Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2013 16:36 - Продължение на ведическата песен - Борба на Хина царе с Олва крале от Исхода
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 886 Коментари: 0 Гласове:
2



Ут Исфода никуй ни ти иде, Ниту царе ниту пиле, Чи са море ни плива, На мене си Господ помогна, Та испливах на далеку море, Дойдох веке фаф тоета земе, И сас мене силна войске, Силна войске петстотин хиледи, Чи заптисах сичка земе

И посекох седемдесе крале

Седемдесе крале осемдесе бана

Дал си царю каил ставш

Как си седе на полету

Да ми дойдеф фаф чедара

Сам самичък да ми дойдеш

Ил си каил силна войска да закараш

И сас мене да са бориш

Яс та чекам три нидели

Да са чудиш що да правиш

Да ми ни дойдеш фаф чедара

Духодам ти фаф сарае

Та та сека с мое сабе

И либе ти попленевам

Та го карам ф мое града

Да ми бави машку дете

Как си пее бела книга

Бела книга царну писмо

Салзи рони Хина царе

Я ни знае що да прави

Чи да иде на полету

На полету фаф чедара

Дека си е Олва царе

Да са варне де ша иде

Погубили гу девет крале

Що му седет фаф сарае

Покачи са на диваната

Та си викна девет крале

Та са питум допитува

Що да прави що да стори

И хми пее бела книга

Що му прати Олва царе

Как хми пее бела книга

Разедили са налютили са

Та му думат и говорет

Ой ти царю господарю

Как ти пратил бела книга

Бела книга царну писму

Що са чудум чудиш

Ни сабираш силна войске

Силна войске хиледа хиледи

Я ни викаш фаф сарае

Та ни питаш и ни прашиш

Зер гу чекаш фаф сарае

Ега ти заптиса сараете

Как излеваш на полету

Сас нег" борба да са бориш

Фъ наше града никой не духодал

Ниту пиле си фаркналу

Олва царе как кайдисал

Как гу фащаш на юрдие

Да му ни сечеш руса глава

Даму туриш железата

Да гу дукараш фаф сарае

Да гу видим що юнак е

Девет крале дума продумали

Та излели ут сарае

Хина царе си заплака

Я нема що да прави

Чи да иде селем да му дава

Фарлили гу фаф зандана

Та събира силна войске

Силна войске хиледа хиледи

И излезе на полету

На полету на юрдие

Де гу чека олва царе

На борба са веке фанали

Силна борба дур ду Бога

Що да прави Хина царе

Закарал е силна войске

Я му Господ ни помага

Олва царе ми си има силна войске

Я му господ помага

Как искара тънка сабе

Сичка войска си посече

И побегна хина царе

Праву иде фаф сарае

Закара си парве либе

Парве либе машку дете

Та утиде фаф гората

Де гу чека Юда Самувила

Плаче царе и си вика

Я гу пита Юда Самувила

Варай царю господарю

Що ми плачеш и ми викаш

Да ни та е Олва борба надборил

Та си бегаш фаф гората

Ой ти юду Самувилу

Бог да бие девет крале

Чи ми изим ни дават

Да си ида на полету

На полету фаф чадара

Селем да му давам

И да му се мольба моле

Борба да си ни бори

Та си събрах силна войске

Силна войске хиледа хиледи

И излезох на полету

Как искара тенка сабе

Посече ми силна войске

Видех Юду и побегнах

Докарах си парву либе

Парву либе машку дете

Чи ми си зарък заръчала

Да ти дойда фаф гората

Писна Юда да си плаче

Бог да бие Олва царе

Чи си има златни курабе

Ду сега са море ни пливалу

Сама сам пу море фодила

Та ми са чудум чудет

Я си веке ни фоде

Чи си фоди Олва царе

Ардамжие му Коли юнак

Как си плива на далеку море

Кой гу види мольба му са моли

На Коли си курбан коле

И царе му дава златни курабе

Рече Юда ни утрече

Искара си залтни криле

Та ги даде на Хина царе

Йоще дава на парве му либе

На парве му либе и на машку дете

Фаркнали си висе на небету

Фаркнала си Юда Самувила

Олва царе фъ Хина града

Фъ Хина града фаф сарае

Ни намери Хина царе

Лу намери девет крале

И тие му селем ни дават

Я събрали силна войске

Силна войске се харапе

Харапе са царни поцарнели

Ут ядове ут дертове

Та гу чекат на широки дори

Ни му дават да са качи на диваната

Разеди са налютиса

Та искара тънка сабе

Развърте са замаха е

На десну на леву

И посече силна войске

Силна войске се харапе

Се харапе царни поцарнели

И си фана девет крале

Та хми варза бели раки

На ногите хми железни синджире

Та ги прати фаф негува града

Дарба дарува бабайку си

Писува му зараче му

Да ги фарли фаф зандана

Дур да са фаф града варне

Как седнува на стола си

Да ги пита да ги праши

Йоти ми селем ни давали

Я събрали силна войске

Излели му на юрдие

И са качи на диваната

Та си тера хина царе

Намера гу ни намери

Сарае си запустил

Та си седна фаф сарае

Малу млогу три години

Сички му селем давали

И гу дарба дарували

Царе е веке фъ Хината земе

Та устави милна брата

Фъ Хина града млада войвода

Наварви си царе фъ сое града

Веке си е на далеку море

И си фарли златни курабе

Сам е царе фаф курабе

Морету са залюлелу

Залюлелу проигралу

Задули са фуртуните

Фуртуните ветровете

Прифарле са златна курабе

Йоще малку царе са удавил

Та си рукна и подрукна

На коли са мольба моли

Лу де да си Коли тука да си

Чи ми са море налютилу

Проигралу залюле са

Задули са фуртуните

Фуртуните ветровете

Прифарле са златна курабе

Рече та йоще ни утрече

И си иде коли юнак

Галва му позлатена

Брада му посребрена

Разедил са налютил са

Та му дума и говори

Варай царю Олва кралю

Що ма викаш ф сред морету

Ф сред морету ф златни курабе

Три години ф Хина града

Та ми ичи ни помисли

Чи си немал неволе

Ни ми колеш курбане

Ни ми имаш Личен-ден

Личен-ден Колин-ден

Знаеш коли и ма гледаш

Чи си седе ф Хина града

Малу млогу три години

Сега веке ф граде са вращам

Йоти ми са Коли налютеваш

Ега ида ф мое града

Та си курбан николе

Дур тога да ми са налютиш

Как си пливам фаф морету

Да задует фуртуните

Фуртуните ветровете

Да пропадана фаф морету

Ут морету веке не излевам

И на коле царе думилева

Сас рака си фана златна курабе

Та са море умирилу

Запрели са фуртуните

Фуртуните ветровете

Царе веке на край море

Йоще коли фаф курабе

Та му зараче и пораче

Варай царю Олва кралю

Лу да идеш ф тое града

Фаф сарае да ми седиш

Малу млогу три нидели

Сам да идеш на реката

Да ми ловиш дребни риби

Дребни риби укравити

Да събереш малки моми

Малки моми на девет години

Та да си ми курбан колеш

Малки моми риба да ми гответ

Стар дервишин песна пее

Гозба госи малки моми

Да ми имаш царе Личен-ден

Чи ти дадох царе зларни курабе

И си пливаш на далеку море

Да си флезе ф хина града

Я кой ти са мольба моли

Да му дадеш златни курабе

Каил царю да ни ставаш

Дур ни ми курбан коле

Дур ни ми има Личен-ден

Личен-ден Колин-ден

Рече Коли ни утрече

И си фаркна на небету

Олва царе ф сое града

Седи царе фаф сарае

Малу млогу три нидели

И закара войводите

И закара стар дервишин

Пременил са наредил са

И утиде на реката

Та си лови дребни риби

Дербни риби укравити

Три дни лови не наловил




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28362175
Постинги: 4299
Коментари: 7559
Гласове: 8247
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930