Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2016 18:27 - Легендарната Мечта (Мрия) – чудо на техниката и най-едрото напомняне за СССР, Автор: stefan3055
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 1787 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Самолетът Антонов Ан-225 се появи "на светло" поради голяма пртийна нужда. От началото на 1970-те години Съветският Съюз активно развиваше космическите изследвания, увеличаваше спътниковата групировка, и за неподсигурените нужди на ракетно-космическата промишленност възникна необходимост от свърх-тежък самолет. Такъв самолет бе нужен, главно за доставката на компонентите на ракетите-носители и космическите кораби, от мястото на производството и сборката им, до мястото на старта, а също и за доставката на космическата совалка на космодрума, в случай на приземяването и, на запасните летища. Затова на 17 февруари 1976 г. излезе секретно постановление на ЦК на КПСС и Министерския Съвет на СССР, за създаване на пилотируемите космически системи "Буран" и "Разсвет" (Енергия) в отговор на американската космическа транспортна система "Шатъл". И именно за тях беше нужен носител, който да извежда совалката Буран, на орбита...

В онзи момент Антонов работел над самолет за превозване на баллистични ракети, станал известен като Ан-124 "Руслан".

1982 г. той извърши първия си полет, и до днес той е уникална разработка, която е сложно даже и да бъде възпроизвдена наново. Но се оказало, че даже и на "Руслан", който может да вдигне и пренесе до 120 тона товар, не му достига товароподемност, за да стане „орбитален“ самолет.

 

По спомени на съвременници, инициатори за създаване на "Мрия-та" били разработчиците на "Буран", и на това решение Антонов трябвало да се подчини. Гениалният конструктор на транспортни самолети откровено не искал да се занимава с такава тежка и много спешна задача, за да се появи накрая самолет, който да бъде използван само за превозване на частите на "Буран".

 

Работният проект на самолета бил утвърден от Олег Антонов, но бил завършен от новия генерален конструктор, Пьотр Балабуев. Този уникален транспортен самолет бил проектиран и построен в ОКБ Антонов, 1984-1988 година. Но сроковете за разработването не били спазени, и втория носител за "Бурана" направили в ЕМЗ Мясищев, с който и превозвали всичко. Своя първи и единствен космически полет "Буран" извършил на 15 ноември 1988 года, а "Мрия" излетяла чак след един месец, на 21 декември 1988 г.

Скоро след това, на 13 май 1989 года, самолетът излетял от летище близо до Байконур, носейки на гърба си първия товар - ВКС "Буран".

После тази уникална транспортна система изпълнила полет по 2700 километров маршрут, Байконур-Киев, за 4 ч. и 25 мин.

 

А първия си комерчески полет, най-големият в света самолет извършил още по времето на СССР, през май 1990 г. Ан-225 превезъл трактор Т-800 /чието тегло било повече от 100 тона/, от Челябинск, до Якутия. Самолетът-гигант не останал незабелязан. След приземяването му на летището в Полярно, веднага го заобиколили тълпи хора...

 

Втората "Мрия" е невозможна?

 

При създаването били заложени едновременно два образца, но бил построен и изпробан само един. За втория самолетокомплект са нужни пари за дострояване, но за цялото постсъветско време така и не се намери кандидат за дострояване на втория гигант. Оказа се, че такива широки жестове, като несериен самолет гигант, можеше да си позволи само Съветският Съюз. А прагматичната “пазарна“ икономика не желае да влага пари в Мечти.

 

 image 

http://vpk.name/news/155589_legendarnaya_mriya_chudo_tehniki_i_samoe_bolshoe_napominanie_ob_sssr.html

 

Извадка от:

http://stefan3055.blog.bg/politika/2016/05/24/legendarnaia-quot-mriia-quot-chudo-tehniki-i-samoe-bolishoe-.1453495

Превод, Григор Симов




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28313469
Постинги: 4287
Коментари: 7547
Гласове: 8239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031