До: Народно събрание на Република България
До: Министерски съвет на Република България
До: Върховен административен съд
До: Омбудсман на Република България
Ивайло Франц, Патриотичен съюз „Освобождение”
Пресконференция, БТА- Национален пресклуб, 9 декември 2014 г., 13 часа.
искане
Ние, долуподписаните български граждани, в лично качество и като представители на обществени организации и частни сдружения, искаме с настоящото публично изявление да запознаем и потърсим подкрепа от всички останали български граждани, както и да сезираме институциите на Народното събрание, Министерски съвет, Висшия административен съд и Омбудсмана на Република България за
незабавнО спиране на действието и отмяна
на решение № 690 от 3 октомври 2014 г. на Министерски съвет
за одобряване на Национална програма
„България в НАТО и в Европейската отбрана 2020”
Ние считаме, че разпоредбите, принципите и планираните действия в този документ, приети по недобросъвестен начин от Служебното правителство на Георги Близнашки, съставено от Президента Росен Плевнелиев и мълчаливо одобрено от управляващата в момента политическа коалиция, нарушават Конституцията и Законите на Държавата ни, но най-вече ограничават държавния суверенитет, застрашават националната сигурност и териториална цялост на Отечеството ни!
Приемането и текущото изпълнение на решенията на документа отреждат на Република България позицията на враг на Русия, Китай и Иран и превръщат държавата ни в реална цел на действията на всички противници на САЩ, с което се застрашава пряко живота, свободата, собствеността и мирното бъдеще на българския народ!
Никое българско правителство, за 25 години „демократичен” преход, не си позволи да превърне държавата ни във враг на когото и да било, но с приемането и действието на тази „Национална програма 2020”, днес, България е официален враг на половината свят!
Ние не сме съгласни с това и считаме, че българския народ, първо, трябва да знае в какво е въвлечен, от едно вчерашно Служебно президентско правителство и една днешна управляваща политическа коалиция, и второ, трябва да има възможността да реши сам, дали трябва да приеме такава национална позиция и своя международна военна роля, чиято цена ще заплати със собствените си пари, кръв и територия!
Главните основания на искането ни за спиране на действието и отмяна на решение № 690 на МС от 3 октомври 2014 г., одобряващо Национална програма „България в НАТО и Европейската отбрана 2020”, на Служебното Президентско правителство оглавявано от Георги Близнашки са следните:
- Предоставят се, считано от 3 октомври 2014 г., едностранно и безусловно на САЩ, НАТО и ЕС изключителни права върху панирането и управлението на националната сигурност на Република България, на нейните въоръжени сили, територия, държавни военни имоти, фирми, военни разчети, планове, програми, проекти и тяхното пълно изпълнение (обект на цялата Програма).
- Република България се задължава напълно да финансира тази военна „Национална програма 2020” за периода 2015-2020 г. със средства в размер на 9 993 600 000 лв., от които:
• 9 577 500 000 лв са пряко финансиране от държавния бюджет, (чрез приетото задължение разходите за отбрана за този период да растат от 1,5% до 2 %, при годишна стъпка на нарастване не по-малка от 0,1% от БВП);
• 195 000 000 лв. финансиране от продажбата на държавни военни имоти, движими активи и фирми;
• 131 000 000 лв. финансиране от програмни кредитни линии от НАТО (основно американски средства)
• 64 100 000 лв. финансиране от програмни и кредитни линии на САЩ;
• 26 000 000 лв. финансиране по програми на ЕС.
(гл.ІІ, т.11, т.14, т.46,47,53,62,т.65-69, т.71-72, т.118 и табл. № 2).
- Република България се задължава с пълното си включване в противоракетната отбрана (ПРО) и противовъздушната отбрана (ПВО) на САЩ и НАТО в Европа. Разрешава и планира разполагането по цялата си територия, до 2020 г., на целия спектър от установки, техника и системи на САЩ и НАТО за стратегическо разузнаване, ранно известяване, контрол, мониторинг и управление на бойни действия срещу всички техни противници в Европа, Азия и света (т.6, т.7, т.33, т.35 и др.).
Обстоятелство, което веднага превръща Република България от потенциален, в реален и пряк противник на Русия, Китай и Иран, както и на всички противници на САЩ, НАТО и Западноевропейските държави. Решение, което за 25 години никое българско правителство, камо ли Служебен кабинет, не си позволи да вземе, и което е абсолютно противно на волята на българския народ, на когото нито Русия, нито Китай, нито Иран, нито която и да е друга държава в света са военни противници или врагове!
- Държавата ни официално заличава националния си суверенитет като се отказва от своите държавни цели и интереси, както и от независимото управление и планиране на военната си защита и национална сигурност, и поверява това свое конституционно задължение на САЩ, НАТО и ЕС, като в т. 37 от ”Програмата” заявява: „България разглежда гарантирането на своята сигурност само и единствено в контекста на НАТО и на ЕС, с произлизащите от това ползи, но и задължения към споделената сигурност. Ключов елемент в това е развитието на съвременни въоръжени сили в рамките на подхода „Първо НАТО и ЕС...”!
- Планирана е до 2020 г. тоталната разпродажба на последните 1106 броя, държавни, военни имоти („основно поделения със значителен сграден фонд” и специална инфраструктура) (гл.ІІ, т.11), наречени в „Програмата” „имоти с отпаднала необходимост”. Както и на цялото движимо т.нар. „излишно” имущество на министерство на отбраната, включващо боеприпаси, взривни материали, оръжие, техника, запаси и пр. (т.69).
- Напълно и окончателно ще се „преструктурират” (разбирайте технологично и физическо ликвидиране и/или изкупуване)
всички държавни военни фирми (т.65, т.66, т.67), като със средствата от това и от продажбата на военните имоти и движимите активи ще се създаде фонд „Интелигентна отбрана” (т.71 и 72), чрез който ще се купи една част от военната техника, съоръжения и оборудване планирани в програмата до 2020 г. - Независимо от политическите обещания за подкрепа на българския бизнес в „Програмата” са безогледно дискриминирани всички български частни фирми от военно-промишления комплекс, на които официално се отрежда ролята на прислуга в целия процес на „модернизиране” на БА, а именно - в т. 62 се казва: „от индустриална и научно-техническа гл.т. българските фирми от отбранителна индустрия и научни организации ще имат възможност да участват като подизпълнители...».
Още повече, че се въвежда официално т. нар. институт ”in-house” (т. 68 и др.), чрез който се създава правно основание за директно сключване на договори между държавата, като възложител на военните поръчки, и избраните за целта чужди компании или т.нар. държавни фирми, но вече изкупени или „преструктурирани” от компании от САЩ и НАТО, в качеството си на основни изпълнители на всички военни проекти в България до 2020 г., отговарящи напълно на приетия в „Програмата” принцип „първо НАТО и ЕС”!
- За първи път в държавен стратегически документ се публикуват официални обвинителни квалификации към трета държава, които се явяват и единствените основания за взимане на държавно управленско решение, по отношение на извършване на огромни финансови разходи и заемане на международна, немиролюбива политическа позиция, от страна на Служебно правителство, в разрез с разпоредбите на чл. 24 (2) от Конституцията на Република България, а именно:
• „Придобиването на нов тип боен самолет на практика ще замени трите вида използвани сега самолети МиГ-21, 29 и Су-25 и ще се сложи край на зависимостта на българските ВВС от Русия” (т. 35) и
• „В резултат на анексирането на Крим и на подкрепата за бунтовническите формирования в Източна Украйна, доверието към Русия беше компрометирано и понастоящем тази инициатива (South East European Defence Cooperation) е в застой” (т. 117).
9. В следствие на горната позиция, в т. 30 от „Програмата” е взето най-важното военно-оперативно решение, което се планира приоритетно, а именно: „воденето на съвместна подготовка на 2 механизирана бригада с щаба на многонационалния корпус „Североизток” в Шчечин (Полша)”.
Чрез този акт, ясно се очертава първата крачка към реалното политическо и военно включване на Република България в подготвяща се военна операция на НАТО срещу Русия или най-малкото на пряко българско военно участие във войната в Украйна при нейно разрастване или усложняване!
- За първи път в „новата” история на България публично се определя и военния „ресурсен” и „кръвен” данък на нашата армия в случай на водене на война или на военни операции от НАТО, а именно: ”достигане до 2020 г. на способност за разгръщане на 50% от състава на сухопътни войски и 10% в операции, както и 40% от Военновъздушните сили със способности за развръщане и 8% в операции в съответствие с основните изисквания на НАТО”!
- В края на „Програмата” в гл.ХІ, т. 136 се поставя изискването за промяна на 7 закона на Република България, които са стратегически за националната сигурност и вътрешното законодателство на държавата ни, а именно: Закона за отбраната и въоръжените сили на РБ, Закона за държавната собственост, Закона за общинската собственост, Закона за държавния бюджет за съответната година, Закона за преминаване през и пребиваване на територията на РБ на съюзнически и на чужди въоръжени сили, Закона за публичните финанси и Закона за обществените поръчки. Определя се необходимост и от промяната на всички държавни планове касаещи въоръжените сили на България, националната сигурност, териториалния суверенитет и военните имоти на държавата и Министерство на отбраната (решение на МС, преамбюл).
Считаме, че всички тези стратегически решения, както и цялото останало съдържание на тази „Национална програма - 2020”, приета от Служебното правителство на Георги Близнашки, при прякото водачество и подкрепа на Президента Росен Плевнелиев, и мълчаливото одобрение на сега действащата политическа коалиция, първо, трябва да бъдат спрени и отменени. След това, трябва да се поставят като въпроси на всенародна и открита дискусия. След това на допитване/референдум до българския народ, от което да последва не прикрит военно-политически договор между управляващата политическа олигархия в България и САЩ, а решение на българския народ, конституирано от Народното събрание и изпълнено от Министерски съвет на Република България. За да бъде спазен, а не драматично нарушен, по-горе цитирания чл. 24 (2) от Конституцията на Република България, който определя, че:„Основни цели на външната политика на РБ са националната сигурност и независимостта на страната, благоденствието и основните права и свободи на българския народ, както и съдействието за установяване на справедлив международен мир”!
Инициатор на искането,
Ивайло Франц,
Патриотичен съюз "Освобождение"
Тагове:
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. rosiela
13. getmans1
14. sparotok
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. sekirata
10. bateico