Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2012 20:26 - Защото трябва да се каже, това, което утре би могло да бъде твърде късно! Гюнтер Грас
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 1726 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Защо мълча, защо аз премълчавам толкоз дълго,
за нещо очевидно, упражнено при игри симулационни,
но в чийто край ний, оцелелите,
във най-добрия случай бележки сме под линия.

За правото на първи удар аз говоря, с който иранския народ би бил изличен, поробен от фанфарон един, управляван за ликуване организирано, защото е заподозрян, че в неговите властови правомощия е производството на бомба атомна. Но защо си забранявам, страната тази да назова по име, която от години - макар и тайно - със ядрен потенциал все по-голям сдобива се, но който е извън контрол изцяло, защото за проверка недостъпен е? Всеобщото премълчаване на този факт, на което моето мълчание е подчинено, аз чувствам кат лъжа обременяваща и натиск - наказание да чакам, в момента, в който този натиск незачетен е; присъдата „антисемитизъм” е нещо обичайно. Ала сега, понеже от страната ми, която зарад престъпления, отколе свои, които нямат аналог, лека полека се предлага и дори се обговаря, повтаря се напълно делово, макар лъжливо да се декларира, че репарации било това да се достави една подводница за Израел, специализирана в насочване на бойни глави всеунищожаващи натам, където няма доказателства да има даже и една опасна бомба атомна, но рискът се приема за доказан. Аз казвам ви това, което трябва да се каже. Но защо аз досега мълчах? Защото смятах, че произходът ми, с неизтриваемо петно обременен, ми забранява да очаквам, че този факт е истина отявлена за Израел, страната, с която свързан съм и искам да остана. Защо едва сега го казвам, на възраст и с мастило сетно: Че ядрената сила Израел на риск излага крехкия световен мир? Защото трябва да се каже, това, което утре би могло да бъде твърде късно; а и понеже ние, като немци - достатъчно обременени - бихме могли да станем преносители на престъпление, напълно предвидимо, поради което наш’та съвиновност не би се заличила с обичайни оправдания. И да си призная: аз повече не ще мълча, понеже лицемерието западно до гуша ми дойде и при това и се надявам мнозина също от мълчанието да се освободят, и причинителя на видимия риск да призоват да се откаже от насилието, а също тъй да бъдат настоятелни, да се допусне в двете страни от управляващите контролиране – неограничено, постоянно, на израелския ядрен потенциал и на иранските централи атомни от страна на една инстанция международна. Само така на всички - израелци, палестинци дори на всички хора, които враждуващи живеят един до друг в региона, окупиран от безумие, и в крайна сметка и на нас, ще може да ни се помогне.

image









 
  Гюнтер Грас още от автора Превод от немски Теодора Георгиева
 
http://www.kultura.bg/bg/article/view/19586



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28296548
Постинги: 4280
Коментари: 7543
Гласове: 8235
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031