и по-точно на съзвездията Малка мечка, Жираф, Колар, Персей, Касиопея, Гущер, Цефей и Дракон. Големината на могилите съответства на яркостта на съответните звезди.
Хипотезата за Сборяново като гигантски античен астрономически комплекс се подкрепя и от т.нар. „Загадъчен камък", от крит в преддверието на централната гробна камера на Царската гробница в Свещари. Според астронома проф. д-р Владимир Дерменджиев от Астрономическата обсерватория към БАН камъкът крие древна астрономическа информация.
Все още никой не може да каже с каква цел е построена звездната карта. Едно е сигур но прецизността, с която небесният свод е „прекопиран" върху земята, говори за изключителните геодезически умения на траките и познанията им за Космоса.
През януари т.г. в пещера в областта Вале Даоста, Италия, беше открито праисторическо изображение на съзваздието Плеяди и това се превърна в световна сензация.
Звездната карта от Сборяново е далеч по-сложна и интригуваща и има шанс да се превърне в археологическата сензация на годината, коментират астрономи.
Хипотезата, че тракийски те надгробни могили в Лудогорието са построени като огледален образ на звездно то небе, е предложена от 76-годишния историк и бивш директор на музея в Исперих Йордан Стефанов.
„Всичко започна, след като в ръцете ми попадна археологическа карта на резервата „Сборяново". Картата беше изработена по поръчка на Стоян Стоянов, директор на музея в Исперих, който незнайно защо упорито я беше крил близо десет години", спомня си Стефанов.
Набитото око на бившия музеен директор веднага забелязва предварителната планировка на надгробните могили в Източния и Западния некропол, които наподобяват съзвездия. Ориентацията спрямо звездното небе се среща и при останалите 17 струпвания на надгробни могили на територията на т. нар. Стомогилие, както е известен археологическият резерват „Сборяново". Без да се колебае нито за миг, Стефанов „заема" картата от музея за няколко дни и тайно прави хелиографски копия.
„Когато разгледах детайлно копията, открих загадъчно разстояние от 1900 метра. То се повтаряше пет пъти между различните обекти в Сборяново. С тази мярка бяха означени началото и краят на могилните некрополи, както и разстоянието от Свещарската могила до култовия комплекс „Демир баба теке", който в миналото е бил централно светилище на траките", обяснява Стефанов.
Първоначално хипотезата за звездната карта на траките е приета скептично от българските археолози. Стефан Йорданов твърди, че бившият директор на Археологическия институт към БАН, историкът проф. Велизар Велков, лично спира публикация, която цели да популяризира хипотезата. Проф. Велков се аргументира с това, че преди 2500 години, когато са строени могилите, съзвездията са имали различно разположение в сравнение със сегашното и надгробните съоръжения не биха могли да бъдат тяхна огледална проекци. Това не е така. Разликата между разположението на звездите днес и преди 2500 години не е чак толкова голяма. Тя се усеща осезаемо чак след 7000 г. пр.н.е. и се увеличава, колкото повече отиваме назад във времето", опровергава твърденията на проф. Велков Йордан Стефанов.
„Районът е обитаван още преди 7 хил. години. По-късно е населяван от тракийското племе гети, от славяни и прабългари. Всички те са притежавали богата астрономическа култура. Например тракийските жреци са познавали поименно близо 500 звезди", обяснява Стефанов.
Йордан Стефанов започва изследването на могилите в Сборяново през далечната 1974 г. В продължение на три години историкът картотекира над 280 могили, групирани в 19 некропола, както и останките на 57 антични селища „Като директор на музея в Исперих, разполагах с почти неограничени парични средства и направих т.нар. фотограметрични снимки на територия от 295 кв.км. Хвърлихме общо 1,18 млн. стари лева, но си струваше", разказва Стефанов. Институтът по геодезия и картография също облита местността и изготвя картни листове в мащаб 1:2000.
„Проф. Никола Николов от Института по астрономия към БАН, който е един от най-изявените учени в света, изучаващи античната астро номия, взе картните листове и с помощта на компютърна програма върна с 2500 години назад разположението на звездите. Откри, че повечето от 250-те могили, групирани в 19 некропола, съставят общо 44 съзвездия, десет от които се повтарят. Откри също така, че големината на всяка могила съответства на яркостта на звездата, която изобразява", обяснява Йордан Стефанов.
„Могилите носят определена закодирана информация но все още не можем да кажем каква. За целта трябва да бъде направено комплексно интердисциплинарно из следване, в което да бъдат включени археолози, астро номи и геодезисти", коментират археоастрономи.
Историкът Йордан Стефанов смята, че грешката на българските учени е, че търсят аналог на звездната карта от Сборяново сред други археоастрономически обекти по света.
„Те просто не могат да допуснат, че тракийската цивилизация е била в състояние да създаде нещо толкова грандиозно и новаторско, каквото е звездната карта от Сборяново - уникален феномен без аналог в целия свят", категоричен е Стефанов.
Според историка, най-голямата загадка е как архитектът, маркирал местата на повече от 250-те могили, е направил така, че замисълът му да се изпълнява цели три столетия. В момента Йордан Стефанов, който е председател на археологическото сдружение „Хелис", търси $15 хил. за закупуването на модерен геодезически комбайн. С негова помощ с много голяма точност ще бъдат измерени разстоянията между отделните могили и щe бъде избегнато отклонението, което се получава при измерване от въздуха. Така хипотезата му ще бъде доказана веднъж завинаги и звездната карта от Сборяново ще се превърне в археологическата сензация на годината, привличайки тълпи от туристи в Лудогорието.
“Част от "звездна карта" върху глина от прототраките"
"Част от "звездна карта" от периода на прототраките е открил археологът Венцислав Гергов от Плевен, съобщава в брой от 2009 г. седмичникът "BG Север". Според Гергов "... находката, изобразяваща къс от звездното небе, е уникална за България. Новият оригинален археологически експонат представлява глинена плочка с размери 15 на 13 сантиметра и вероятно е част от доста по-голяма "звездна карта". Откритието е направено в местността "Стражица" край село Лепица", уточнява Гергов пред изданието.
Находката потвърдила миналогодишна хипотеза на доц. Алексей Стоев, че прототраките, които се проявявали и като астрономи, имали древна обсерватория по тези места, твърди Гергов. Според него хълмът, на който са правени разкопките, бил "... много подходящ за наблюдение на звездите. Предстои глиненото парче да бъде проучено и да стане ясно кое съзвездие изобразява и по кое време на годината", пояснява неговият откривател пред вестника.
Следва част 2...
За Плевен Онлайн Портал:
Д-р инж. Никола Тодоров, доцент
Контрапротестират одъртелите Павлик Моро...
ПОСОКАТА НА ПРОТЕСТИТЕ И СТРАХА НА ПОЛИТ...
Днес е денят на поражението на нацисткит...
Защо не приемам тематиката Автохтонизъм
Когато гърците са създавали европейската цивилизация и през 776 год. преди христа са провеждали олимпйиски състезания вие прабългари и славяни сте се люлели на клона хванати с опашката и ви нямало на света дори като сперматозойди или ако ви имало някъде по-казахстанските степи сте се люлели на клона хванати с опашката и мяукали както котките, лаели като кучета, диви и варвари като маймуните макаци, без писменост до 9-ти век след христа, както пише и Академик Проф. Васил Гюзелев....."Славяните и прабългарите идват в балканските провинции на Византия както всички други “варварски” народи преди тях – със силата на меча. В края на V и началото VI в. те започват да нахлуват южно от р. Дунав, грабят каквото могат и се изтеглят".
Доц. Надка Николова
Шуменски Университет
Надка Николова е родена в гр. Шумен на 17 март 1955 г. Преподава в ШУ "Епископ Константин Преславски". Доктор по филология (1996). Научните й интереси са в областите: езикова култура, история на новобългарския книжовен език, теория на книжовните езици, социолингвистика, съвременна, историческа и съпоставителна лексикология, лексикография, сравнително славянско езикознание. Автор е на "Българската анатомична терминология през Възраждането (1824-1878)" (2003), "Езикова култура" (1996; 2002), както и на много статии в научния печат.
”Гръцкият е езикът, казва Р. Попович в предговора към Христоитията си от 1837 г., на който тогава всички образовани българи “хоратуват, и на всяк ден четат и пишат, и без него не можат (Родолюбивий 1992: 76). Гръцкият език е бил езикът на образованието и културната комуникация за цяло поколение възрожденски интелектуалци. За тях гръцкия език е бил културно есперанто, общият литературен и научен език на народите от Югоизточна Европа, подобен по значение на латинския език за западните страни. Както казва проф. Ив. Шишманов, те са го владеели по-добре и по-свободно от матерния си език (Шишманов 1903: 430). В “Книговище за прочитане” от 1874 г. Богоров споделя: “Още и до днес между нас има такива учени, на които, дотрябва ли нещо да напишат български, те го сключат изпървом на гръцки, а сетне го превеждат на български” (Богоров 1874/75: 2). Гръцкият език се оказва в ролята на посредник в културната адаптация на българското общество към съвременната буржоазна цивилизация през първата половина на века. Броят на селищата във вътрешността на България обаче, в които гръцкият е доминиращ в училищните програми, е внушителен. През 1830 год. се открива и първият гръцки университет в Атина, който става особен притегателен център за жадните за образование млади българи.Гръцките училища стават притегателни центрове за образование на младите българи и ревностни разпространители на елинистичните идеи. Не случайно възпитаници на гръцки училища са най-изтъкнатите дейци на Българското възраждане: д-р Н. Пиколо, д-р П. Берон, д-р Ив. Селимински, В. Априлов, Г. С. Раковски, С. Доброплодни, д-р Ив. Богоров, Д. Душанов, Г. Кръстевич, П. Бобеков, К. Фотинов, Ст. Чомаков, Ив. Добровски, Ив. Момчилов, Н. и Д. Михайловски, Р. Попович, Д. Миладинов, Гр. Пърличев, Ат. Богориди, Ст. Богориди и мнозина други.От друга страна обаче, липсата на светско българско училище “остава незащитен проход за проникване на гръцкото влияние” (Радкова 1986: 30). Петър Берон не само че използва гръцкия въобще като писмен език (напр. писмото му до котленци за уреждане на учебно дело в града е написано на гръцки), но и разговаря на гръцки език на философски и въобще научни теми. В спомените си за д-р Берон М. Балабанов споделя: “мене ми се струва като че да съм още при него и да го слушам да ми разправя убедително ту на български, по котленски, ту на гръцки, по филибешки, за своите открития по небесната физика” (Балабанов 1899-1900: 11). Така главен посредник между българите и идеите на модерния свят за дълго време остава Гърция. На гръцки пишат художествени, научни и педагогически произведения, защото не са знаели писмен български език, мнозина от тях: Ат. Богориди (внук на Софроний Врачански), Александър П. Куртович (Зоирос паша от Пловдив), Никола Пиколо, Гр. Пърличев, братя Сим. и Мих. Христови от Стара Загора, Ив. Симеонов и Ант. Цанков, съставители на гръцки христоматии, и мн. др. (Стоянов 1978: 107).
Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Значение на изучаването на старогръцки език
Гръцкият език има 2500 години история. Той е в основата на европейската цивилизация, като норма. Изчислено е че по-всичките европейски езици има около 54.000 гръцки думи. А на речника на Уебстър на англйиски език има 45.000 гръцки думи. Влиянието на старогръцкия върху старобългарския и среднобългарския език е много силно. Има 3 периода в развитието на езика: 1) старогръцки език 2) средногръцки език (византийски език) 3) новогръцки език. На база на старогръцкия може да се реконструира как са се развили другите езици, за които няма толкова знания към момента. Основни характеристики на гръцкия език:
1. езиково единство, което се е запазило от отделянето на езика като самостоятелен до сега (~ 3000 години); много малко езици по света го имат.
2. непрекъсната традиция (устна и писмена)
3. едновременно използване на езикови форми, създадени в различни периоди: 40% от лексиката на Омир се ползва и днес на новогръцки.
4. изключително гъвкав.
5. огромни словообразувателни възможности, по-големи дори от тези на немския език.
Когато говорите за гърците ще се прекланяш, на колене, защото вие още сте диви макаци от казахстан, за това имате 12.000 курви и още повече цигани в европа!
ТАКИВА ГЛУПОСТИ И ПРОСТОТЙИ МОЖЕТЕ ДА ГИ РАЗПРОСТРАНИТЕ ПРИ МИКИМАУСЕДОНЦИТЕ КОИТО СПЕШНО СЕ НУЖДАЯТ ОТ ИСТОРИЯ, А НЕ НА МЕНЕ ДЕТО ЗА 1 ЦЯЛА ГОДИНА СЪМ ПРЕВЕЖДАЛ ОТ СТАРОГРЪЦКИ НА НОВОГРЪЦКИ ЕЗИК ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ НА ПОБЪЛГАРЕН ГРЪЦКИ ЕЗИК "ОРФИЧЕСКИТЕ ХИМНИ" КОЙТО СА БИЛИ НАПИСАНИ ПРЕЗ 6-ТИ ВЕК ПРЕДИ ХРИСТА НА СТАРОГРЪЦКИ ЕЗИК, КОГАТО ВАС ПРАБЪЛГАРИТЕ И СЛАВЯНИ ВИ НЯМАЛО НА СВЕТА ДОРИ КАТО СПЕРМАТОЗОЙДИ ИЛИ АКО ВИ ИМАЛО НЯКЪДЕ ПО КАЗАХСТАНСКИТЕ СТЕПИ СТЕ СЕ ЛЮЛЕЛИ НА КЛОНА ХВАНАТИ С ОПАШКАТА КАТО ДИВИТЕ МАЙМУНИ-МАКАЦИ И ЛАЕЛИ КАТО КУЧЕТА И МЯУКАЛИ КАТО КОТКИТЕ БЕЗ ПИСМЕНОСТ И АЗБУКА ЧАК ДО 9-ТИ ВЕК СЛЕД ХРИСТА!
19.03.2013 23:16
Kутригури,Xуни,Утигури,Готи,Траки,Прабългари,Tюркски,Oногури,Славяни...? Кои са тези диви и варварски племена? 2 videos които се излъчват в целия свят: Ученици и преподаватели от Испания благодарят на Гърция за всичко което е дала на света! Ученици и преподаватели от Испания благодарят на Гърция!
GRACIAS GRECIA - Video Febr 2013
"Gracias, Grecia" Nuestra herencia ("Thank you Greece" Our heritage),
Reportaje emitido y realizado por la televisión autonómica "7 Región de Murcia" el 11 - 02 - 2013. Entrevista a Arístides Minguez y Pedro Pruneda
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Rc9RnwPXoJ0
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YiRSvCMMPoI
М. Ростовцев
Времето след Александър обикновено се счита епоха, през коятогръцката цивилизация заедно с гръцкия език се сляла с източната, и новата гръцко-източна цивилизация става цивилизация на целия културен свят. Както вече изтъкнахме, гърците и елинизираните
негърци образували висшата класа в новите елинистически държави, класа, която говори гръцки език, която живее еднакво, с еднакви интереси, с едно и също образование и възпитание.Обаче тия гърци и елинизирани негърци си останали малцинство и отчуждени от грамадните маси на населението. При такива условия е мъчно да се предположи източната цивилизация да е могла силно да влияе върху гръцкото творчество.И наистина, такова влияние почти не виждаме. Гръцката литература, гръцкото изкуство, гръцката наука си остават гръцки и след Александър. Източното влияние личи най-силно само в областта на религията, в която много източни идеи стават достояние и на гръцките слоеве от населението. И тъй, цивилизацията на така наречения елинистически период в основата си е гръцка цивилизация. Къде е силата й и какви са особеностите й? Гръцкият гений си останал все тъй творчески, какъвто бил и по-рано, и на много места създал ценности с не по-малка стойност от създадените пак от него през V и IV в. Гръцката цивилизация през това време, разбира се, изменила характера си, но го изменила по линиите, набелязани от самата нея още в IV в. пр.Хр. Атина още в IV в. проявяваше стремеж да създаде общогръцка цивилизация и успя да достигне много в тази насока. В III в. пр.Хр. това дело е вече завършено.
Гръцката цивилизация наистина станала световна и обща за всички, които в границите на античния свят живеели културен, т.е. градски живот. Жителите на градовете сега говорят само гръцки език, който мълчаливо се признава от всички за единствен език на културните люде. И пак само онзи, който е получил такова гръцко образование, който е могъл да чете Омир, Платон и Софокъл, да се наслаждава от комедиите на Менандър и от съвременната изтънчена музика, само той се смятал културен човек. Всеки, който е изостанал от тази обща култура, бил варварин без оглед на това, дали живее извън пределите на елинистическите държави или вътре в тях. И още по-характерно е, че гърците сами никому не налагали своятацивилизация. Те не познавали и не разбирали какво е тованасилствена елинизация. Гръцката култура извоювала световния си характер и била всеобщо призната преди всичко благодарение на нейното съвършенство, а след това вече благодарение на обстоятелството, че била култура на господстващата и управляващата класа от населението. Един от малкото опити насилствено да се насади гръцката култура, опитът на Антиох IV в Юдея, завършил с пълна несполука и довел работите до рязка национална реакция между юдеите и почти до пълното им религиозно и културно обособяване. При такива условия гръцкото творчество, много естествено, изгубило вече напълно местния си характер, не е вече творчество само на отделни гръцки градове, а става Общогръцко творчество. Поетите в Александрия и в Атина не творят сега само за ограничения кръг — жителите на своя град, а творят за всички, които по целия свят живеят гръцки живот, говорят и мислят по гръцки. Гръцките философи още много отдавна бяха започнали да говорят за човека въобще и за този именно човек сега работят писателите, музикантите, учените и художниците.
Достъпът към елини етическата цивилизация бил широко отворен за всички, които могли и имали желание да се приобщят към нея. За пръв път сега възниква понятието хуманност (латинското humanitas), понятието за всичко онова, което е свойствено на един културен човек, т.е. на един грък, за пръв път сега възниква и представата за цивилизован свят. Омировата фигура върху знаменития релеф на Архелай от град Приена в Мала Азия, фигура, увенчана с Вселената (ойкумене, orbis terrarum) и Времето, много недвусмислено подчертава основната идея на елинистичсската humanitas: бащата на тази humanitas, т.е. на гръцката цивилизация, Омир, я е създал за вселената и за вечни времена. Бъдещето доказа, че гордостта на елинизма с миналото си и с настоящето си не е била нещо преувеличено. Силата на гръцкия гений е изиграла своята голяма роля не само за създаването на гръцката култура. Тя личи и в заразителността й, личи в това, че влиянието й не се ограничило само с пределите, до които въобще стигнала гръцката нация. Гръцката цивилизация не по-малко повлияла със своята заразителна сила върху изграждането и на западноевропейската цивилизация, предимно в Италия, а отчасти в Галия и в Испания. Латинската култура на Италия и на Запада е един от клоновете на гръцката култура от III и от следващите векове пр.Хр.; не робски копия, не подражание, а самостойно национално развитие на елинските идеи, на елинското изкуство, на елинската литература на латинския Запад, и приобщаване на тоя Запад към градския живот на елинския Изток с всичките му външни особености. Но какво ново е внесъл елинизмът в съкровищницата на гръцката цивилизация? Кое е онова, което ни дава право да гледаме на елинистичсската цивилизация като на творческа? Нека се спрем преди всичко на религията. Главната особеност на гръцката религияпрез това време е по-тясното сливане на понятията религия и нравственост. Не малко помагат за това и философията, особено стоицизмът, и литературата, която усърдно разглежда въпроси от обществения и личния морал, и срещата на гръцките религиозни възгледи с източните религии. Всичко това, взето заедно, подготвя почвата за високото нравствено-религиозно учение на християнството. Интересно е да отбележим, че пак по същото време в областта на религията се слага на първо място и въпросът за смъртта и живота на онзи свят, въпрос, свързан от своя страна с въпроса за поведението на човека през време на живота му пе само в областта на религията, но и в областта на нравствеността.
Елевзинските мистерии на Деметра, съчетани с формите на орфизма, поставили тези въпроси в центъра на религиозното си откровение. През епохата след Александър Велики мистериите се разпространяват по целия гръцки свят, прониквайки в Египет, в Италия, в Сицилия и в далечните колонии по бреговете на Черно море. Орфически златни листове с текстове, чието съдържание е какво очаква човека след смъртта, са намерени в гробници от епохата на ранния елинизъм в южна Италия и в гробове на жители от остров Крит. Но, от друга страна, грубостта и чувствеността на източните мистерии действат отрицателно върху душата на гърка. Ето защо, възприемайки източни култове, гърците се стараят да влеят в тях своите нравствени и религиозни идеи, стараят се да смекчат примитивната грубост на обреда, с една дума — да ги елинизират. За това проникване на книгата в живота на елинистическия грък убедително свидетелстват намерените книги и отделни листове от книги в частни къщи и гробници на гърци, които са живели в градовете, пък дори и в села на Египет. Благодарение на него голяма част от гръцката и особено от класическата, т.е. доелинистическата, литература е запазена и до наши дни. Нека отбележим още и това, че през елинистическата епоха за пръв път се появяват и преводи на религиозни книги на Изтока Първият превод на Библията на гръцки език е направен в Птолемеевата Александрия. Намерили се историци, напр. Тимей, които за пръв път сега се заловили с нова задача — със задачата да събират и подреждат сведенията за историческите съдбини и на Запада, особено на Италия. Един от Аристотелевите ученици — Дикеарх, написал първия общ очерк върху културното развитие на Гърция под заглавие „Животът па Елада“. За жалост, от цялата тази огромна маса исторически произведения на елинистическата епоха до нас почти нищо не е дошло. Много по-добре ни е позната елинистичсската градска архитектура.В последно време бяха изследвани и изучени редица градове, някои от които са основани, а други напълно преустроени именно презелинистическата епоха, в Мала Азия (Пергам, Милет, Приена, Асос, Магнезия на Меандър), в Сирил, Египет, в Италия (Помпей) и в Сицилия. Навсякъде личи колко грижливо и научно са планирани тези градове, колко правилно са разпределени отделните градски квартали и с какво внимание са избрани местата за обществените площади и сгради. Голяма рядкост е да се намери някой град от доелинистическата епоха с правилна планировка, но през елинистическия период това става вече правило. За пръв път през елинистическото време се оформят и определени, навсякъде повтарящи се типове за градски обществени здания: зали за заседания на градските съвети, на гражданските съдилища и за събралия на цялото гражданство, театри, концертни зали, пазари, борси, фарове, гимназии и палестри, стадиони и хиподроми. Най-после, пак през елинистичсската епоха архитектурното изкуство се залавя да строи удобни и красиви частни къщи с портики, дворове и вътрешни градини. Нека изтъкнем още и това, че пак архитектите от елинистическия период първи се научили да строят за късо време леки, но грамадни и красиви, чисто декоративни постройки за тържества и празненства на елинистическите царе.
19.03.2013 23:23
Тракоман
"Ако случайно, подведени от порнографско любопитство, попаднете в някой автохтонистки форум или блог, ще се натъкнете на брутален историко-филологически сленг, който може да съсипе вярата ви в здравия разум. Кратка разходка из такъв виртуален сексшоп с езикови играчки за предизвикване на болка и разнообразни унижения може да даде решителен тласък на вашето историческо депрограмиране, ако по някаква причина сте заседнали в някаква последователна теория. Бедата е, че този инфернален кипеж от „научни” безумия, тази идиотска умствена сяра контролира позициите на дилетантската „съвест”. Авторите пишат и треперят пред страшния съд на електронната Жакерия. Готова е да ги линчува. При слабо отклонение от тракийския умствен канон получават мълниеносно квалификацията „комуноид” или "предател". Подсвирване за сбор на кучетата. Следва дълбинна „аналитична” оргия от орално-канибалски и анално-садистични прозрения, които трябва да ви довършат или да ви доведат до шок и орфическо просветление. Порнографският линч е патриотична инициация. Това, което „родолюбивото” електронно население практикува тук под кодовото име „да си върнем истинската - разбирай величавата - история”, е конспиративистко-уфологична метаморфоза в имбецилен вариант. Нека не бъда разбран погрешно: проблемът не е в траките, а в тракоманите и то не във всички, а в повечето. Проблемът е в господството на ултрапатриотизирания лумпен и в неговата наглост. Тракоманите трябва да бъдат изоставени, това е препоръката, ако позволите. ”Расставаюсь с вами вечным расставанием”, е казал Розанов. Не бива да се занимаваме с обслужване на пустото."
Их, тези тракомани - не ги оставихте да си живуркат...Ще видите вие - като се намери трако-славянското писмо - ще ви питам тогава....
19.03.2013 23:30
grigorsimov, Микимауседонска Порнографска Деменция и Професионална Трако-Българо-Цигано-Микимауседонска Прощастина и мастурбация!
19.03.2013 23:34
Текстът е публикуван в Българска христоматия или Сборник от избрани образци по всичкитe родове съчинения, с приложение на кратки жизнеописания на най-знаменитите списателе, съставиха И. Вазов и К. Величков. Част ІІ, Поезия. Книжарница на Д. В. Манчов, Пловдив - Свещов - Солун, 1884.
http://theseus.proclassics.org/node/164
Иван Вазов, Омир (преводачески увод)
Из всичките велики имена, които вековете са прославили, ни едно не свети тъй бляскаво, както името на старий Омира. За древните, и за елините, Омир беше повече нещо, отколкото само поет; той беше отец на поезията, славен представител на народний гений, верен отклик на древните предания, вдъхновен разказвач на великите събития на миналото, животворен източник на всичко прекрасно и истинно.
Неговите безсмъртни произведения, пени по общите места, разгледвани от философите, изучвани от поетите, тълкувани от многобройни поколения критици, запечатаха в умовете удивление към старогръцката литература, пълна с сила и живот.
Двете поеми, които хвърлят такъв непомрачим светлик връз лицето на Омира, са „Илиада“ и „Одисея“. В първата се описва обсадата от гръцките царета на малоазиатский град Троя; а във втората скитането на Одисея подир разорението на казаний град. В них се прославят два идеализирани гръцки типа, които напълно изображават националний характер на елините.
В Ахилеса са олицетворени храбростта, пъргавината, любовта към славата и към войната, която повдигна много високо тоя народ, съединена с любовта към прекрасното му отечество. Одисей е олицетворение на умът, хитростта и прозорливостта.
„Илиада“ и „Одисея“ за елинский мир бяха същото нещо, каквото библията за христяните. Главното място във възпитанието на гъркът принадлежеше Омиру.
Поемите, които се родиха в малоазиатските колонии на ионическото гръцко племе, станаха достояние на цяла Елада. Поетите черпеха от них вдъхновенията си, художниците зимаха сюжети за произведенията си, философите – правила на висока мъдрост, историците и географите се опираха на Омир, като на неопровържим свидетел, дори държавите, в оправдание на своите притязания въз разни местности, отнасяха се към Омировите стихове, и за тая цел ги преправяха.
Великите люде на Гърция се хвалеха със знанието и изучението на тия поеми; стиховете от „Илиада“ и „Одисея“ минаха в пословици. Омир беше идеал на мъдростта, поет, учител и пророк на древний мир. За всичко това той е обязан на чисто человеческото си миросъзерцание; хуманизмът се вижда не само в героите му, но и в боговете, които в „Илиада“ вълнуват същите ония страсти, които вълнуват и човеците: злобата, гневът.
Само в Одисея боговете изгубват човеческите си недостатки и се ръководят от чисто нравствени побуждения; изображението характерите на Омировите герои е изумително вярно и се отличава с пластичност, както и описанието на събитията и местата.
Ето защо значението на Омира не се накърни през толкова века, а в епохата на възражданието на науките и изкуствата възкръсна с първий си блясък у европейските народи, чужди на елинский дух. Подир Омира до такава всемирна известност достигнаха само Данте и Шекспир.Езикът, на който са писани двете споменати поеми, е старото гръцко ионическо наречие, обогатен с голямо число образи, речи и поетически изражения: слогът Омиров е обикновено лесен и чудно ясен, както и мислите му.
Но мнозина от древните се силеха да налучат там някой скрит смисъл, някаква алегория.
Освен поменатите две поеми Омир е написал и третя – хумористическа Ватрахомахия, или боят на жабите.
Омир е преведен от старогръцки почти на всичките литературни езици.
Няколко опита за превожданието му станаха и у нас, именно: от Пърличева (първите песни на „Илиадата“ в „Читалище“, преведени скратено и на македонско наречие); от П. Р. Славейкова (тоже началото, преведени по образът на народните песни, в „Наука“); от Велиева (цялата „Илиада“), преведена без просодия и с ритми.
Откъслекът „Хектор и Андромаха“, който иде по-нататък, представлява приблизително образът на стихът, в който са написани „Илиада“ и „Одисея“.
Иван Вазов
19.03.2013 23:38
..на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход.
Република България, Министерство на външните работи
http://www.mfa.bg/embassies/greecegk/bg/635/index.html
Генерално консулство на Република България в Солун, Гърция
Адрес: ул. Н. Ману N12, ул. Е. Абот N1
Пощенски код: 54643 Солун
Телефон:+30 2310 829210;+30 2310 869 495
Тел. за спешни случаи:+30 6973 550133
Факс: +30 2310 854 004
E-Mail: Consulate.Thessaloniki@mfa.bg
През втората половина на VІІ в. на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г. Начело на държавата застава водачът на прабългарите хан Аспарух, а за столица е обявена Плиска.Под управлението на хан Тервел (700-718 г.) България се разширява териториално и се превръща в голяма политическа сила. При хан Крум (803-814 г.) България граничи на запад с империята на Карл Велики, а на изток българските войски достигат стените на столицата на Византия Константинопол.
През 864 г., по време на управлението на княз Борис Първи Михаил (852-889 г.), българите приемат християнството като официална религия. С това се премахват етническите различия между прабългари и славяни и започва изграждането на единна българска народност.В края на ІХ в. братята Кирил (Константин Философ) и Методий създават и разпространяват славянската азбука. Техните ученици Климент и Наум идват в България, където са радушно приети и намират добри условия за работа. Те развиват богата образователна и литературна дейност. От България славянската писменост се разпространява и в други славянски страни, като Сърбия и Русия. Охрид и Плиска, а по-късно и новата столица Велики Преслав стават центрове на българската, а като цяло и на славянската култура.
1 евреи
2 гърци
3 днешните цигани по света
26.04.2013 19:29
12. staler - може пък и общоприетото схващане да ...
22.03 03:44
може пък и общоприетото схващане да е верно ,но все пак ме мъчи един въпрос--защо грците са черни,космати,миризливи,мързеливи,лукави ,коварни и крадливи и единственото обяснение го дава наличието на семитски гени от далечна древна етиопия.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. fascindoo - стейлър, донякъде си прав...
23.03 20:36
но Г. Ифандиев показва и доказва в книгите си, че от "далечна древна етиопия" от циганоподобните племена са останали днес обособени Три етноса:
1 евреи
2 гърци
3 днешните цигани по света
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Това е самата истина!
Истинската история за България и българите излиза наяве! Слава Богу!
А и истината за 3-мата братовчеди: евреи (юдеи), "гърци" (етиопци) и цигани излезна наяве! :)
2. radostinalassa
3. zahariada
4. bogolubie
5. varg1
6. reporter
7. gothic
8. samvoin
9. bosia
10. kvg55
11. budha2
12. getmans1
13. planinitenabulgaria
14. mt46
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. ka4ak
6. mt46
7. dobrota
8. ambroziia
9. donkatoneva
10. vidima
2. sarang
3. lamb
4. hadjito
5. metaloobrabotka
6. bgantimafia
7. mimogarcia
8. energyawakeningbg
9. siainia
10. djani