Постинг
03.12.2018 17:18 -
Всяка власт ли е от Бога? Свети Филарет Московски
Установените от хората форми на власт, не са угодни на Бога. Власт от Бога, за християните е само тази власт, която справедливо и разумно изпълнява закона и не се противи на християнската съвест, основаваща се на заповедите на Спасителя. Всяко послушание и покорност на власти, които управляват не по Бого, е подготовка на души ни, за прихода на антихриста...
След пришествието на Иисуса Христа последователите Му, християни, били гонени от римската власт, криели се в катакомби и били водени на мъчения. С това те свидетелствали своята вяра в бъдещето Царство Небесно, т. е. предпочитали небесното, пред земното, и благодарение на това, били удостоени с най-големия дар от Бога - с православен Цар.
Първият римски император, обърнал се в християнството е св. равноапостолен Константин, който с Миланския едикт прекратил гоненията на християните и им дарувал законни права...
Свети Филарет Московски пише: «бойте се от Бога, почитайте Царя» (1 Петр. 2,17).
«Махни се от Мене, сатана! Ти си Ми съблазн: понеже мислиш не за това, що е Божие, а за онова, що е човешко» (Мат. 16, 23), - казал Господ на Петър. От Господа се дават на царя власт, сила, мъжество и мъдрост.
От което следва, че установените от хората форми на власт, не са угодни на Бога. И когато казват, че , «всяка власт е от Бога», трябва да си спомним и осмислим следното.
Св. ап. Павел пише: «Всяка душа да се подчинява на върховните власти, защото нямя власт, която да не е от Бога; и каквито власти има, те са от Бога наредени». (Рим. 13, 1); «Защото началникът е Божий служител, тебе за добро». (Рим. 13,4). Но самият св. ап. Павел, постоянно се противил на тези власти, които не били Божии слуги и вървяли против християнската му съвест и против църковните интереси, т. е. против Христа, на Когото той служел и Когото изповядвал.
Ето неговите думи към първосвещеника Ананий: «Бог тебе ще удари, стено варосана! Ти седиш за да ме съдиш по Закона, а против закона заповядваш да ме бият (Деян. 23,3). Когато власт имащите забранявали на него и на другите апостоли, да говорят за Спасителя, Петър им казал: «Трябва да се подчиняваме повече на Бога, нежели (отколкото) на човеци» (Деян. 5,29).
От това виждаме, че власт от Бога за християните е само тази власт, която справедливо и разумно изпълнява закона и не се противи на християнската съвест, основаваща се на заповедите на Спасителя.
«Нашата борба не е против кръв и плът, а против началствата, против властите, против светоуправниците на тъмнината, от тоя век» (Еф. 6, 12).
Светоуправници на тъмнината от тоя век, са управляващите по човешки принципи, а не по закона Божий. Още повече нашата борба е против тези, които управляват по принципи против Бога, и отричат Неговата власт.
Затова, всяко послушание и покорност на власти, които управляват, не по Бога, е подготовка на душите ни, за идването на антихриста, за да не му се противим, волно или неволно. А това е лъжовно и небогоугодно послушание и покорност, което води в погибел.
Св. ап. Павел казва за послушанието на властите: «...трябва да се подчиняваме не само от страх от наказание, но и по съвест» (Рим. 13, 5). Но възможно ли е да се подчиняваме по съвест, на власт, която е против Бога? Петнадесетият канон от Двукратния събор гласи: «...отделящите се от общение с предстоятел, поради некоя ерес, осъдена на светите Събори или от отците, когато той открито проповядва ерес и всенародно учит на нея в Църквата, такива..., не само не подлежат на епитимия, но и са достойни за чест, подобаваща на православни». А още повече, това решение е справедливо относно светската богоборческа власт...
Народ, благоугаждащ на Боге е достоен да има благословен от Бога Цар.
Народ, почитащ Царя, благоугажда на Бога...
https://3rm.info/publications/2101-vsyakaya-li-vlast-ot-boga-svyatitel-filaret.html
Превод, Григор Симов
След пришествието на Иисуса Христа последователите Му, християни, били гонени от римската власт, криели се в катакомби и били водени на мъчения. С това те свидетелствали своята вяра в бъдещето Царство Небесно, т. е. предпочитали небесното, пред земното, и благодарение на това, били удостоени с най-големия дар от Бога - с православен Цар.
Първият римски император, обърнал се в християнството е св. равноапостолен Константин, който с Миланския едикт прекратил гоненията на християните и им дарувал законни права...
Свети Филарет Московски пише: «бойте се от Бога, почитайте Царя» (1 Петр. 2,17).
«Махни се от Мене, сатана! Ти си Ми съблазн: понеже мислиш не за това, що е Божие, а за онова, що е човешко» (Мат. 16, 23), - казал Господ на Петър. От Господа се дават на царя власт, сила, мъжество и мъдрост.
От което следва, че установените от хората форми на власт, не са угодни на Бога. И когато казват, че , «всяка власт е от Бога», трябва да си спомним и осмислим следното.
Св. ап. Павел пише: «Всяка душа да се подчинява на върховните власти, защото нямя власт, която да не е от Бога; и каквито власти има, те са от Бога наредени». (Рим. 13, 1); «Защото началникът е Божий служител, тебе за добро». (Рим. 13,4). Но самият св. ап. Павел, постоянно се противил на тези власти, които не били Божии слуги и вървяли против християнската му съвест и против църковните интереси, т. е. против Христа, на Когото той служел и Когото изповядвал.
Ето неговите думи към първосвещеника Ананий: «Бог тебе ще удари, стено варосана! Ти седиш за да ме съдиш по Закона, а против закона заповядваш да ме бият (Деян. 23,3). Когато власт имащите забранявали на него и на другите апостоли, да говорят за Спасителя, Петър им казал: «Трябва да се подчиняваме повече на Бога, нежели (отколкото) на човеци» (Деян. 5,29).
От това виждаме, че власт от Бога за християните е само тази власт, която справедливо и разумно изпълнява закона и не се противи на християнската съвест, основаваща се на заповедите на Спасителя.
«Нашата борба не е против кръв и плът, а против началствата, против властите, против светоуправниците на тъмнината, от тоя век» (Еф. 6, 12).
Светоуправници на тъмнината от тоя век, са управляващите по човешки принципи, а не по закона Божий. Още повече нашата борба е против тези, които управляват по принципи против Бога, и отричат Неговата власт.
Затова, всяко послушание и покорност на власти, които управляват, не по Бога, е подготовка на душите ни, за идването на антихриста, за да не му се противим, волно или неволно. А това е лъжовно и небогоугодно послушание и покорност, което води в погибел.
Св. ап. Павел казва за послушанието на властите: «...трябва да се подчиняваме не само от страх от наказание, но и по съвест» (Рим. 13, 5). Но възможно ли е да се подчиняваме по съвест, на власт, която е против Бога? Петнадесетият канон от Двукратния събор гласи: «...отделящите се от общение с предстоятел, поради некоя ерес, осъдена на светите Събори или от отците, когато той открито проповядва ерес и всенародно учит на нея в Църквата, такива..., не само не подлежат на епитимия, но и са достойни за чест, подобаваща на православни». А още повече, това решение е справедливо относно светската богоборческа власт...
Народ, благоугаждащ на Боге е достоен да има благословен от Бога Цар.
Народ, почитащ Царя, благоугажда на Бога...
https://3rm.info/publications/2101-vsyakaya-li-vlast-ot-boga-svyatitel-filaret.html
Превод, Григор Симов
Тагове:
Който днес в Русия гласувал по обед...ка...
По документи за турското робство. Защо т...
Аз немам президент!
По документи за турското робство. Защо т...
Аз немам президент!
Имало ли е на Земята цар или др. власт достойна за Бога? Исус не дава ли на евреите за пример някой човеколюбив езичник? И коя религия, и кои свещенослужители са без грях? А някои от тях...
цитирайНо само когато, поне формално, са православни, и когато управляват в съгласие с християнската съвест на хората и на църквата. Или поне, не са атеисти и явни масони, както е сега, по целия свят, и особено в ЕС.
Да им запрети Господ!
цитирайДа им запрети Господ!
и това всеки го знае, или би трябвало да го знае. И греховността на хората не е пречка, а е стимул, да се стремят, да не грешат или да молят Бога, да им помага, все по-малко да грешат. И ако стремежът на каещия се грешник е искрен, Господ наистина помага и го укрепва в нелеката му вътрешна духовна борба. И на първо място, борбата е със страстите, със злобата и завистта, с лъжата и неискреността, в мислите и делата...
цитирайТърсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
За този блог
Гласове: 8248