
Прочетен: 1901 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 31.10.2016 00:55


Реален случай от живота, публикуван в «Аргументы и факты». «Юрий Бурков, майор от запаса. Историята разказа жена му Людмила: Юра падна от голяма височина, счупи си гръбнака и си разби главата, и беше в безсъзнание. След спирането на сърцето му, той дълго лежа в кома.
По време на едно от отиванията ми в болницата изгубих ключовете от дома. А мъж ми, като дойде в съзнание, първо попита: «Намери ли ключовете?» И докато му отговоря, каза: «Под стълбите са». И чак след време ми призна, че докато бил в кома, виждал всяка моя крачка и чувал всяка дума – все едно съм била близо до него.
Той летял като облаче, в т.ч. и в Оня Свят, къгдето живеят УМРЕЛИТЕ му роднини, родителите и брат му. Майка му го наговаряла да се върне на земята – при семейството си, а брат му обяснил, че те – НЕ СА УМРЕЛИ, а всички са живи, само че вече нямат тела.
След години, край леглото на умиращия му син, той успокоявал съпругата си: - Людочка, не плачи, аз със сигурност зная, че той сега няма да си отиде. Още една година ще е сред нас, на земята». А след една година, на помена за умрелия им син, пак вразумявал жена си: «Той не е умрял, а само по рано от нас се е преселил в другия свят. Повярвай ми, защото бях там и зная всичко».
Но, мисля, че най-добра и убедителна за читателите ще е книгата на известния и любим на всички, артист Николай Караченцов, която е лично свидетелство за съществуването на Загдробен Свят, и в частност, на Рая.
Николай Караченцов попаднал в катастрофа, нощта на 28 февруари 2005 г. Караченцов тръгнал на път, за да подкрепи жена си, след като получил известие за смъртта на тъщата, но не се справил с управлението, на хлъзгавия път, който бил зле почистен от снега, и се врязал в осветителен стълб. Артистът получил тежка черепно-мозъчна травма, два пъти бил опериран, и изпаднал в кома. Дълго време бил в безсъзнание и бил включен към система за изкуствена вентилация на дробовете. През това време много хора се молели, Господ да дари живот на Николай Караченцов. Молили се и монасите в манастирите, молили се свещениците и Бог чул молитвите на многото хора, и дарил живот на артиста. Караченцов накрая дошел в съзнание и скоро можал да разкаже за удивителните събития случили се с него. Той разказал, как излязъл от тялото си, и виждал всички, които били наблизо: лекарите, жена си, роднините и приятелите, които били дошли в болницата, да го видят.
Караченцев разказал, как пред очите му минал целият му живот, видял всичките си грехове, и ЛОШИТЕ посттъпки, и ДОБРИТЕ, а после имало черен тунел, и като минал през него, попаднал в друг Свят, където било много КРАСИВО, както казва той, почти, като у него на вилата, но много по-хубаво и спокойно. Там той СРЕЩНАЛ майка си, която УМЯРЛА преди 10 години, и дълго РАЗГОВАРЯЛ с нея. Там срещнал даже и любимото си куче, което също било умрело преди неколко години.
А след като дошел в съзнание, Караченцов тъгувал повече от седмица за изгубения Рай, и никак не можел да привикне към земния живот. Николай Караченцов казал и за една много важна работа, която узнал, когато бил в Рая. Той казал, че когато хората се ЖЕНЯТ, след регистрацията, задължително да се ВЕНЧАТЯТ в църква – иначе, после, когато УМРАТ и отидат при Бога, душите им НИКОГА НЯМА ДА СЕ СРЕЩНАТ в Рая и ще са вечно разделени един от друг!
Караченцов, още щом се пооправил, – веднага се венчал с жена си, за да не се разделят и след смъртта, в другия живот. За тези неща, за спомените на артиста и жена му, разказала и телевизионната програма НТВ «Русские сенсации».
«Рая наистина го има». Казва в книгата си Тод Берпо от щата Небраска, станала хит на литературния сезон в САЩ, за март 2011 г. В книгата е разказана история, която действително се е случила с 11-годишния му син Колтън, преди 7 години. Когато момченцето било на 4 годинки, му се спукал апандисита. Лекарите правещи операцията били уверени, че няма да оживее. Но Колтън преживял всичко и после разказал на родителите си, че бил в Рая, докато бил без съзнание на операционната маса. Поразителното било, че по време на видението си, момченцето узнало неща, които според земната логика, нямало как да знае.
Например, то казало на баща си, че СРЕЩНАЛО на Небето своята СЕСТРИЧКА, за чието съществуване, той не знаел нищо. Родителите му никога преди това, не били му разказвали, че майка му, преди неколко години пометнала.
Мъничкият Колтън твърдял също, че се запознал в Рая със собствения си прадядо. С него в земния живот момченцето също не се било срещало, понеже той бил умрял отдавна, но след "свиждането" на Небето, то с лекота ПОЗНАЛО прадядо си на снимката, където той бил сниман млад. По думите на момчето, там където бил той, всички били млади. "На вас ще ви хареса там", -- убеждавал всички той. Колтън в детайли описва, как слушал и Ангелско пеене.
По думите му, Небесата са ПЪЛНИ с ярки цветове и безброй небесни дъги. Колтън знаел и с кого е разговарял. "Аз седех на коленете на Господа Иисуса Христа". Баща му Тод Бърпо написал книга за Извънземния опит на сина си, и само неколко години след операцията, напълно неочаквано, книгата станала бестселър. Април 2011 г. били издадени 3,4 милиона бройки и била известно време на първо място между бестселърите...
РАЗКАЗЪТ НА БЛАЖЕНА ТЕОДОРА ЗА МИТАРСТВАТА
Преподобни Василий Нови се подвизавал 50 години в Константинопол и умрял около 50-те години на Х век. Паметта му се чества на 26 март. Василий имал послушница Теодора, която много усърдно му служела, а след като приела монашески чин, тя починала в Господа. У един от учениците на преподобния, на име Григорий, се явило желанието да узнае къде се намира след представлението си Теодора, сподобила ли се е с милост и отрада от Господа заради своето служение при светия старец. Като размишлявал често за това, Григорий помолил стареца да му отговори - какво е станало с Теодора; защото твърдо вярвал, че на Божия угодник всичко това е известно. Преп. Василий не желаел да огорчи духовния си син и се помолил Господ да му разкрие участта на блажената Теодора. МИТАРСТВО 1. Като се издигахме от земята към небесните висоти, първо ни срещнаха въздушните духове на първото митарство, на което се изпитват греховете на празнословието. Тук се спряхме. Изнесоха множество свитъци, където бяха записани всичките ми думи, които съм произнесла от младостта си, всичко, което бях изрекла необмислено и още повече срамно. Тук бяха записани също и всички кощунствени дела на младостта ми и случаите на празен смях, към който е така склонна младостта. Аз видях тук и скверните слова, които някога съм произнасяла, и безсрамните светски песни, а духовете ме изобличаваха, посочвайки времето, мястото и хората, с които съм се занимавала с празни приказки, разгневявала съм с думите си Бога и в същото време не съм считала това за грях, затова не съм го изповядвала пред духовния си отец. Гледайки тези свитъци, аз мълчах, като че лишена от дар слово, защото нямаше какво да отговоря: всичко записано беше истина. И аз се удивлявах как нищо не е забравено от бесовете; нали толкова години бяха минали и аз самата бях забравила за това. Подробно и по най-изкусен начин те ме разпитваха, тъй че малко по малко аз си спомних всичко. Но светите Ангели, които ме водеха, сложиха край на изпитанията ми на първото митарство: те заличиха греховете ми, като указаха на лукавите някои от добрите ми дела, а което не достигаше да изкупи греховете ми, добавиха от добродетелите на моя отец преподобния Василий и ме изкупиха от първото митарство, и ние продължихме по-нататък. МИТАРСТВО 2. Ние доближихме друго митарство, наречено митарство на лъжата. Тук човек дава отговор за всяко лъжливо слово, а най-вече за нарушаване клет|ите си, за напразно призоваване на Господнето име, за лъжесвидетелство, за неспазване на обетите си пред Бога, за неискрено изповядване на греховете и за всички подобни случаи, в които човек прибягва към лъжа. Духовете от това митарство са свирепи и жестоки и особено силно изпитват преминаващите през митарството. Когато ни спряха, те започнаха с най-големи подробности да ме разпитват, и аз бях уличена, че някога си съм излъгала на два пъти за неща, които съм считала съвсем маловажни, тъй че не съм имала това за грях, а също, че веднъж от срам не съм казала цялата истина на духовния си отец при изповед. Като ме уличиха в лъжа, духовете много се зарадваха и вече искаха да ме похитят от ръцете на Ангелите, но те, за да покрият издирените грехове, посочиха добрите ми дела, а недостигащото допълниха с добрите дела на отца ми преподобния Василий и така ме откупиха от това митарство, и ние безпрепятствено продължихме нагоре. МИТАРСТВО 3. Митарството, до което стигнахме след това, се нарича митарство на осъждането и клеветата. Когато спряхме тук, аз видях, колко тежко греши оня, който осъжда ближния си, и каква голяма злина е някой да клевети другия, да го безслави и хули, като се подиграва и присмива на чуждите грехове и не обръща внимание на своите собствени. Страшни духове изпитват грешниците за това, че са си присвоили сана Христов и са станали съдии и погубители на ближните си, докато сами са неизмеримо по-достойни за осъждане. В това митарство аз, по Божията благодат, не се оказах много грешна, цял живот съм внимавала да не осъдя някого, да не оклеветя някого, не съм се надсмивала, нито съм хулила някого; понякога само, слушайки, как други осъждат ближните, клеветят ги или им се присмиват, аз в мислите си съм се съгласявала с тях отчасти и по невнимание съм прибавяла мислено към думите им и от себе си, но осъзнавайки се, веднага съм преставала. Но и това изпитващите духове ми поставиха в грях и само със заслугите на преподобния Василий светите Ангели ме освободиха от това митарство, и продължихме нагоре. МИТАРСТВО 4. Продължавайки пътя си, ние достигнахме ново митарство, което се нарича митарство на чревоу годи ето. Насреща ни изтичаха скверни духове, радвайки се, че при тях идва нова жертва. Външният им вид беше безобразен: те представяха разните видове сластолюбиви чревоугодници и гнусни пияници: носеха блюда и чаши с ястия и различни питиета. Храната и питиета също бяха гнусни на вид, приличаха на смрадна гной и повърнато. Духовете от това митарство изглеждаха преситени и пияни, те танцуваха с музикални инструменти в ръце и правеха всичко, което обикновено вършат пируващите, и се подиграваха над душите на грешниците, довеждани от тях до митарството. Тези духове като псета ни окръжиха, спряха ни и за¬почнаха да показват всичките ми грехове от този род: кога съм яла нещо тайно или насила (т.е. след като вече се е наситила, само от лакомия - бел. прев.), било повече от необходимото; или кога съм яла още от сутринта, като свиня, без молитва и кръстно знамение, или по време на светите пости съм яла преди определеното от църковните устави време, или от невъздържание съм вкусвала храна преди обяда, или пък по време на обяда съм се насищала без мярка. Те изчисляваха също и пиянството ми, като посочваха чашите и съдовете, от които съм се напивала, и направо ми казваха: едиколко си чаши ти изпи едикога си, на това и това пиршество, с тия и тия хора; а другаде изпи толкова и толкова и стигна до безпаметност и повръщане, и толкова и толкова пъти пирува и танцува с музика, пляскайки с ръце, пя песни и подскача, и когато те отвеждаха вкъщи, МИТАРСТВО 5. Беседвайки така, достигнахме до митарството, наречено митарство на леността, където човек дава отчет за всички дни и часове, прекарани в безделие. Тук се задържат и тунеядците, които се хранят от чужд труд и не желаят сами да работят, също и получаващите заплата за несвършена работа. Там се изисква отчет и от тия, които не се грижат за славата на Божието име и ги мързи в празничните и неделни дни да отидат на Божествена литургия и на другите Божии служби. Тук се изпитват небрежността, унинието, леността и нерадението (безгрижието) за собствената ни душа както при светските хора, тъй и при духовните, и мнозина се отвеждат оттук в пропастта. Много изпитваха и мене, и ако не бяха добродетелите на преподобния Василий, които допълниха недостатъка от добри дела, нямаше да се освободя от дълговете към лукавите духове на това митарство заради греховете ми: но те (добродетелите) покриха всичко, и аз бях изведена оттам. МИТАРСТВО 6. Следващото митарство е на кражбата. Там не ни задържаха дълго и не се изискваха много добри дела да покрият греховете ми, защото не съм извършвала кражби, освен една незначителна в детството си, поради неразумие. МИТАРСТВО 7. След митарството на кражбата ние дойдохме до митарството на сребролюбието и скперничеството. Но и това митарство отминахме благополучно, защото по Божията благодат, през време на земния си живот аз не се грижех за придобиване на имоти, не бях сребролюбива, а се задоволявах с това, което Господ ми изпращаше, не бях и скъперница и каквото имах, усърдно раздавах на нуждаещите се. МИТАРСТВО 8. Издигайки се нагоре, достигнахме митарството, наречено митарство на лихварството, където се изпитват ония, които дават назаем парите си с лихва и така получават неправедна печалба. Лукавите духове от това митарство старателно ме претърсиха, и като не намериха в мен никакъв грях, заскърцаха със зъби; ние пък благодарихме на Бога и продължихме нагоре. МИТАРСТВО 9. Ние достигнахме митарството, наречено митарство на неправдата, където се изтезават всички неправедни съдии, които променят отсъждането си срещу пари, оправдават виновните и осъждат невинните; тук се изтезават и ония, които не заплащат дължимото на наемните си работници, използват неверни мерилки при търговия и други подобни. Но ние, по Божията благодат, безпрепятствено минахме това митарство, като с малко добри дела покрихме греховете ми от този род. МИТАРСТВО 10. Също така благополучно преминахме и следващото митарство, наречено митарство на завистта. У мене не се намериха грехове от този род, защото никога не съм завиждала. И макар че тук се изпитваха и други грехове: нелюбов, ненавист към брата, вражда, ненавист, по Божието милосърдие аз се оказах невинна в тия грехове и видях как бесовете заскърцаха със зъби, но не се уплаших от тях и ние, радвайки се, тръгнахме нагоре. МИТАРСТВО 11. По подобен начин преминахме и митарството на гордостта, където надменните и горди духове изпитват тщеславните хора, които се мислят за нещо голямо и се самовеличаят; особено щателно се изпитват тук душите на непочтителните към баща си и майка си и към поставените от Бога власти; разглеждат се случаите на неподчинение и на други дела на гордостта, и тщеславните думи. Потрябваха ми съвсем малко добри дела, за да покрия греховете си по това митарство и да получа свобода. МИТАРСТВО 12. Новото митарство, което достигнахме след това, беше митарството на гнева и яростта: но и тук, независимо от свирепостта на изтезаващите духове, те получиха малко от нас, и ние продължихме пътя си, благодарейки на Бога, Който покриваше греховете ми чрез молитвите на моя отец преподобния Василий. МИТАРСТВО 13. След митарството на гнева и яростта пред нас се изпречи митарството, на което немилосърдно изтезават ония, които хранят в сърцата си злоба против ближния и се отплащат със зло на злото. Оттук духовете на злобата с особена ярост смъкват душите на грешните в тартара. Но и тук не ме изостави Божието милосърдие: аз никога не съм имала против някого злоба, не съм помнила направеното ми зло, напротив - прощавала съм на враговете си и доколкото ми е било по силите, съм проявявала любов към тях, побеждавайки по такъв начин злото с добро. Затова не се оказах грешна в нищо на това митарство; бесовете ридаеха, че свободна си отивам от лютите им ръце; ние пък с радост продължихме пътя си. МИТАРСТВО 14. Докато беседвах така със светите Ангели, ние влязохме в митарството, наречено митарство на убийството. Тук се изпитва не само за разбойничество, но се иска отчет за всяко причинено някому страдание, за всеки удар по плещите и по главата, по страните или по шията, или когато някой с гняв блъска ближния си. Злите духове изпитват всичко това с подробности и го претеглят; ние пък преминахме безпрепятствено това митарство, като оставихме малка част добри дела, за да покрият моите грехове. МИТАРСТВО 15. Безпрепятствено преминахме и следващото митарство, където духовете изпитват за чародейство, магьосничество, баене, заклинания и призоваване на демони. Духовете на това митарство приличат на четириноги гадини, на скорпиони, змии и жаби, с една дума, страшно и гнусно е да ги гледаш. По благодатта Божия духовете от това митарство не намериха в мене нито един подобен грях, и ние се отправихме нататък; духовете пък с ярост крещяха подире ми: „Ще видим, как ще се измъкнеш от блудните места, когато попаднеш там!" МИТАРСТВО 16. Докато беседвахме, стигнахме до митарството, наречено блудно, където се изтезават човеците за всички плътски грехове и за всички нечисти страстни помисли, и за съгласието си на грях, за скверните докосвания и страстните прикосновения. Князът на това митарство седеше на престол, облечен в смрадна скверна одежда, поръсена с кървава пяна, която му служеше като царска багреница; пред него стояха множество бесове. Като ме видяха, те се удивиха, че съм достигнала до тяхното митарство, и изнесоха свитъци, на които бяха записани блудните ми дела; те почнаха да ги изброяват, като посочваха лицата, с които съм грешила в младостта си, и времето, по което съм грешила - денем или нощем, и местата, където съм вършила грях. Аз не можех да им отговоря нищо и стоях, треперейки от срам и страх. Светите Ангели, които ме водеха, почнаха да говорят на бесовете: „Тя отдавна е изоставила блудния живот и дълго време е прекарала в чистота и въздържание". Бесовете отговориха: „И ние знаем, че тя е престанала да води блуден живот, но тя не се е открила на духовния си отец и не е получила от него епитимия, за да поправи предишните си грехове, затова тя е наша, и вие или си вървете, или я откупете с добри дела". Светите Ангели посочиха много от моите добри дела, но повече с добрите дела на преподобния Василий покриха греховете ми и аз едва се избавих от лютата беда. Тръгнахме по-нататък. МИТАРСТВО 17. Следващото митарство беше митарството на прелюбодеянието, дето се изпитват греховете на живеещите в съпружество; който не е опазил съпружеската вярност и е осквернил ложето си, трябва тук да даде отчет. Тук се изтезават и виновните в изнасилване. Също тук се изпитват и лицата, които са се посветили на Бога и са дали обет за целомъдрие, но не са спазили обета си: изтезаването на такива е особено страшно. На това митарство аз се оказах много грешна; уличиха ме в прелюбодеяние, й злите духове вече искаха да ме похитят от ръцете на Ангелите и да ме отведат на дъното на ада. Но светите Ангели много спориха с тях и едва ме откупиха, като оставиха тук всичките ми добри дела до едно и прибавиха твърде много от съкровищницата на преподобния Василий. И като ме взеха оттам, отправихме се по-нататък. МИТАРСТВО 18. После ние стигнахме до митарството на содомията, където се изпитват греховете, противоречащи и на мъжкото, и на женското естество, също и съвкупленията с бесове и с безсловесни животни, и кръвосмешенията, и други тайни грехове от тоя род, за които е срамно и да си спомним. Князът на това митарство беше най-гнусен измежду всички бесове, които го окръжаваха, и беше покрит със смърдяща гной; безобразието му е трудно да се опише. Всички те горяха от ярост, бързо изтичаха насреща ни и ни обкръжиха. Но, по Божията благодат, не ме намериха грешна в нищо и затова със срам побягнаха назад; ние пък, радвайки се, излязохме от това митарство. МИТАРСТВО 19. След блудните митарства пристигнахме до митарството на ересите, където се изтезаваха човеците за неправилните им мнения по предметите на вярата, а също за отстъпление от православната вяра, за недоверие към истинното учение, съмнения във вярата, кощунство и други подобни. Това митарство преминах, без да ме задържат, и ние вече бяхме недалече от небесните врати. МИТАРСТВО 20. Но преди да стигнем входа в Царството Небесно, посрещнаха ни злите духове от последното митарство, което се нарича митарство на немилосърдието и коравосърдечието. Изтезателите от това митарство са особено жестоки, но най-вече князът им. Той е сух и унил на вид и в ярост задушава с неми-лосърден огън. В това митарство без всякаква пощада се изпитват душите на немилосърдните. И ако се окаже, че някой е извършил много подвизи, спазвал е строго постите, прекарвал е цели нощи в молитва, съхранил е сърдечна чистота и е умъртвил плътта си с въздържание - но в същото време е бил немилосърден, немилостив, глух за молбите на ближния си - той се низвергва от това митарство долу, бива заключен в адската бездна и не получава прощение навеки. Но ние, по молитвите на преподобния Василий, който навсякъде ми помагаше с добри дела, преминахме и това митарство безпрепятствено. |
http://uteshenie.dir.bg/_wm/pbasic/?df=504665
Търсете в интернет и „Страшният съд Божий, видение на (същия) Григорий, ученик на Василий Нови Цариградски”, също от преди 1000 години, - и много напълно съвременни видения, за смъртта, митарствата, Рая и... ада.
Честит празник Жоре ! :)
БЪЛГАРИ ПРЕДИ РИМСКОТО НАШЕСТВИЕ ТУК Е И...
2. radostinalassa
3. iliaganchev
4. kvg55
5. reporter
6. zahariada
7. demograph
8. mt46
9. planinitenabulgaria
10. varg1
11. iw69
12. wonder
13. grigorsimov
14. leonleonovpom2
2. katan
3. leonleonovpom2
4. wonder
5. mt46
6. ka4ak
7. ambroziia
8. dobrota
9. milena6
10. donkatoneva
2. lamb
3. radostinalassa
4. hadjito
5. iw69
6. kalpak
7. rosiela
8. savaarhimandrit
9. dokito
10. varg1
