Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2013 23:10 - Възмутени родители искат спиране рекламите на ваксини news.bg, Автор: nikikm
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 2043 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Недопустимо е... най-вече като родители - настоящи и бъдещи, да позволим такава манипулация и гавра с нашата интелигентност, погазване на правата ни и фалшивата заинтересованост в рекламите, за здравето на нашите деца

Протестна нота до няколко институции, начело с омбудсмана (Арменския поп), изпратиха родители, провокирани и крайно възмутени, по думите им, от рекламите на ваксини, разпространявани в печатен и телевизионен формат.
Под писмото са се подписали над 200 души.

Неприятно ни изненада фактът, че е подновено излъчването на тв реклама на „Ротарикс", в разрез с влязло в сила преди две години решение за нарушения в нея, без да са осъществени никакви сериозни промени, както е предписано в решението.
Продължава и рекламата на „Церварикс" чрез рекламни пана, брошури, върху здравни карти и по други начини, с некоригирани нарушения, въпреки решението на ЕК на НСС от тази година. Излъчва се и телевизионна реклама на ваксината „Синфлорикс", съдържаща също заблуждаващи и манипулативни внушения.

Подчертава се, че връщането на рекламата на "Ротарикс" в телевизионния ефир без никаква съществена промяна злоупотребява с правата и достойнството на българския зрител и родител.

В предишната реклама се споменава, че „95% от децата под 5 години се заразяват с ротавирус". В новата реклама се твърди, че „голяма част от децата под 5 години се заразяват с ротавирус". Това не променя особено смисъла на текста и не измества акцента на рекламата за внушаване на страх от болестта, за да се принудят зрителите да купуват рекламирания продукт, коментират родителите.
Насаждането на тревога и паника, че детето може да бъде отделено от родителите и прието в болница, цели въздействие на съзнателно и подсъзнателно ниво, а фалшивото чувство на сигурност се гарантира единствено от поставянето на ваксината Ротарикс - е недопустимо. Тук прозира умисъл и злоупотреба, именно това е станало обект на жалбата подадена през 2011 г., и некоригиранo в рекламата след излязлото решение на НСС.

Само лекар-специалист има право да прецени и препоръча ваксина на родителите, но те са тези, които ще решат дали ще се възползват, се подчертава в протестната нота.
Цитира се решението на НСС, в което се казва, че „По решение на здравните власти в България тази ваксинация е доброволна, а те са тези, които правят преценка на всички статистически данни и относими към ваксинацията фактори. Имунизацията срещу ротавирусите е включена от Министерство на здравеопазването, но в списъка на препоръчителните имунизации..."

В писмото си родителите се обръщат към лекарите с призив да не се позволява рекламите на лекарствени средства да изземат функциите на лекаря и да насаждат мнението, че знанията и опита му не означават нищо и не е способен да комуникира с родителите, че това, което казва рекламата (явно и като скрит подтекст) е по-меродавно от прегледа и адекватното лечение.
От рекламата, изтъкват още родителите, се създава фалшивото чувство за сигурност - скритото послание може да се асоциира с: „ваксинирай и няма да имаш проблем, детето ще спи вкъщи".

Отбелязва се и друг важен момент, който се пропуска в рекламата - че има някои противопоказания за ваксинация, описани в листовката на продукта, които само лекар може да определи, независимо от въздействието на рекламата, че ваксината е предназначена за всички. Важно е да се отбележи, че след ваксинация може да възникнат усложнения.

Подобни нарушения има и в телевизионната реклама на „Синфлорикс". Твърдението, че „неваксинираният Петьо отново има отит" е манипулативно и подвежда хората, че само неваксинираните боледуват и че те задължително ще се разболеят многократно от отит.
Същевременно фирмата производител обяснява в кратката характеристика на продукта, че отитът на средното ухо се причинява от много микроорганизми, различни от серотиповете във ваксината - доказателство, че и ваксинираните боледуват от отит.

Изпратилите протестната нота са на мнение, че рекламите на ваксини като лекарствен продукт са специфична материя, за която са нужни медицински познания и в този смисъл се злоупотребява със зрителя, като се използва незнанието му, манипулирайки и умишлено внушавайки тревога и паника за децата му чрез рекламиране.
Затова родителите считат, че не трябва да има реклами на ваксини под никаква форма, както това е валидно и за всички останали лекарствени продукти, които се използват само по лекарско предписание и преценка! Или ако се допуска такова рекламиране, то да е стриктно контролирано от съответните институции.

..................................................................

Вижте и:
Ваксините и принудителната ваксинация, са биологично оръжие за депопулация на земното население. проф. Столешников



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28374739
Постинги: 4303
Коментари: 7561
Гласове: 8248
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930